Kaip žada sinoptikai, šią savaitę išsilaikys šalti orai. Spaudžiant šaltukui, dalis vairuotojų jau nebūna tikri, ar ryte pavyks be problemų užvesti automobilio variklį. Dažniausiai automobilio neužvedame dėl elektros energijos stygiaus, t. y. dėl nusilpusio akumuliatoriaus. REKLAMA Žinoma, galima būtų pasakyti, kad prasidėjus žiemai reikia įsigyti tinkamą elektros bateriją, tačiau ne visuomet suspėjame tai padaryti arba tiesiog taupome. Kaip tuomet užvesti automobilį? Galima bandyti užvesti variklį tempiant automobilį trosu, tačiau apledėjusiame kelyje tai yra gana pavojingas būdas. Paprasčiau užvesti automobilio variklį naudojant kito automobilio akumuliatoriaus energiją. Tam reikia laidų su specialios formos gnybtais, kuriuos kasdienėje kalboje vairuotojai vadina „krokodilais“. Tiesa, tinkamai naudotis šiais laidais irgi reikia mokėti. Kaip išsirinkti tinkamus laidus Kuo automobilio užvedimui naudojami laidai yra storesni, tuo geriau. Mūsų konsultantas, automobilių remonto dirbtuvių šeimininkas inžinierius Žydrūnas Janušauskas teigia, kad pats tinkamiausias tokio laido storis turėtų būti apie 9,5 mm. Tokio storio laido turėtų užtekti daugumai šiais laikais eksploatuojamų automobilių. Beje, geriausia, kai toks laidas pagamintas iš vario. REKLAMA Vadinamieji „krokodilai“ turi būti su gera izoliacija. Izoliacinės medžiagos turi būti ne tik tvirtos, bet ir minkštos, nes sukietėjusi izoliacija šaltyje paprasčiausiai pradėtų lūžinėti. Todėl save gerbiantys tokių laidų gamintojai dažniausiai naudoja silikono pagrindu pagamintą izoliaciją. Mūsų konsultantas pastebėjo, kad perkant tokius laidus vertėtų atkreipti dėmesį į laido ir gnybto sujungimą – paprasto vielos apspaudimo čia jau neužtenka, laidas turi būti prilituotas prie gnybto gembės. REKLAMA Patys gnybtai dėl geresnio kontakto turėtų būti su aštriais „dantimis“. Beje, nepatartina susigundyti didesnio nei įprasta ilgio laidais. Kuo laidai trumpesni, tuo mažesnė jų varža. Pusantro ar du metrai yra pats optimaliausias tokių laidų ilgis. Tiesiame elektros liniją Prieš sujungdami dviejų automobilių akumuliatorius, išjunkite abiejų automobilių elektros prietaisus ir degimą. Sujungti akumuliatorius į vieną sistemą reikėtų nuo teigiamų (pažymėtų pliusu) akumuliatorių baterijų kontaktų: iš pradžių pritvirtinkite gnybtą prie iškrautos baterijos. Užvedimo procesas Atlikus elektros sistemų sujungimo darbus, galima imtis užvesti variklius. Užveskite „gelbėjančio“ automobilio variklį ir leiskite jam padirbėti bent keletą minučių, o jei galima, tai ir ilgiau. Išsikrovęs akumuliatorius, sujungus laidus, iškart pradeda „siurbti“ energiją iš įkrautojo, todėl generatoriaus įsikišimas į šį procesą kelioms ar keliolikai minučių tikrai nepakenktų. Prieš užvedant įšalusį automobilį, automobilio „gelbėtojo“ variklį derėtų išjungti, kad išvengtume elektros įtampos šuolių padarinių. Žinoma, taip rizikuojame iškrauti vienintelį veikiantį akumuliatorių, tačiau tai tikrai geresnė alternatyva nei elektronikos remontas. Kai įšalusios mašinos „širdis“ pradės veikti, neskubėkite iškart atjungti laidų, palaukite bent minutę. Atjungti elektros laidus rekomenduojama atvirkštine tvarka.
Almantas Karčiauskas