Sausio 23-26 dienomis startuos 2020 metų Pasaulio ralio čempionatas (WRC). Iš trylikos etapų sudarytas šių metų čempionatas tradiciškai, jau 88 kartą prasideda Monte Karle.
Žvelgiant į dalyvių sąrašą visiems į akis krenta lietuviški vardai ir pavardės. Deividas Jocius ir Mindaugas Varža. Taip, šie du lietuviai startuos Pasaulio ralio čempionate pačių greičiausių ralio automobilių kategorijoje su gamyklinės „M-Sport“ komandos „Ford Fiesta WRC“ bolidu, pažymėtu 40 numeriu.
Deividas Jocius ir Mindaugas Varža yra pirmieji lietuviai startuosiantys gamyklinėje komandoje.
Ilgas kelias tikslo link
Galima sakyti, kad siekdamas šio savo tikslo, starto Pasaulio ralio čempionate su WRC bolidu, Deividas Jocius nuėjo itin sudėtingą kelią, įveikęs pačius didžiausius sunkumus. Visi ralio aistruoliai puikiai atsimena tą 2017 metų dieną, kuomet Druskininkų ralyje Deividas Jocius patyrė didelę avariją, kuomet mažai, kas tikėjo, kad lenktynininkas greitai galės sėsti prie lenktyninio automobilio vairo.
Tačiau D. Jociaus tai nesustabdė ir jis toliau siekė savo numatyto tikslo. Po sudėtingų operacijų ir reabilitacijų, jis jau po trijų mėnesių, 2018 metų sausį, vėl sėdėjo ralio bolide ir laukė starto tame pačiame Monte Karlo WRC ralyje, tik su kiek mažesnio kalibro automobiliu „Peugeot 208 R2“.
Tiesa, užsimezgus pokalbiui tarp Deivido Jociaus ir „M-Sport“ komandos, pirminis planas buvo jau 2018 metais startuoti su šios komandos „Ford Fiesta WRC“ automobiliu, tačiau avarija Druskininkų ralį šiuo planus privertė atidėti į šalį.
Tačiau startas 2018 metų Monte Karlo ralyje vėl leido visa tai ištraukti iš stalčiaus ir toliau eiti link savo tikslo.
„Mano sužalojimai buvo tokie dideli, kad niekas netikėjo, kad galėsiu greitai atsistoti ant kojų, o, juolab, vairuoti WRC automobilį. Tad teko tenkintis tik WRC3 kategorijos automobiliu, su kuriuo finišavau jau Monte Karlo ralyje, ir nustebusiais „M-Sport“ komandos veidais“, – prisiminimais dalinosi D. Jocius.
2018 metais Deividas Jocius su „Peugeot 208 R2“ dar startavo Švedijos, Meksikos bei Korsikos Pasaulio ralio čempionato (WRC) etapuose.
WRC bolido testai
2019 metais jis vėl sugrįžo į Meksikos ralį, tik šįkart su „Ford Fiesta R2“ automobiliu, o tų pačių metų liepą Velse pirmą kartą išbandė „M-Sport“ komandos 2019 metų „Ford Fiesta WRC“ bolidą. Dar po trijų mėnesių Ispanijos serpantinuose Deividas Jocius kartu su šturmanu Kastyčiu Torrau jau sėdėjo 2020 metų specifikacijos „Ford Fiesta WRC“ bolide ir tikrino jo galimybes. Iš viso per šias dvi testų sesijas buvo įveikta apie 400 kilometrų.
Artėjant 2020 metų pirmajam WRC etapui, sausio 19 dieną, Deividas Jocius ir jo šturmanas Mindaugas Varža dalyvavo testuose prieš Monte Karlo ralį.
„Testas buvo geras. Įveikėme apie 100 km distanciją šlapiais, sausais ir apledėjusiais kelio ruožais. Per šiuos trumpus testus stengiausi išmėginti kuo daugiau automobilio nustatymų. Automobilis yra nuostabus ir negaliu sulaukti varžybų starto! Bet kokiu atveju, pagrindinis šio ralio tikslas yra finišuoti“, – po testų kalbėjo Deividas Jocius.
Taigi pagaliau išsipildys Deivido Jociaus svajonė – Pasaulio ralio čempionate startuoti su pačiu greičiausiu WRC kategorijos automobiliu.
Lietuviško ekipažo rezultatus bus galima sekti jau nuo trečiadienio, sausio 22 dienos, kuomet lenktynininkai turės įveikti testinį greičio ruožą. Nuo sausio 23 iki 26 dienos truksiantį Monte Karlo ralį sudarys 16 greičio ruožų. Ketvirtadienį laukia du naktiniai ruožai, o kitomis dienomis lenktynininkai varžysis tik šviesiu paros metu. Penktadienį jiems reikės įveikti 6 greičio ruožus, o šeštadienį bei sekmadienį lauks dar po keturis.