„Nismo” istorija ir jos užuomazgos

 Beveik prieš 50 metų „Nissan” inžinieriai tiesiog nusprendė pamėginti padidinti prekybos apimtį pasitelkdami automobilių sportą: paprastame japoniškame sedane jie įrengė galingą variklį. Suvokdami savo sumanyme slypintį potencialą, jie plušo negailėdami savęs, kad pagamintų 100 modelių, atitinkančių griežtus standartus. 1964 m. gegužės 1 d. pasirodė „Nissan Skyline 2000GT” („S54″). Taip radosi „Nismo” užuomazgos.

Ši idėja atvedė prie keturiais ratais varomo „R32 GT-R” dominuojančios pozicijos – jis pavergė ištisą kartą tiek realioje, tiek virtualioje lenktynių trasoje. „Nismo” automobiliai išnaudojo skaitmeninio amžiaus atveriamas galimybes, tapdami pasaulinėmis žvaigždėmis ilgai gyvuojančiuose „Sony” kuriamuose „Gran Turismo®” serijos žaidimuose. Įdomūs ir kraują kaitinantys automobiliai tapo pasiekiami ne vien turtingiesiems.

2013 m. „Nismo” entuziazmas ir naujovių siekimas neišblėso. Šiandien profesinė patirtis iš lenktynių trasos perkeliama į kelius, niekuomet nepamirštant gerbėjų skaitmeninėje erdvėje.

 „Nismo” atvyksta į Europą

Turėdama puikią reputaciją kaip automobilių sporto naujovių kūrėja Japonijoje, „Nissan” pirmąkart pristato savo sukauptą paveldą Europos keliuose.

Europoje „Nismo” pasirodo su „Juke”, atversdamas naują automobilių gamybos istorijos puslapį: pirkėjams bus pristatyta serija modelių, paveldėjusių lenktyninių automobilių „DNR” ir išsiskiriančių trasoje išbandytais konstrukciniais sprendimais. Kita „Nismo” privalumais pasižyminti versija bus „370Z”. Ji prekyboje pasirodys dar 2013 m.

 „Juke Nismo” – kompaktiškas crossover su „Nismo” ypatybėmis

Su didelio atgarsio sulaukusiu ir itin sėkmingu kompaktišku „Juke” crossover siejamas „Nismo” ženklas reiškia dailesnį dizainą, patobulintas važiavimo savybes ir sportiškesnį valdymą. Šio pavadinimo kilmės šaltinis – „Nissan Motorsports International Co. Ltd”. Taigi automobilyje gausu „Nismo” genus paveldėjusių originalių elementų. „Nismo” modelis pateisins visus „Juke” gerbėjų, kurie nori išsiskirti iš minios ypatingu ir individualų braižą turinčiu automobiliu, lūkesčius.

Atskaitos taškas – standartinis radikalus „Juke” dizainas su unikaliai suderintomis sportinio coupé formomis ir SUV stiliaus elementais. Visa tai transformavus į „Nismo” modelį, gautas solidus rezultatas, kuris apima daugiau nei vien papildomą kėbulo įrangos komplektą ir sportinį salono dizainą.

Kiekviena modifikuota detalė pakeista dėl tam tikros priežasties ir įkvėpta turtingos bendrovės patirties, įgytos lenktynių trasoje. „Nissan” ir „Nismo” inžinieriai sukūrė naują aerodinaminį kėbulo komplektą, kuris sudaro dar efektyvesnio, dinamiškesnio ir patrauklesnio „Juke” įspūdį.

Naujas modelis išsiskiria žemesniais priekiniu bei galiniu bamperiais ir šoniniais slenksčiais, taip pat pakeistomis radiatoriaus grotelėmis bei galinių durų aptaku, kad būtų geriau kontroliuojamas oro srautas. Šie patobulinti sprendimai sumažina keliamąją jėgą, veikiančią priekinę ir galinę automobilio dalis, ir kartu pagerina dinamines automobilio savybes. Nauji stilingi 18 colių lengvojo lydinio ratlankiai su platesnėmis padangomis lemia geresnį sukibimą. Be to, su jais „Juke Nismo” atrodo dar patrauklesnis. Raudoni durų veidrodėlių gaubtai ir plonas raudonas ruožas aplink automobilio bazę – „Nismo” skiriamasis ženklas, iš kurio jį galima per akimirksnį atpažinti.

