Vos tik prasideda žiema, kiekvienais metais kyla tos pačios diskusijos: plauti automobilį šaltuoju metų laiku ar ne? Vieni gana kategoriški šiuo klausimu: jokių plovimų! Purvas kaip tik apsaugos nuo neigiamo druskų poveikio. Antri įsitikinę: žiemą būtina plauti automobilį, jei nori, kad tavo transporto priemonė ilgiau tarnautų… Ir nežinia, kurie teisūs. Aišku tik viena – šiuose ginčuose tiesa susipynusi su mitais, kuriuos išsklaidyti paprašėme Kauno automobilių plovyklos vadovą Tomą Buinauską.

 

Tiesa ar mitas: žiemą negalima plauti automobilio?

Vienareikšmiško atsakymo nėra: ir tiesa, ir mitas. Viskas priklauso nuo oro temperatūros: jei ji nukritusi žemiau -15 ℃, žinoma, nereikėtų važiuoti į bekontaktę automobilių plovyklą, kadangi viskas greitai prišąla. Visais kitais atvejais – ne tik rekomenduojama, bet ir būtina plauti automobilį. Pirmiausia dėl to, kad sniegas, sumišęs su purvu, druska, asfalto dulkėmis ir dervomis, įsigeria, graužia automobilio paviršių, gadina dažus ir laką, greitina metalo korozijos procesus, ypač jei yra subraižymų.

Kita vertus, važinėti neplautu automobiliu yra ir nesaugu. Juk purvas, kritulių nuosėdos ir kt. kaupiasi ant stiklų, veidrodėlių, dėl to blogėja matomumas. O jei dar blogos oro sąlygos, iki nelaimingo atsitikimo – ne taip ir toli.

Na, o kiek kartų žiemą plauti automobilį, taip pat priklauso nuo oro temperatūros, aplinkos sąlygų ir kt. Tačiau bent kartą per savaitę rekomenduočiau. Jeigu baiminatės vėsesnių orų, pabandykite į plovyklą atvažiuoti, pavyzdžiui, dieną, o ne vakare.

Tiesa ar mitas: automobilio purvą geriausia nugramdyti, ne plauti?

 Tikrų tikriausias mitas! Gramdydami gana greitai galime pažeisti, įskelti, nulupti laką ir įvairias detales. Net ir plaunat šepečiais nesunku subraižyti paviršių. Dėl to yra patogesnės bekontaktės automobilių plovyklos.

Štai, pavyzdžiui, mūsų plovyklose puikiausiai šepečius atstoja antra programa, kurioje naudojami patentuoti vokiški mikromilteliai „Active PowerPearl MicroPowder“. Jie pagaminti pagal specialią formulę, leidžiančią aktyviosioms dalelytėms veikti tarsi tūkstančiams mažų kempinėlių. Šie milteliai kartu su šiltu vandeniu nepaprastai greitai ir nepažeisdami transporto priemonės kėbulo nuplauna prišalusį purvą. Beje, kitaip nei daugelyje kitų plovyklų, pas mus vanduo sušildomas iki 60 ℃, todėl prišalęs purvas greičiau atšoka nuo automobilio.

Beje, firmos naudojamas bekontakčio plovimo metodas yra visiškai saugus. Šią technologiją ir chemines medžiagas patikrinto kokybės ekspertai ir suteikė prestižinį Vokietijos automobilių pramonės asociacijos (VDA) sertifikatą.

Tiesa ar mitas: žiemą nepatartina vaškuoti automobilio?

Dar vienas mitas, gana gajus tarp vairuotojų. Galiu paaiškinti, kaip ketvirta – vaškavimo – programa veikia EHRLE plovyklose. Karštas vaškas „UltraProtection“ neleidžia sušalti vandeniui ant nuplauto automobilio, tiesiog jis nuteka. Nespėsite išvažiuoti, o automobilis bus beveik sausas. Be to, susidaro papildomas apsauginis sluoksnis, dėl kurio prie kėbulo mažiau prilimpa purvas, sniegas ir druska, taigi jis yra labiau apsaugomas. Kita vertus, tą patį purvą daug lengviau nuplauti nuo vaškuoto paviršiaus.

Tiesa ar mitas: vyrai geriau supranta, kaip plauti automobilį?

Sakyčiau, tai neturi nieko bendra su lytimi. Pastebėjau, kad vyrai labiau mėgsta patys plauti automobilį, o merginos ir moterys, ypač šaltuoju metu, mieliau naudojasi mūsų kolektyvo paslaugomis. Kol jos tvarko savo reikalus, mūsų darbuotojai už beveik tą pačią kainą, kurią jos išleistų savitarnos plovyklose, nuplauna automobilį. Ir automobilis švarus, ir moterys laimingos.