„Volvo Trucks“ bendrovei CEMEX pristatė pirmąjį elektrinį sunkiasvorį betonvežį. Ši elektra varoma transporto priemonė yra naujausias 2021 m. „Volvo“ ir CEMEX  pasirašyto susitarimo dėl pasaulinio bendradarbiavimo elektromobilumo sprendimų srityje, siekiant sumažinti anglies dvideginio emisiją ir padidinti našumą, rezultatas.

„Volvo FMX“ elektrinis sunkvežimis buvo perduotas Berlyne vykusiame renginyje. Betonvežis gali būti naudojamas visos dienos darbui su vienu papildomu įkrovimu įprastos vairuotojo pertraukos metu. Nuo vasario sunkvežimis gabens paruoštą betono mišinį iš Spandau gamyklos Berlyne. Betono transportavimo elektrifikavimas yra sudėtingas dėl didelių apkrovų ir nuolat besisukančio antstato. Kadangi pervežimų elektriniais sunkvežimiais apimtys didėja, „Volvo Trucks“ ir CEMEX bendradarbiauja siekdami vystyti ir didinti šių technologijų panaudojimą statybų pramonėje.

„Labai džiaugiamės galėdami žengti šį svarbų žingsnį partnerystėje su CEMEX. Abi kompanijos yra įsipareigojusios siekti ambicingų tvarumo tikslų, o bendradarbiavimas yra būdas tai pasiekti. Kartu dirbsime, kad statybų pramonėje būtų naudojamas netaršus transportas. Mūsų elektriniai sunkvežimiai yra nulinės emisijos, o tylus jų veikimas užtikrina geresnę aplinką ir statybvietėse dirbantiems, ir netoliese gyvenantiems žmonėms“, – sako Rogeris Almas, „Volvo Trucks“ prezidentas. 

„CEMEX yra įsipareigojusi tapti nulinės CO2 emisijos kompanija. Inovacijos ir bendradarbiavimas yra šio įsipareigojimo pagrindas, – sako CEMEX generalinis direktorius Fernando A. Gonzálezas. – Mūsų partnerystė su „Volvo“ turi neįtikėtiną potencialą prisidėti prie mūsų verslo dekarbonizavimo. Pirmasis elektrinis betonvežis yra didelė pažanga šia kryptimi.“ 

CEMEX ir „Volvo Group“ yra koalicijos „First Movers“, kurioje bendradarbiauja Pasaulio ekonomikos forumas ir specialusis JAV prezidento pasiuntinys klimato klausimais Johnu Kerry, steigėjai. Koalicijos partneriai siekia, kad kompanijos rinkose prisiimtų pirkimo įsipareigojimus dėl mažai anglies dvideginio išskiriančių technologijų. „Volvo Trucks“ ir CEMEX yra įsipareigojusios siekti ambicingų tvarumo tikslų ir prisidėti prie pasaulio ekonomikos dekarbonizacijos.

„Volvo Trucks“ siūlo plačiausią elektrinių modelių gamą pasaulinėje sunkvežimių pramonėje. Elektrosunkvežių bendroji junginio masė siekia nuo 16 iki 44 tonų, jie skirti krovinių išvežiojimo miestuose, komunalinių paslaugų transporto iki statybų ir regioninių gabenimų segmentams. „Volvo Trucks“ yra sunkiasvorių elektrinių sunkvežimių (≥ 16 tonų)  rinkos lyderis Europoje ir JAV. Kompanija siekia, kad iki 2030 m. pusė visų parduodamų naujų sunkvežimių būtų varomi elektra. „Volvo Trucks“ yra įsipareigojusi ne vėliau kaip iki 2040 m. savo veikloje pasiekti neutralų šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijos lygį.

CEMEX yra pasaulinė statybinių medžiagų įmonė, siūlanti cemento, paruošto betono mišinių, užpildų ir urbanizacijos sprendimus visame pasaulyje.

Faktai apie „Volvo FMX Electric“ betonvežį:

Elektros pavara: 2 varikliai, 330 kW galia

Traukos baterija: 4 baterijų blokai, 360 kWh talpa

Hidraulikos ir elektros iš traukos baterijos valdoma kriaušė

Pavarų dėžė: „I-Shift“

Ratų bazė: 4100 mm

Antstatas: betono maišyklė, 9 kub. m