Automobilio bandymas – įdomus užsiėmimas, tačiau vienu metu vienas vairuotojas gali sėdėti tik prie vieno automobilio vairo. To užtenka norint pažintį konkretų modelį, tačiau vėliau, bandant jį lyginti su kitais to paties segmento atstovais, kai kurios detalės gali prasprūsti pro akis. Norėdami to išvengti, kartu su kolega Vidmantu Užusieniu iš „Lietuvos žinių“ nusprendėme iškart išbandyti du to paties segmento modelius. Automobilių salonas „Fakto Auto“ bandymams davė du kompaktiškus C segmento modelius – „Nissan Pulsar“ ir „Hyundai i30 CW“.

„Hyundai i30“ mūsų vairuotojams pažįstamas geriau negu jo „konkurentas“. Rinkoje pirmoji „i30“ karta pasirodė dar 2007 m ir buvo gaminama iki 2011 m. Šiuo metu pirkėjams siūloma antros kartos „i30“ versija, tiek senesnė, tiek ir modernizuota.

Pulsar i30 3

„Nissan Pulsar“ – C segmento naujokas, debiutavęs tik 2014 m, tačiau jau sulaukęs nemažo susidomėjimo. „Nissan“ tikisi, kad „Pulsar“ leis sutvirtinti koncerno pozicijas tarp kompaktinių automobilių, nes kitas „Nissan“ modelis šiame segmente – elektromobilis „Leaf“ – lietuviams vis dar yra labiau egzotika, negu kasdienio naudojimo transporto priemonė.

Pulsar i30 4

Bandytas „i30“ turėjo 6 pavarų mechaninę pavarų dėžė ir 1,6 l 133 AG benzininį variklį. „Pulsar“ – automatinę pavarų dėžę ir 1,2 l 114 AG variklį.

Visgi nereiktų per daug susikoncentruoti ties šiais skaičiais, nes tiek vienas tiek kitas automobilis, pirkėjui pageidaujant, gali turėti ir benzininį, ir dyzelinį variklius, kurie gali būti derinami tiek su MPD, tiek su APD, o konkretaus automobilio kuro sąnaudas, dažniausiai, lems ne tik variklio galia ar pavarų dėžės tipas, o konkretaus vairuotojo vairavimo stilius.

Būtent taip ir atsitiko šiuo atveju – automobilius su kolega bandėme tiek pakaitomis, tiek važinėjome atskirai.

Pulsar i30 16

Po poros dienų, mišriu režimu „Pulsar“ kuro sąnaudos buvo 5,3 l /100 km, „i30“ – 7,6 l/ 100 km. Skirtumas ganėtinai ženklus.

 

Pulsar i30 32

Asmeniškai man „Pulsar“ variklis patiko labiau. Jis dirbo tyliau ir buvo „linksmesnis“, lyginant su „i30“ agregatu.

Automobilio išvaizda – visada daugiausia ginčų sukeliantis klausimas. Visgi tiek „Pulsar“, tiek ir „i30“ atrodo patraukliai, kiekvienas traukia savitumu – „Pulsar“ dizainas labiau iššaukiantis,

Pulsar i30 6

„i30“ formos – klasikinės. Ypatingai ryškių akcentų automobiliai neturi, tačiau gatvėje juos atpažinti ganėtinai paprasta.

Pulsar i30 5

Kadangi bandytas „i30“ buvo universalas, jis buvo kiek ilgesnis už savo konkurentą – 4 485 mm prieš 4 387 mm ir turėjo gerokai erdvesnę bagažinę (528 l prieš 385 l).

Pulsar i30 8

Dar vienas „i30“ pliusas tame, kad bagažinės dugnas su nuleistomis galinių sėdynių nugarėlėmis sudarė lygų paviršių. Papildomų salono transformavimo galimybių suteikė ir pasikeliančios galinių sėdynių sėdimos dalys.

Pulsar i30 7

„Pulsar“ bagažinė buvo mažesnė, nulenkus sėdynės nugarėlę susidarydavo nemažas kalniukas.

Pulsar i30 25

 

Dar viena įdomi detalė – „i30“ dviguba galinė sėdynė buvo vairuotojo pusėje, „Pulsar“ – priekinio keleivio, tad nors „i30“ ir turi didesnę bagažinę, ilgus daiktus ir dar du keleivius patogiau būtų vežti su „Pulsar“. Juolab, kad „Pulsar“ salone, kaip nebūtų keista, vietos keleiviams palikta daugiau. Nestandartinio sudėjimo kolegai patogiai įsikūrus prie automobilio vairo, aš laisvai tilpau už jo – erdvės užteko tiek kojoms, tiek ir virš galvos. „i30“ keleivių patogumas buvo paaukotas bagažinės erdvei.

Pulsar i30 9

Kita vertus, esant reikalui, „i30 CW“ bagažinėje galima puikiausiai išsimiegoti, o „Pulsar“ tam trukdys nelygios grindys.

Pradžiugino abiejų automobilių vairuotojo vietos.

Pulsar i30 12

Jos buvo ganėtinai patogios, funkcionalios, sėdynės užtikrino neblogą šoninį palaikymą.

Pulsar i30 26

Ypač maloniai nuteikė tai, kad abejuose modeliuose centriniai ranktūriai daiktadežės turėjo stumdomą viršų.

Pulsar i30 19

Nepatogūs ranktūriai – dažna C segmento ir mažesnių modelių problema, tačiau tiek „Hyundai“, tiek „Nissan“ šį klausimą išsprendė.

