SUV automobilių padangos turi atlaikyti kur kas didesnes apkrovas nei įprastų automobilių padangos. „Kai vertiname matavimų duomenis, akivaizdžiai matome, kad didelių ir greitų automobilių perduodamos apkrovos padangoms yra žymiai didesnės

– sako naujus „Continental“ padangų modelius kuriantis inžinierius Andreas Schlenke – Vien tik vertinant svorį, SUV yra maždaug trečdaliu sunkesni nei tradiciniai lengvieji automobiliai, o tai reiškia, kad jų padangos turi atlaikyti didesnes apkrovas. Tokie padangų modeliai yra žymimi XL raidėmis (angl. Extra Load – papildoma apkrova) – tai speciali serija, skirta atlaikyti didesnes nei standartinių padangų apkrovas. Kurdami tokius modelius kaip „WinterContact TS 860 S XL“ padangos, mes atsižvelgiame į aukštesnį automobilio svorio centrą, didesnę pakabos eigą ir didesnį nei įprastų automobilių tarpuvėžį, taip pat skiriame daugiau laiko ir pastangų užtikrinant tikslų valdymą ir saugų stabdymą. Nes kalbėdami apie galingus SUV modelius, mes žinome, kad iš esmės tai yra savo galia sportiniams automobiliams prilygstančios mašinos.“

Andreas Schlenke sako, kad padangų gamintojams „šiek tiek pasisekė“, kad tik nedidelė SUV dalis naudojama bekelėje. Nes vien tik užtikrinti saugias padangų savybes, mažą pasipriešinimą riedėjimui ir komfortišką važiavimą jau yra didelis iššūkis. „O jei dar pridėti savybes bekelėje, tai tokioms padangoms reikalingas stambesnio rašto protektorius, iš kurio pasišalina purvas, taip pat protektorius ir šoninės sienelės turi būti tvirtesni, – tęsia padangų konstruktorius. – Žinoma, tokio tipo padangų konstrukcija visiškai nepritaikyta važiuoti greitai, kadangi stambūs protektoriaus blokeliai, kurie bekelėje gerai sukimba su gruntu ir akmenimis, negali užtikrinti pakankamo stabilumo greitai įveikiant posūkius ir stabdant esant dideliam greičiui.“ Štai todėl bekelei pritaikytos padangos yra žymimos „M+S“ simboliu, reiškiančiu purvą ir patižusį sniegą (angl. mud+slush). Todėl prieš pirkdami padangas SUV automobiliams, turite žinoti kur dažniausiai važinėsite ir būtent pagal tai rinktis padangų modelį.

Tačiau specialistas perspėjo dėl padangų su „M+S“ žymėjimu, kurios tinkamos naudoti žiemą Lietuvoje, bet kurios neturi žiemines padangas žyminčio trijų kalnų su snaige simbolio. „Visų ratų pavara mums perša mintį, kad automobilis žiemą turės gerą sukibimą. Tačiau bekelei skirtos padangos su tik „M+S“ žymėjimu neužtikrins saugaus stabdymo ir pasižymės blogomis valdymo savybėmis, todėl važinėti tokiomis padangomis žiemą nerekomenduoju.“