 Didesnė galia be jokių kompromisų

 Po šio modelio dangčiu įrengta patobulinta „Nissan” 1,6 l tiesioginio įpurškimo benzininio variklio su turbina versija. Šio variklio galia padidėjo nuo 140 kW (190 AG) iki 147 kW (200 AG), o sukimo momentas – nuo 240 Nm iki 250 Nm. Tai nėra dideli patobulinimai, įdiegti nepaisant išlaidų ir efektyvumo. Šiais subtiliais sprendimais tiesiog siekiama pasiūlyti pirkėjams daugiau privalumų nedarant jokių kompromisų taršos rodikliams.

Automobilio išvaizda taip pat sutelkta į dinamiką. Naujasis modelis komplektuojamas su standesne pakaba ir nauja modifikuota valdymo sistema. Šie sprendimai užtikrina sportiškesnį tiesioginį valdymą bei geresnę traukos kontrolę. Be to, jame įrengta ir „R35 Nissan GT-R” aptinkama sukimo momento nukreipimo sistema (tik visais ratais varomuosiuose modeliuose), kuri užtikrina patikimesnį sukibimą ir geresnį valdymą darant posūkius. Pirkėjams siūlomi keli modeliai: su dviem varomaisiais ratais bei šešių pavarų mechanine transmisija ir su keturiais varomaisiais ratais bei kintamojo veikimo transmisija („CVT) su 7 pavarų mechaniniu režimu, pritaikyta „Nismo”.

Vairuotojai, trokštantys patirti daugiau įkvėpimo iš „Nismo”, galės rinktis galingesnę versiją. Šis „Juke” formas perėmęs flagmanas užtikrins efektyvesnį valdymą ir didesnę galią neprilygstamam „Nismo” vairavimo malonumui patirti.

Visoms „Nismo” versijoms būdingi ir atitinkami salono dizaino patobulinimai: siekiant sustiprinti sportinį pojūtį vairuojant, pritaikytas naujo dizaino vairas, pedalai, prietaisų skydelis, pavarų perjungimo svirtis ir durelių apdaila. Automobilio individualumui pabrėžti salone montuojamos sportinės „Nismo” sėdynės su specialia zomšine apdaila ir raudonais dygsniais – jos užtikrina tvirtesnę atramą ir didesnį komfortą posūkiuose.

 „Nismo” skaitmeniniame pasaulyje

 Su šiuo automobiliu „Nismo” pradeda savo kelionę iš lenktynių trasos į bendros paskirties kelius, neaplenkdamas skaitmeninio žaidimų pasaulio. 2011 m. ir 2012 m. pasaulinėse automobilių parodose pasirodęs „Juke Nismo” buvo pristatytas kaip koncepcinis modelis, o 2012 m. birželio mėn. Le Mano 24 val. trukmės lenktynių prieigose įvyko oficialus gamybai parengto šio modelio debiutas, stebint tūkstančiams lenktynių aistruolių. Labiau tinkančios pristatymo vietos nebūtų galima rasti.

Nuo 2012 m. pabaigos pirmąjį „Nismo” modelį Europoje galima išbandyti ir žaidžiant Asphalt 7:Heat mobilųjį žaidimą, pritaikytą „Apple” ir „Android” operacinėms sistemoms. Pasiekęs milijonus gerbėjų skaitmeniniame pasaulyje, sportiškasis „Juke” idealiai dera prie „Nismo” – šis simboliu tapęs japonų prekės ženklas puikiai žinomas visai kartai iš „Sony” sukurtų „GranTurismo®” serijos žaidimų.

 „Juke” jau sulaukė stulbinamos sėkmės. Iki šio momento Europoje pagaminta per 330 000 šių modelių. Be to, „Juke Nismo” yra puiki gamybos Europoje reklama: šis automobilis bus renkamas pasaulinės klasės gamybos linijoje Sanderlande (JK) kartu su standartiniu modeliu.