Straipsniai

Nuo pažangių oro filtravimo sistemų iki sterilizacijos dėtuvių: automobilių gamintojai stengiasi vairuotojo ir keleivių kelionę padaryti ne tik patogesnę, bet ir sveikesnę. Kokios vairuotojo ir keleivių gerovę užtikrinančios naujovės vyrauja naujų automobilių rinkoje ir kam jos reikalingos?

„DataCenter“ duomenimis, 2023 metais Baltijos šalyse kas antras (51 proc.) parduotas naujas automobilis turėjo visureigio arba vadinamąjį SUV kėbulą. Pagal populiarumą šio tipo modeliai daugiau nei triskart pranoko antroje vietoje likusius hečbekus (15 proc.). Paradoksalu, tačiau panaši tendencija jau apie dešimtmetį vyrauja visoje Europoje, nors didžioji dauguma jos gyventojų važinėja asfaltuotais didmiesčių keliais. Vis dėlto…

„Kia Corporation“ ir „Hyundai Motor Company“ paskelbė apie bendradarbiavimą su Korėjos pažangiuoju mokslo ir technologijų institutu (angl. Korea Advanced Institute of Science and Technology, KAIST). Drauge partnerės sukurs naujos kartos autonomiško automobilių važiavimo jutiklius. Bendrovės ir institutas įsteigs bendrą tyrimų laboratoriją „Hyundai Motor Group-KAIST On-Chip LiDAR Joint Research Lab“ KAIST būstinėje Dedžono (Daejeon) mieste, kur…

Bendrovė „Kia“ kartu su patirties dizaino studija VOID ir kūrybine agentūra „Innocean“ sukūrė unikalią instaliaciją – atnešė saulės šviesą į vieną tamsiausių Norvegijos vietovių. Menkai apšviestoje šalies, kurioje žiemą saulė vos pateka virš horizonto, vietovėje Pietų Korėjos įmonė pakabino 5 metrų skersmens šviesos diodų (LED) diską. Šiam energiją suteikė elektromobilis „Kia EV9“.

Bendrovė „Jeep“ pristatė naujausią sėkmės susilaukusio kompaktiškojo visureigio versiją „Avenger 4xe“. Vien elektros energija varomas modelis buvo pripažintas 2023-ųjų Europos metų automobiliu, o dabar gamintojas siūlo versiją, kurioje pritaikyta novatoriška 4xe švelniojo hibrido pavaros technologija. Ši sistema leidžia ne tik sumažinti degalų sąnaudas ir teršalų emisiją, bet ir smagiai važiuoti bet kokiu reljefu.

Europos Sąjungos šalims numatytas tikslas sparčiai mažinti transporto išmetamųjų dujų emisijas jau matyti gatvėse, kuriose nuosekliai daugėja privačių elektromobilių ir jų įkrovimo taškų. Tačiau net trečdalį kelių transporto taršos iš duslintuvų skleidžia komercinis transportas, kurių elektrifikacija dar neprilygsta asmeninei technikai.

Automobilių pramonėje netyla diskusijos dėl to, kokias tradicinių vidaus degimo variklių alternatyvas turėtų rinktis gamintojai. Dauguma sutaria, kad lemiamą vaidmenį čia atliks elektros pavara, tačiau greta jos nuolat šmėžuoja ir vandenilio naudojimo klausimas. Nors šios medžiagos technologijų perspektyvos susilaukia dviprasmiškų vertinimų, dalies gamintojų žingsniai rodo, jog nurašyti vandenilio dar neskubama.

Prieš dvidešimt metų vienatūriai išgyveno aukso amžių, nes tai buvo kone vienintelis ir geriausias variantas šeimoms. Per du dešimtmečius tokių naujų automobilių pasiūlos rinkoje beveik nebeliko. Šeimos persėdo į krosoverius ir SUV – pastaruoju laiku jie elektrifikavosi. Bet ar tikrai jie geresni?

