Dacia Duster, kadaise debiutavęs tiek mūsų, tiek ir pasaulinėje rinkoje, kaip „bjaurusis ančiukas“, su kiekviena nauja modernizacija tampa vis labiau panašus į gulbę. Išvaizda, patogumas, technologijos – žingsnis po žingsnio automobilis vis mažiau primena „pigų darbinį arkliuką“, nors ir toliau išlieka faktiškai pigiausias visureigis Lietuvoje.

Pagrindinė naujovė – po dangčiu

Pirmasis Dacia Duster pasirodė dar tolimaisiais 2009-aisis metais. 2013-ais modelis pergyveno pirmąją planinę modernizaciją. 2017-ais rinkai ir pirkėjams buvo pasiūlyta antroji Duster karta. Beveik išaugęs B segmento „drabužėlius“ ir taikantis į C segmentą, visureigis visada pasižymėjo ne tik žema kaina, bet ir patikimumu. Be to, metai iš metų automobilis gražėjo. Antroji karta gavo patobulintus tiek priekinius, tiek ir galinius žibintus. Priekinius sparnus papuošė plastikiniai intarpai, o štai ratų arkos buvo sumažintos, taip suteikiant automobiliui subtilesnius bruožus. Jeigu čia dar pridėsime lengvo lydinio ratlankius, sidabro spalvos veidrodėlius ir gamyklinius „ragus“, bendras vaizdas išvis bus be priekaištų.

Dar labiau Dacia Duster pozicijas kovoje „dėl vietos po saule“ sustiprins naujas, šiam modeliui, 1,3 benzininis turbininis variklis, kurtas kartu su vokiečių koncernu Daimler. Agregatas išėjo toks universalus, kad atitinka ne tik dabar galiojančias normas, bet atitiks jas ir po kelerių metų. Priklausomai nuo galios, variklis žymimas 1.3 TCe 130 GPF ir 1.3 TCe 150 GPF. GPF reiškia, kad sistema turi kietųjų dalelių filtrą.

Salonas dar bus tobulinamas?

Modernizuojant variklių gamą, buvo nepamirštos ir kitos sistemos, tad nuo šiol Duster turės ir atnaujintą multimedią „Media Nav Evolution“, palaikančią „Apple CarPlay“ ir „Android Auto“, bei turinčią funkciją „Waze“ (eismo stebėjimas realiu laiku), „Spotify“ (internetinis radijas) ir pokalbių programą „WhatsApp“.

Salonas, kaip ir anksčiau, surinktas iš kietoko plastiko, tačiau tai tik išryškina centrinį ekraną, įrėmintą apvaliais ortakiais bei apvaliau klimato sistemos reguliavimo bloku, mygtukais nusėtą centrinį panelį ir multifunkcinį, tiesiog limpantį prie rankų vairą. Priešais priekinį keleivį atsirado vietos patogiai lentynėlei, kurioje galima sumesti smulkius daiktus ar palikti telefoną. Juolab, kad USB lizdas – čia pat, ekranėlio viršuje. Deja, kiek naršiau po automobilį, šis lizdas buvo… vienintelis. Gamintojai matyt nusprendė, kad pirkėjai bus apsirūpinę perėjimais, todėl dar poroje vietų, įskaitant bagažinę, paliko 12 voltų jungtis. Ir viskas. Prisiminus, kokia USB gausa pasižymi naujieji Renault modeliai, čia tenka nusivilti.

Beje, nusivylimai tuo nesibaigia. Pasiėmus kavos tampa aišku, kad patogiai jos nėra kur pasidėti. Ertmė priekyje yra giliai paslėpta už pavarų perjungimo svirties ir ja saugiai naudotis gali nebent keleivis. Kita „vieta kavai“ – tarpe tarp priekinių sėdynių, tad iš vairuotojo vietos jos net nesimato. Nelabai aišku ir kokią funkciją atlieka nedidelis įgilinimas šalia stovėjimo stabdžio rankenos, nes, geriausiu atveju, jame telpa keli metaliniai pinigėliai.

Įvertinus tai, ką turi kiti segmento modeliai ir stebint Dacia progresą, norisi tikėti, kad po dar vienos modernizacijos šių kliūvančių smulkmenų nebeliks. Juolab, kad visa kita – patogu ir praktiška.

