Neseniai kilęs triukšmas dėl mūsų europarlamentarų nedalyvavimo Europos parlamento balsavimo sesijoje svarstant Mobilumo paketą, sukėlė vežėjų įtūžį. Nauju dūriu į nugarą verslo atstovai vadina nutarimą, kurį balandžio 26 d. priėmė Seimo Socialinių reikalų ir darbo komitetas, siūlydamas Vyriausybei koreguoti savo poziciją ir pritarti mūsų šalies transportininkus diskriminuojančiam dokumentų rinkiniui.

Komiteto nutarime Vyriausybei siūloma koreguoti oficialią Lietuvos laikyseną – iš Mobilumo paketui teikiamų pasiūlymų išbraukiant jų esamas formuluotes susijusias su socialiniais klausimais, įrašant Lietuvos pritarimą dėl Judumo dokumentų rinkinio.

Už tokį pasiūlymą Vyriausybei balsavo 6 komiteto nariai:  pirmininkė R. Šalaševičiūtė, R. Baškienė, T. Tomilinas, A. Sysas, J. Varkalys ir V. Rastenis. Likę 4 parlamentarai  išsakė poziciją, jog Mobilumo paketas yra diskriminacinis Lietuvos vežėjų atžvilgiu ir susilaikė:  R. Dagys, M. Navickienė, J. Rimkus, G. Skaistė.  Komiteto narių dauguma nutarimas visgi pateiktas Vyriausybei.

 „Tai yra tikra išdavystė, nes mes visus metus prašėme politikų nepritarti Mobilumo paketui ir visoms be išimties jo nuostatoms. Dabar matome, kad bandoma pakeisti valstybės poziciją. Kodėl klausimus, kuriuos gali reguliuoti pati Vyriausybė lokaliai, siekiama įtraukti  į Mobilumo paketo svarstymus? Tai yra pavojinga, jau nekalbant apie tai kaip mes atrodome prieš kitas 8 valstybes, griežtai nepritarusias visam dokumentų paketui?“, –  svarsto Lietuvos vežėjų sąjungos prezidentas Rimantas Puronas.

Jei paaiškės, kad tokioms formuluotėms pritaria Vyriausybė  ar kažkuri partija, vežėjai žada išreikšti savo protestą. „Vežėjai yra labai pikti. Mažiausiai tikėjomės, jog mus išduos Lietuvos  parlamentarai. Norime išgirsti aiškią Premjero nuomonę, kokia visgi bus valstybės pozicija šiuo klausimu“, – sako Lietuvos vežėjų sąjungos  generalinis sekretorius Sigitas Žilius.

Vežėjus papiktino ir tai, kad Seimo komitetas nutarime pažymi esą jo priėmimo metu nebuvo gautos socialinių ir ekonominių partnerių, ekspertų, kitų suinteresuotų asmenų nuomonės bei išvados. Asociacijos vadovai tvirtina, kad transporto organizacijų atstovai šiame posėdyje dalyvavo ir yra ne kartą pateikę seimūnams išsamius argumentus.

Su nerimu pokyčių laukiantys transporto įmonių savininkai kiek lengviau atsikvėpė kai Mobilumo paketo svarstymas Europos Parlamente buvo atidėtas, tačiau tikina, kad kova dėl jo galutinių nuostatų dar nebaigta. Šiuo dokumentų rinkiniu, pasak Gintauto Ramaslausko, Lietuvos vežėjų sąjungos  sekretoriaus transporto politikai, siekiama išstumti iš bendros ES rinkos Rytų ir Centrinės Europos vežėjus, reikalaujant grąžinti vilkikus namo kas 4 savaites ir taikant specifinius reikalavimus darbuotojų darbui bei poilsiui. 9 ES šalys-narės griežtai nepritarė Mobilumo paketui, jų gretose buvo ir Lietuva.