Dauguma vairuotojų į automobilio spalvos pasirinkimą žvelgia gana konservatyviai ir mieliau renkasi monochromatinių spalvų automobilius – juodus, pilkus ar baltus. Automobilių istorijos patikros platformos „carVertical” ekspertai surinko duomenis apie naudotus automobilius Lietuvoje ir nustatė, kokią įtaką pardavimo greičiui turi automobilio spalva.
Žalios spalvos automobiliai parduodami greičiau už kitus
Įprastų spalvų transporto priemonės paprastai parduodamos per panašų laiką, tačiau žalios spalvos automobiliai parduodami gerokai greičiau už kitus – vidutiniškai per 7 dienas. Antroje vietoje puikuojasi sidabrinė (10,4 d.), o trečioje – juoda spalva (10,8 d.).
Šią statistiką puikiai iliustruoja naudotų 5-osios serijos „BMW” pardavimai Lietuvoje – žalios spalvos modeliai parduodami greičiau nei kitų spalvų.
„Vertinant automobilio pardavimo greitį, Lietuva išsiskiria dėl išskirtinai greitai parduodamų žalių automobilių. Tokie modeliai vidutiniškai parduodami per savaitę – bent keliomis dienomis greičiau nei kitų spalvų automobiliai. Paprastai, tokius automobilius renkasi jau tvirtai apsisprendę pirkėjai”, – tvirtina „carVertical” komunikacijos vadovas Matas Buzelis.
Greito pardavimo priežastis gali būti ir mažesnė paklausa – žalios spalvos automobiliai nėra populiarūs. Pardavėjai neretai siūlo žalius automobilius žemesne nei rinkos kaina, o tai pritraukia pigių variantų laukiančius pirkėjus.
Geltoni automobiliai pardavinėjami ilgiausiai
Nors geltona laikoma pačia saugiausia automobilio spalva, tačiau retas nori, kad jo visureigis ar verslo klasės sedanas atrodytų lyg taksi automobilis. Parduoti geltoną automobilį vidutiniškai užtrunka 17,3 d. – apie 2,5 karto ilgiau nei žalios spalvos transporto priemonę.
Geltona spalva dažnai naudojama sportiniuose modeliuose, bet net ir čia populiarumu ji nusileidžia raudonai. Jei juoda ar mėlyna spalva tinka daugumai automobilių, tai geltona tikrai tiks ne kiekvienam.
„Duomenys rodo, kad parduoti geltoną automobilį trunka net kelis kartus ilgiau nei žalią. Geltona apskritai yra viena rečiausių automobilių spalvų – ja paprastai dažomi retesni, sportiški bei išskirtiniai automobiliai, o tokius perkančių gerokai mažiau. Tai daro didelę įtaką pardavimo greičiui”, – pasakoja M. Buzelis.
Grįžtant prie 5-osios serijos „BMW”, ilgiausiai pardavinėjami balti modeliai (14,2 d.) – perpus ilgiau nei žalios spalvos automobiliai. Padengti automobilį balta spalva ganėtinai pigu. Tokių modelių komplektacija neretai būna skurdoka, todėl pirkėjai linkę rinktis aukštesnį komfortą užtikrinančias spalvas.
Lietuvos vairuotojai vengia išskirtinių spalvų
Automobilių patikros platformoje „carVertical” sugeneruotų transporto priemonių istorijos ataskaitų duomenys rodo, kad populiariausia automobilių spalva Lietuvoje – juoda. Net 30,5% automobilių Lietuvoje nudažyti šia spalva, kas tik patvirtina lietuvių vairuotojų nuosaikumą. Antroje vietoje tvirtai laikosi sidabrinė (26,5%), trečioje – mėlyna (14,2%).
Šios spalvos dominuoja ne tik Lietuvoje, bet ir kitose Europos šalyse. Sidabrinės, juodos ir mėlynos populiarumą išduoda ne tik gatvėmis riedančių automobilių skaičius, bet ir laikas per kurį šiomis spalvomis nudažyti automobiliai suranda pirkėją. Sidabrinės spalvos transporto priemonę užtrunka parduoti vidutiniškai 10,4 d., juodos – 10,8 d., mėlynos – 11,9 d.
Nors automobilių gamintojai į savo modelių gamas kasmet įneša naujų spalvų, tačiau jų populiarumas paprastai šokteli tik trumpam. Vairuotojai skirtingose šalyse ir toliau lieka ištikimi juodai, baltai, sidabrinei ar mėlynai.