Šaltais žiemos rytais dažnas vairuotojas nežino kaip elgtis užvedus automobilį – važiuoti iškart, ar dar laukti, kol iki darbinės temperatūros įšils automobilio variklis? Nuomonių čia yra pačių įvairiausių. Ne visuomet diskutuodami šia tema sutaria ir specialistai, todėl vienokio ar kitokio atsakymo iškart nepateiksime. Viską prisiminsime iš pat pradžių. Mūsų vaikystės automobiliai šalti važiuoti nenorėdavo Prisiminkite…

Kaip žada sinoptikai, šią savaitę išsilaikys šalti orai. Spaudžiant šaltukui, dalis vairuotojų jau nebūna tikri, ar ryte pavyks be problemų užvesti automobilio variklį. Dažniausiai automobilio neužvedame dėl elektros energijos stygiaus, t. y. dėl nusilpusio akumuliatoriaus. REKLAMA Žinoma, galima būtų pasakyti, kad prasidėjus žiemai reikia įsigyti tinkamą elektros bateriją, tačiau ne visuomet suspėjame tai padaryti arba…

Lygiai prieš 33-is metus, 1981 sausio 21-ą dieną, nuo gamyklos konvejerio nuriedėjo pirmas „DeLorean DMC-12“ automobilis. Nedidelė kompanija, ekstravagantiškas jos savininkas ir vadovas, ir vienintelis šios kompanijos gamintas automobilis paliko ryškų pėdsaką automobilių istorijos metraščiuose. REKLAMA „DeLorean DMC-12“ ir šiandien atrodo veržliai ir pakankamai šiuolaikiškai. JAV yra keli šių automobilių mėgėjų klubai. Nemažai „DeLorean“ šeimininkų…

Nors ir labai pavėluotai, žiema parodė savo nagus. Žinoma, šalčio rekordų šiais metais dar nebuvo. Šaltuką jau keiksnoja ne tik brangiau už šildymą mokėsiantys butų šeimininkai, bet ir automobilininkai. REKLAMA Neužvedate automobilio? Vadinasi, jūsų automobilis nelabai tvarkingas. Prie minus 20 bet koks techniškai tvarkingas ir tinkamai prižiūrimas automobilis užsivesti turi be jokių problemų. O ką…

Dyzeliniai degalai turi tokią neigiamą savybę – dar palyginti nežemoje temperatūroje pradeda kristalizuotis parafinai, kurie gali užkimšti degalų filtrą, vamzdelius ir sutrikdytų variklio darbą. Štai todėl žiemą naudojamas kitokių charakteristikų žemoms temperatūroms pritaikytas dyzelinis kuras. REKLAMA Nepamirškite filtro Itin jautri dyzelinio automobilio vieta staigiai atšalus yra kuro filtras. Ir visai nesvarbu, ar bake teliūskuoja idealios…

Kiekvienas automobilininkas žino, kad žiemą automobilio kuro sąnaudos būna šiek tiek didesnės nei šiltuoju metų laiku. Pasak specialistų, sunaudojamo kuro kiekis žiemą gali išaugti nuo 20-ies iki 50 proc. Taip yra todėl, kad automobilis patiria didesnį pasipriešinimą riedant snieguotu keliu, veikia šildymo sistema, sustengę tepalai, reikia pašildyti variklį ir atitirpinti užšalusius langus. Žiemą šildyti variklio…

Pasak sinoptikų, šį savaitgalį vairuotojams ir ne tik gyvenimą paįvairinti gali pūgos. Taigi, automobilininkams į tai derėtų atsižvelgti planuojant savo keliones. Žinoma, tokiais atvejais lengviausia būtų patarti niekur nevažiuoti, įkurti židinį ir mėgautis žiema. Tačiau niekur nedingsi, jei prispiria tikrai neatidėliotini reikalai. Ką daryti, kaip važiuoti, kad nebūtume įkalinti pusnyse? REKLAMA Vairavimo pustant ypatumai Įvažiavus…