Iš pirmo žvilgsnio akivaizdu, kad „Kia Soul“– automobilis nebijantiems išsiskirti ir norintiems būti pastebėtais. Jis visiškai kitoks negu likę „Kia“ modeliai, skiriasi ir nuo daugelio kitų mūsų gatvėmis ir keliais riedančių automobilių.

 

„Autotyrimai.lt“ specialistai „Kia Soul“ priskiria prie mažų vienatūrių, nors savo išvaizda automobilis labiau primena krosouverį (ir dažnai yra pristatomas būtent taip). Tiesa, keturių varančių ratų, kas būtų visai neblogai, „Soul“ negali turėti net už papildoma kainą.

Išoriškai „Kia Soul“ tęsia pirmos modelio kartos dizaino idėją, tačiau pateikia ją naujai. Priekyje automobilis turi aiškiai matomas oro įsiurbimo angas, formą pakeitusį bamperį, kuriame jaukiai įsikūrė rūko žibintai, kampuota, šviesos diodais įforminta galinė dalis taip pat traukia dėmesį. Žvelgiant iš šono, automobilis atrodo veržlus ir dinamiškas. Beje, toks jis ir yra.

kia soul 1 Custom

Perkant tokį automobilį sau reiktų pagalvoti ir apie 18 colių ratlankius, kurie puikiai derės prie bendros, kiek neįprastos, automobilio, kuris gali būti nudažytas dviem skirtingom spalvomis, išvaizdos.

Automobilio ilgis – 4 140 mm,, plotis – 1 800 mm, aukštis – 1 618 mm. Atstumas tarp ašių – 2 570 mm. Jeigu prošvaisą skaičiuosime nuo žemiausios dugno dalies, tada ji bus 143 mm, tačiau kartais galima sutikti ir skaičių 165 mm.

Automobilio interjeras, puikiai papildantis išorinį teigiamą „Kia Soul“ įvaizdį, taip pat nuteikia maloniai. Salonas nėra prabangus, bet kokybiškas ir funkcionalus. Apdailai panaudotas plastikas – minkštas ir malonus liesti.

Vairuotojo vieta – patogi. Reguliuojama sėdynė ne tik leidžia patogiai įsikurti bet kokio sudėjimo žmogui, bet ir užtikrina neblogą šoninį palaikymą.

 kia soul 8 Custom

Mygtukai išdėstyti patogiai, lengvai pasiekiami, jų funkcijos – aiškios, tad papildomų instrukcijų ar konsultacijų prieš leidžiantis į kelią nereikia. Informaciją galima valdyti tiek ant vairo esančiais mygtukais, tiek jų funkcijas kažkiek dubliuojančiais žemiau radijo ekranėlio esančiais mygtukais ir ratukais.

Asmeniškai man vairuotojo vietoje užkliuvo tik nelabai patogus centrinis ranktūris – daiktadežė su neslankiojančiu viršumi. Kita vertus, nepatogūs centriniai ranktūriai – ganėtinai dažna problema, tad rimtu trūkumu vadinti to negalima.

Beje, įdomus kontrastas, bandytas „Kia Soul“ jau bazinėje sąrangoje turėjo šildomą vairą ir galinio vaizdo kamerą, tačiau navigaciją ir normalaus dydžio ekranėlį šiam modeliui vis tiek tektų užsisakyti papildomai. Bazinėje sąrangoje „Kia Soul“ gauna tik radijo imtuvą su lietimui jautriu ekranėliu.

kia soul 16 Custom

Įdomiai išdėstyta automobilio garso sistema – priekiniai garsiakalbiai jaukiai įsikūrė virš ventiliacinės sistemos angų. Atrodo neįprastai ir tuo pat metu labai stilingai.

kia soul 14 Custom

Dažnai pastebiu, kad galinio vaizdo kamera, gerokai palengvinanti parkavimąsį ar manevravimą mažose erdvėse yra pageidautina. „Kia Soul“ atveju ji tiesiog būtina. Vairuotojas puikiai mato tai, kas vyksta priešais automobilį ir šalia jo, bet dėl kėbulo specifikos apie situaciją už automobilio gali tik spėlioti.

kia soul 11 Custom

Juo labiau, kad tokį nevisai pavasarišką pavasarį galinis stiklas ganėtinai greitai išsipurvina, o valytuvas nuvalo tik nedidelę jo dalį.

kia soul 5 Custom

Automobilio salonas, kaip minėjau, labai erdvus. Aukštos lubos leidžia tiek priekyje, tiek ir gale patogiai įsikurti ir aukštesniems keleiviams. „Kia Soul“ penkiavietis automobilis yra ne tik dokumentacijoje, bet ir realybėje.