Pulsar i30 30

„i30“ papildomi mygtukai – vairo šildymas, „ESP“ išjungimas ir t.t, buvo iškelti ganėtinai aukštai ir lengvai pasiekiami.

Pulsar i30 14

„Pulsar“, toje vietoje, ant priekinio panelio buvo… spidometro apšvietimo reguliavimas, o tokie mygtukai kaip „Eco“ ar „ESP“ išjungimas buvo sumontuoti per žemai – sėdint juos užstojo dešinė koja ir ieškoti norimos funkcijos tekdavo apgraibomis.

Pulsar i30 28

 

 „Hyundai i30“ pliusas tame, kad modelis turėjo šildomą vairą. „Nissan Pulsar“ šildomo vairo negali turėti net už papildomą mokestį. Nenumatyta.

Pulsar i30 37

Kaip ir nenumatytos skydeliuose nuo saulės esančių veidrodėlių apšvietimo lemputės. Jų nėra ir, bent jau artimiausiu metu, nebus. Kiek trumpoki pasirodė ir patys „Pulsar“ skydeliai – jeigu iš priekio nuo saulės jie dar saugojo, tai prieš šoninę saulę buvo visiškai bejėgiai.

Pulsar i30 38

 

„Hyundai i30“ šioje vietoje taip pat lenkia konkurentą.

Pulsar i30 21

Modelyje yra sumontuotas veidrodėlių apšvietimas, skydeliai nuo saulės ilgesni ir geriau saugo.

Pulsar i30 22

Kiek nustebino automobilių multimedinės sistemos. „Pulsar“ maloniai, „i30“ – nelabai. „Pulsar“ turėjo „NissanConnect“5,8 colių liečiamą ekraną, galinio vaizdo kamerą,

Pulsar i30 36

DAB („Digital Audio Broadcast“).

Pulsar i30 34

Tiesa, jo nėra bazinėje sąrangoje, tačiau yra aukštesnėse versijose. „i30“ turėjo… tą patį, jau ne kartą matytą, nedidelį mėlynai šviečianti ekranėlį ir ribotą funkcijų pasirinkimą.

Pulsar i30 18

Ir tai – ne bazinėje versijoje.

Pasak „Hyundai“ atstovų, kol kas, net ir už papildomą kainą didesnio ir modernesnio ekrano užsisakyti negalima, tačiau šis klausimas dabar yra sprendžiamas.

Abu automobiliai turėjo prietaisų skydelio centre įmontuotus informacinius, spalvotus ir aiškiai matomus ekranėlius.

Pulsar i30 15

„Pulsar“ „elektroninės smegenys“ siūlė didesnį pasirinkimą, jų valdymą tiek aš, tiek kolega perpratome intuityviai.

Pulsar i30 33

„i30“ borto kompiuterio valdymo teko paieškoti tarp gausybės ant vairo įtaisytų mygtukų.

Važiuojant abu automobiliai elgėsi tvarkingai – puikiai klausė vairo, laiku reaguodavo į stabdžių paspaudimus. Abu automobiliai neblogai įveikdavo posūkius, posvyriai buvo minimalūs, kelyje tiek vieno, tiek kito „gaudyti“ taip pat nereikėjo.

Pulsar i30 31

Kita vertus, įdomu būtų pabandyti tuos pačius modelius žiemą, kai vairavimo sąlygos bus toli gražu ne idealios. Žiemos keliai mėgsta pateikti savų staigmenų.

Pulsar i30 17

„Pulsar“ buvo malonesnis gerame kelyje, „i30“ geriau tvarkėsi su duobėtais žvyrkeliais. Nors pastarasis modelis turėjo tris galimus važiavimo režimus – normalų, patogų ir sportinį, esminio skirtumo tarp jų nepajutau.

Pulsar i30 40

Nebent skirtumu galima vadinti tai, kad įjungus režimą „Sport“ variklis pradėjo garsiau dirbti, tačiau dinaminės charakteristikos ženkliai nepagerėjo.

Pulsar i30 39

Kiek didesnis skirtumas buvo važiuojant su „Pulsar“ įjungus ir išjungus „Eco“ režimą. „Eco“, jeigu tikėsime borto kompiuteriu, leido gerokai sumažinti degalų vartojimą, išjungus režimą, automobilis tapdavo guvesnis ir staigesnis.

Apibendrinant galima pasakyti, kad nors ir priklauso tam pačiam segmentui, rinkoje „Pulsar“ ir „i30 CW“ nėra tokie jau aršūs konkurentai. „Pulsar“ yra ryškesnis ir labiau pastebimas, turi erdvesnį saloną, modernesnę multimedinę sistemą, tačiau mažesnę bagažinę ir nelygiai nusilenkiančias sėdynių nugarėles.

Pulsar i30 1

„i30“, nors kainuoja kiek brangiau ir, kol kas, negali pasigirti liečiamu arba bent jau tinkamo dydžio ekranėliu, turi kroviniams pervežti puikiai tinkančią bagažinę su papildomais skyreliais.

Manyčiau, kad mūsų rinkoje kiekvienas automobilis turės savo „tikslinę auditoriją“, kuri gerokai. Tie vairuotojai, kuriems pagrindinis rodiklis bus automobilio keliamoji galia, rinksis „Hyundai i30CW“. Tie, kuriems automobilis bus reikalingas tik kelionėms į darbą arba išvykoms neapsikraunant daiktais, žvalgysis į kiek pigesnio „Pulsar“ pusę.

Logo auto PRIM 2012 08 08