Projekto „iGo2Dakar“ dalyvių misija – pateikti kuo daugiau informacijos apie Dakaro ralį:
iki sausio pabaigos gerbėjams žadama pateikti dešimtis tekstų, šimtus minučių vaizdo medžiagos ir tūkstančius nuotraukų apie Dakaro užkulisius. Įspūdingiems kadrams užfiksuoti komanda pasitelks šiuolaikines technologijas ir naujausią įrangą.
„Sportas šiandien neįsivaizduojamas be veiksmo kamerų. Ant kiekvieno lenktynėse dalyvaujančio automobilio jų galima užmontuoti bent dešimt, ant paties vairuotojo – dar kelias. Jos labai naudingos žurnalistams – dėl kompaktiškumo, aukštos vaizdo kokybės ir atsparumo aplinkai veiksmo kameras galima naudoti įvairiose situacijose nesibaiminant, kad jos suges ar dar kažkas nutiks. Mes į Dakarą vešimės bene geriausias rinkoje šiuo metu parduodamas „GoPro 7“ vaizdo kameras – tikimės užfiksuoti tokius vaizdus, kuriuos praleidžia komandų žiniasklaidos atstovai“, – teigia „iGo2Dakar“ projekto vadovas Mindaugas Plukys.
Kiekvienam – po veiksmo kamerą
„iGo2Dakar“ komandos nariai su savimi turės po „GoPro HERO7 Black“ – naujausią ir technologiškai pažangiausią šiuo metu rinkoje esančią veiksmo kamerą. Pagrindiniai jos privalumai, lyginant su šeštosios kartos modeliu – vidinis „HyperSmooth“ stabilizatorius ir galimybė daryti „Live“ transliacijas „Facebook“ ar „Youtube“ platformose.
„Naujosios kameros stabilizavimas yra „kažkas tokio“. Kūrėjai teigia, kad išoriniai elektroniniai stabilizatoriai – jau praeitis, jų naujosioms kameroms nebereikia. Matydami „iGo2Dakar“ reportažus, galėsite tuo įsitikinti“, – teigia „GoPro“ atstovybės Lietuvoje „Promaksa“ vadovas Antanas Petrauskas.
Vien veiksmo kamerų tokiam renginiui nušviesti nepakanka – jas reikia prie kažko tvirtinti, tad „iGo2Dakar“ vešis ir daugybę papildomos įrangos. Tai siurbtukai ant automobilio išorės, vidaus, įvairios rankenėlės, teleskopinės lazdos, specialūs „Joby“ trikojai, leidžiantys pastatyti ar užkabinti kamerą įvairiausiose vietose, specialūs laikikliai ant kūno – krūtinės bei galvos diržai.
„Siurbtukus galima uždėti ant daugybės automobilio detalių: stiklo, kapoto, stogo, daug tvirtinimo būdų yra viduje. Filmuoti galima daug vaizdų: veiksmą salone, kelią, aplinką, ratą ar net važiuoklės darbą. Realiai, darbą su šiomis kameromis riboja tik fantazija, tad tikimės nufilmuoti kuo daugiau įspūdingų vaizdų ir jais sudominti ne tik Dakaro ralio, bet ir kelionių bei automobilių gerbėjus“, – pasakojo į Pietų Ameriką vyksiantis operatorius Mantas Vilimas.
Be papildomų baterijų – nei iš vietos
Turbūt kiekvienas fotografas ar operatorius gali papasakoti po istoriją, kai pačiu blogiausiu metu išsikrovė jo aparato baterija, o įkrautos pakaitinės neturėjo. „iGo2Dakar“ pernai tokių situacijų pavyko išvengti, tačiau šiais metais, išaugus kamerų kiekiui, dėmesys papildomoms baterijoms ir krovikliams padidėjo.
„Veiksmo kameros dėl kompaktiškų išmatavimų ir mažo svorio turi nedideles baterijas. Nors „GoPro“ baterija yra bene geriausia rinkoje ir pilnai įkrauta gali veikti kelias valandas, bent vieną pakaitinę turėti būtina. Mes turėsime kelias papildomas baterijas ir dalinsimės jomis pagal poreikį. Daug laiko praleisime automobilyje, kur jos visada bus įkraunamos. Dėl tos pačios priežasties reikalingos didelės bei greitos atminties kortelės. Viskas tam, kad būtų galima koncentruotis į kokybiško turinio kūrimą“, – pabrėžė „iGo2Dakar“ komandos narys M. Plukys.
Jis tikisi, kad nepaklysti tarp gausybės įrangos padės specialios „GoPro Seeker“ kuprinės – jose telpa daugybė įrangos, dronas ir net 15 colių įstrižainės ekraną turintis kompiuteris.
Kuprinėse numatyta vieta ir papildomiems filtrams – „iGo2Dakar“ pasirinko „PolarPro Cinema Vivid“ kolekciją. Jų, pasak komandos fotografo, trečią kartą į Dakaro ralį keliausiančio Andrius Lauciaus, reikia dėl kokybiško vaizdo. Peru yra arti pusiaujo ir saulė ten itin ryški, tad atspindžius nuo įvairių paviršių (vandens, stiklų, pastatų ir t. t.) pašalinantys filtrai yra būtini. Poliarizacijos efektą sukeliantys filtrai taip pat padaro dangų „gilesnį“, kiek pasodrina spalvas, tokius vaizdo siužetus stebėti maloniau.