Tiesa, leidžiantis į kelionę penkiese, reiktų imti tik pačius būtiniausius daiktus arba galvoti apie stogo bagažinę. Matyt panašiai galvojo ir „Kia“ inžinieriai, todėl visi „Suol“ iškart turi stogo bagažinei skirtus „ragus“, kurie leistų gerokai padidinti „krovinių skyrių“, nes „Soul“ bagažinė – tik 354 litrai.

kia soul 6 Custom

Porą didelių lagaminų ir bagažinėje vietos nebelieka. Nenulenkus galinės eilės sėdynių, automobilyje gali nepavykti sutalpinti ir vaikiško vežimėlio, tačiau, tarkim brangesnius daiktus saugiai galima paslėpti po pakeliamu bagažinės dugnu.

kia soul 7 Custom

Kita vertus, išvažiavus į kelią iškart pamiršti apie mažus „Soul“ trūkumus, nes pradedi pastebėti naujus šio automobilio privalumus. Bandytas modelis turėjo 1,6 l 128 AG ir 260 Nm sukimo momento dyzelinį variklį bei automatinę 6 pavarų PD.

Ginčai dėl to ar verta montuoti automatines pavarų dėžes į ne pačius galingiausius variklius, matyt, nesibaigs niekada ir kiekviena pusė turės nemažai argumentų „už“ ir „prieš“, tačiau asmeniškai man „Soul“ automatinė pavarų dėžė patiko. Tiek todėl, kad veikė tvarkingai, pavaras perjunginėjo tiksliai ir nejuntamai, tiek todėl, kad dvi dienas malantis po miestą piko valandomis man pačiam nereikėjo sukti galvos dėl pavarų perjunginėjimo ir visą dėmesį galėjau skirti vairavimui.

kia soul 9 Custom

Dyzelinis 1,6 l variklis gal kiek triukšmingas, tačiau triukšmas nėra varginantis. Salone galima girdėti smagų variklio urzgimą, tačiau net važiuojant šiuo metu jau leidžiamu greičiu, galima tęsti pokalbį nekeliant balso.

kia soul 18 Custom

Nors „Kia Soul“ pakaba – kietoka, automobilis lengvai valdomas. Tiesa, duobutės ir asfalto nelygumai aiškiai juntami, tad nenuostabu, kad vairuojant stengiesi jų išvengti. Priekyje automobilis turi daugeliui puikiai pažįstamą „McPherson“, gale – pusiau priklausomą siją. Tai reiškia, kad įveikiant ypač staigesnius posūkius, reikia būti atidiems, nes užtaikius galiniais ratais į duobę automobilį gali truputį sumėtyti. Ne tiek, kad reiktų nerimauti, tačiau įvertinus tai, kokie pastaruoju metu orai, tiesiog posūkius įveikinėti atsargiau.

Bandytas modelis turėjo, kaip jau dabar tampa įprasta, „Eco“ režimą, bei tris važiavimo variantus „Sportinį“, „Patogų“ ir „Normalų“.

kia soul 20 Custom

Perjunginėdamas skirtingus režimus aiškaus, apčiuopiamo skirtumo nepajutau. Įjungus „Sportinį“ režimą kiek pasikeitė variklio darbas, truputį pasunkėjo vairas, tačiau radikalių pokyčių neįvyko. Taip pat nelabai supratau, kodėl įjungus šį režimą automobilis automatiškai neišjungė „Eco“ režimo. Gal būt taip norėta parodyti, kad korėjiečiai išmoko suderinti sportiškumą ir ekologiją?

kia soul 19 Custom

Užtat per dvi bandymų dienas, važinėjant skirtingai režimais ir skirtingais keliais, beveik pavyko pasiekti gamintojo deklaruotas kuro sąnaudas. Grąžinant automobilį borto kompiuteris rodė 7,9l/ 100 km, gamintojo deklaruotos kuro sąnaudos mieste – 7,5 l/ 100 km. Taip pat pradžiugino, kad borto kompiuteris tvarkingai rodė kuro likutį iki paskutinių 50 km. Ypač turint omenyje tai, kad kituose modeliuose brūkšneliai vietoj galimų nuvažiuoti kilometrų atsiranda tada kai kuro lieka 70 – 100 km kelio.

Akivaizdu, kad „Kia Soul“, kaip ir kai kurie kiti netipiški modeliai, sulauks dvejopų vertinimų. Ir tai suprantama, nes kai automobilis yra „kitoks“, jį galima arba mylėti, arba jo nekęsti, bet sunku išlikti abejingam. Tikėtina, kad automobilį pamilusių žmonių skaičius augs su kiekvienu nauju bandomuoju važiavimu, nes automobilis tiesiog spinduliuoja jaunatvišką energiją ir teigiamą nuotaiką. Erdvus, judrus, manevringas, dinamiškas ir gal net kiek jaunatviškai padykęs. Toks pat, kaip ir jo savininkas.

 

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Logo auto PRIM 2012-08-08

 

Prim.lt