Vairuotojo vieta puikiai pritaikyta darbui ir jeigu negalvosime apie kavą, valdymo svirtelės ir ratukai yra lengvai pasiekiami. Manevravimui labai padeda ir kameros, kurios bandytame modelyje buvo ir priekyje, ir gale, ir šonuose. Iki pilnos laimės trūko tik apžvalgos 360 laipsnių kampu, tačiau labai tikėtina, kad tai – tik laiko klausimas. Juolab, kad, kalbant apie technologijas, Duster jau turi ir beraktę atrakinimo/užrakinimo sistemą, kuri labai praverčia artėjant prie automobilio apsikrovus daiktais.

Teko skaityti, kad kartais sistema, ypač – arčiau elektromagnetinių trukdžių šaltinių, gali tinkamai nesuveikti, tačiau per visus Renautl/Dacia bandymų metus, man asmeniškai su tuo susidurti neteko.

Sėdintieji antroje sėdynių eilėje taip pat įsikurs patogiai, tačiau jokios prabangos čia nereiktų ieškoti. Tiesiog tvarkingas, biudžetinis variantas.

Bagažinė džiugina dydžiu, tačiau norint pasiekti toliau esančius daiktus teks arba visam į ją sulysti, arba, nuleidus sėdynių nugarėles, pasiimti per saloną. Kartais toks būdas – patogesnis ir greitesnis.

Kelyje

Bandytas modelis turėjo galingesnįjį, 150 AG variklį, veikusį poroje su 6 pavarų MPD. Automatinių pavarų dėžių, kaip paaiškino Sostenos darbuotojai, bent kol kas, Dacia nebeturės. Visais keturiais ratais varomas modelis su šiuo varikliu turėtų pasirodyti kiek vėliau.

Ką gali visais ratais varomas Duster jau turėjome progos įsitikinti žiemą kariniame poligone, tačiau ir tik priekiu varoma versija nenuvylė. Tiesa, į bekeles leisti su ja nerekomenduotina, tačiau tiek magistralėje, tiek miško keliukuose, tiek kaimo žvyrkeliuose automobilis, kaip ir buvo galima laukti, pasirodė puikiai. Šaknys, duobės, kalvelės – visos kliūtis buvo įveikiamos lengvai ir nejuntamai, net didesniu greičiu „šokant“ per saugos saleles, priekis nė karto nebrūžino asfalto.

Tiesa, po pertraukos vėl sėdus prie Duster vairo teko kiek pažaisti su pavarų dėže, kol ranka įgudo iš pirmo kartą pataikyti į 3-ą pavarą. Tam prireikė poros dienų ir kelių šimtų kilometrų, tačiau važinėjant automobiliu kasdien, problemų kilti neturėtų, nors tarpelius inžinieriai galėtų ir kiek praplatinti.

Automobilio vairas – labai lengvas, tačiau puikiai tinka ramiai, atpalaiduojančiam važiavimui. Pasuki į tą pusę, į kurią daugmaž reikia ir, nepaisant kelio dangos tipo, ramiai keliauji. Minkšta pakaba užtikrina patogų važiavimą, lengvas vairas leidžia nepervargti rankoms. Tikras atostogų transportas. Juolab, kad ir degalų sąnaudos po kelių dienų įvairių eksperimentų siekė tik 6 l/ 100 km kelio.

Imam?

Dacia Duster, kaip minėjau pradžioje, tobulėja su kiekviena modernizacija. Nors tai tas pats, prieš dešimtmetį debiutavęs pigus, padidinto pravažumo modelis, šiandien pagal sąrangą jis gali sėkmingai konkuruoti su gerokai brangesniais segmento žaidėjais. Juolab, kad ištaisius pirmųjų versijų klaidas, automobilis tapo gerokai brandesnis ir solidesnis, tačiau išsaugojo savo gerąsias, visureigines savybes. Aišku, tobulėti visada yra kur, bet, kaip sakoma, viskam savas laikas, nes dabartinis Duster, jeigu lyginsime jį su pirmtaku, ir taip smarkiai pažengė į priekį.

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus