Antradienį Rygoje „Volkswagen“ atstovai pristatė visuomenei bei žiniasklaidai atnaujintą „Transporter“ versiją bei pasidalino ateities planais.
Nors šiuo metu lengvojo komercinio transporto rinka tiek Baltijos šalyse (išskyrus Lietuvą), tiek Europoje išgyvena sudėtingus laikus, vokiečių koncernas į ateitį linkęs žiūrėti optimistiškai ir tikisi, kad situacija stabilizuosis ir pardavimai ims augti.

Ypač daug vilčių Volkswagen sieja su naujausia „Transporter“ versija, suteikiančia ypač platų variacijų, atitinkančių tiek privačių asmenų, tiek įmonių poreikius, pasirinkimą, praplėstomis flagmano „Crafter“ galimybėmis ir kitų modelių elektrifikavimu. Be įprastų dyzelinių variklių, pirkėjai gali rinktis hibridines arba net visai elektrines komercinių modelių versijas ir jų asortimentą planuojama plėsti.

Įvertinus „Volkswagen“ siūlomą lengvojo komercinio transporto pasirinkimą, tokios viltys turi rimtą pagrindą. Modelių gamoje galima rasti ir pikapą „Amarok“, ir universalios paskirties modelį „Caddy“, ir kelionėms skirtą „Multivan“ ar laisvalaikio transportą „California“ bei visiškai elektrinius „ID. Buzz“ ir „ID. Buzz Cargo“.

Bet kaip visuomet išlieka keletas „bet“ – energetinių išteklių, būtų tai elektros energija ar dyzelinas, kuris, prognozuojama, dar labiau brangs, kainos, bendra geopolitinė situacija, ekonominė šalies padėtis (Lietuvoje kalbama apie ekonomikos augimą, tačiau įmonės ir toliau bankrutuoja) ir, galiausiai, gyventojų nusiteikimas galvojant apie ateitį.
Lietuvos padėtį bendrame ekonominiame paveiksle blogina praplėstas komerciniam transportui mokamų tapusiais kelių tinklas ir valdžios bandomos prastumti vadinamosios ekonominės reformos – nekilnojamojo turto mokestis, pagal individualios veiklos pažymėjimus dirbančių asmenų apmokestinimas ir t.t.
Esant tokioms aplinkybėms dažnas smulkus ar vidutinis verslininkas gerai pagalvos kiek jam tikslinga investuoti į naują transporto priemonę, jeigu jau dabar teks papildomai mokėti už jos eksploataciją, o netrukus gali tekti mokėti už savo namus, garažą kuriame ji laikoma ar sandėlį iš kurio pasiimamos prekės.

Ir priešingai, jeigu valdžia pagaliau suvoktų, kad smulkusis ir vidutinis verslas yra ta sritis, kurią reikia skatinti bei tai, jog realiai, o ne popieriuje, augant ekonomikai, didėja vartojimas ir į biudžetą suplaukia daugiau lėšų, bei nustotų engti tiek šalies verslininkus, tiek gyventojus, tikėtina, kad komercinio transporto pardavimai augtų ne po vienkartinių, dažniausiai valdiškų, užsakymų, o natūraliai ir stabiliai.