Trucker.lt, stebėdamas situaciją Lietuvos lengvojo komercinio transporto sektoriuje ir susidūręs su skirtinga atskirų prekių ženklų atstovų pateikiama informacija, nusprendė išsiaiškinti, kas iš tikro yra K3a. segmento (Vidutiniai furgonai) rinkos lyderis.

Pirmiausia pagalbos buvo kreiptasi į nuolatinį partnerį – V. Į. Regitra.

Netrukus buvo gauti statistiniai duomenys apie 2014-2018 m. pirmą kartą įregistruotas M1 ir N1 klasės transporto priemones, neatsižvelgiant į tai, ar jos turi leidimą dalyvauti viešajame eisme (t. y. ar turi galiojantį civilinės atsakomybės privalomąjį draudimą bei techninę apžiūrą).

Modelis

2014 m.

2015 m.

2016 m.

2017 m.

2018 m. iki balandžio 26 d.

Ford Transit

1812

1469

1171

1498

405

Wolkswagen Transporter

1761

1338

1136

1203

368

Renault Trafic

599

650

762

979

283

Opel Vivaro

629

518

600

775

236

Wolkswagen Multivan

568

446

345

325

95

Mercedes-Benz Vito

393

321

342

386

109

Peugeot Expert

103

70

86

108

35

Citroen Jumpy

94

79

61

73

25

Toyota Proace

18

12

21

148

75

Nissan NV300

0

0

0

9

10

Fiat Talento

1

0

0

7

4

Remiantis duomenimis, per visą 2014-2018 m. laikotarpį iš lentelėje nurodytų modelių pirmą kartą daugiausiai įregistruota Ford Transit modelio M1 ir N1 klasės transporto priemonių – 6355. Antroje vietoje Wolkswagen Transporter – 5806, o trečioje – Renault Trafic – 3273. Mažiausiai iš nurodytų modelių per 5 metus buvo įregistruota Nissan NV300 M1 ir N1 klasės transporto priemonių – tik apie 19, taip pat Fiat Talento – 12.

Analizuojant statistiką pamečiui, pastebėtina, jog 2014-2018 m. laikotarpiu kasmet nuosekliausiai augo tik Renault Trafic modelio įregistruojamų automobilių. Tuo tarpu kitų lentelėje pateiktų modelių skaičius tai augo, tai mažėjo. Galima pastebėti, jog daugėja Toyota Proace modelio automobilių, 2014 m. jų naujai buvo įregistruota tik 18, o 2017 m. – 148.

Kalbant apie 2018 m., matyti, jog pagal turimą statistiką daugiausiai įregistruota Ford Transit modelio M1 ir N1 klasių transporto priemonių – 405, toliau Wolkswagen Transporter – 368 ir Renault Trafic – 283.

Skirstant transporto priemones pagal kategorijas ir remiantis V. Į Regitra pateikta informacija, situacija atrodo šitaip:

TP tipas

MARKĖ

MODELIS

2014

2015

2016

2017

2018 iki balandžio 26 d.

Iš viso

M1

CITROEN

JUMPY

39

48

32

45

12

176

 

FIAT

TALENTO

1

   

6

3

10

 

FORD

TRANSIT

568

534

534

650

185

2471

 

MERCEDES-BENZ

VITO

264

238

255

270

68

1095

 

NISSAN

NV300

     

4

9

13

 

OPEL

VIVARO

411

438

480

588

174

2091

 

PEUGEOT

EXPERT

45

42

34

37

15

173

 

RENAULT

TRAFIC

310

445

475

633

199

2062

 

TOYOTA

PROACE

   

4

64

42

110

 

VW

MULTIVAN

565

445

343

320

95

1768

   

TRANSPORTER

1082

865

740

807

222

3716

TP tipas

MARKĖ

MODELIS

2014

2015

2016

2017

2018 iki balandžio 26 d.

Iš viso

N1

CITROEN

JUMPY

55

31

29

28

13

156

 

FIAT

TALENTO

     

1

1

2

 

FORD

TRANSIT

1244

935

637

848

220

3884

 

MERCEDES-BENZ

VITO

129

83

87

116

41

456

 

NISSAN

NV300

     

5

1

6

 

OPEL

VIVARO

218

80

120

187

62

667

 

PEUGEOT

EXPERT

58

28

52

71

20

229

 

RENAULT

TRAFIC

289

205

287

346

84

1211

 

TOYOTA

PROACE

18

12

17

84

33

164

 

VW

MULTIVAN

3

1

2

5

 

11

   

TRANSPORTER

679

473

396

396

146

2090

Minimi VĮ „Regitra“ administruojamo Kelių transporto priemonių registro duomenys.

Visgi, jeigu žiūrėsime tik praėjusius porą metų ir remsimės įmonės Autotyrimai turimais duomenimis, bendra situacija naujo komercinio transporto rinkoje atrodys kiek kitaip.

   

2017 m.

 

2016 m.

 

Mėnesio

2017 m.

 

2016 m.

 

Periodo

#

Modelis

gruodis

dalis

gruodis

dalis

pokytis

1-12 mėn.

dalis

1-12 mėn.

dalis

pokytis

1

Renault Trafic

10

35,7%

10

47,6%

0%

137

33,2%

140

44,7%

-2%

2

Toyota Proace

4

14,3%

1

4,8%

300%

80

19,4%

17

5,4%

371%

3

Ford Transit/Tourneo Custom

4

14,3%

3

14,3%

33%

79

19,1%

55

17,6%

44%

4

Volkswagen Transporter

3

10,7%

5

23,8%

-40%

62

15,0%

58

18,5%

7%

5

Peugeot Expert/Traveller

3

10,7%

0

0,0%

32

7,7%

14

4,5%

129%

6

Mercedes-Benz Vito

0

0,0%

1

4,8%

-100%

9

2,2%

14

4,5%

-36%

7

Nissan NV300

0

0,0%

0

0,0%

5

1,2%

0

0,0%

8

Volkswagen Caravelle/Multivan

0

0,0%

0

0,0%

4

1,0%

0

0,0%

9

Citroen Jumpy/SpaceTourer

3

10,7%

0

0,0%

3

0,7%

1

0,3%

200%

10

Fiat Talento

1

3,6%

0

0,0%

1

0,2%

0

0,0%

11

Opel Vivaro

0

0,0%

1

4,8%

-100%

1

0,2%

10

3,2%

-90%

12

Fiat Scudo

0

0,0%

0

0,0%

0

0,0%

4

1,3%

-100%

 

Iš viso

28

100%

21

100%

33%

413

100%

313

100%

32%

Čia, vertinant praėjusius ir už praėjusius metus, aiškiu rinkos lyderiu išlieka Renault Trafic, gerokai aplenkęs visus kitus konkurentus. Lyginant statistiką matoma, kad lyginant bendrą ir naujų parduotų transporto priemonių skaičių, situacija skiriasi, todėl analizuojant bendrą komercinio transporto rinką Lietuvoje tikslinga visada atskirti naudotų automobilių, kurie vis dar sudaro didžiąją Lietuvos automobilių parko dalį ir naujų pardavimus. Priešingu atveju galima gauti iškreiptus, ne visai tiksliai padėtį atspindinčius, rezultatus. Tikėtina, kad tiek jie, tiek ir vis nemažėjantis kai kurių prekių ženklų reeksportas tarp atstovų ir sukelia nereikalingus ginčus apie tai, kas yra tikrasis K3a segmento lyderis.