Praėjusį mėnesį greičiausiai ratą Magny-Cours GP lenktynių trasoje apvažiavęs sportinis hečbekas, Spa-Francorchamps trasoje Belgijoje pasiekė naują rato apvažiavimo rekordą tarp priekiniais ratais varomų serijinių automobilių – 2 min. 53,72 sek.. „Type-R“ pilotavo buvęs FIA WEC LMP2 klasės pasaulio čempionas Bertrandas Baguette, kuris šiuo metu dalyvauja „Super GT“ serijos lenktynėse su „Honda NSX-GT“, atstovaudamas „Nakajima Racing“ komandai.

Spa-Francorchamps yra viena ilgiausių įvairiose kategorijose vykstančių sezono lenktynių žiedinių trasų – 7,004 km ilgio. Ši trasa išsiskiria itin greitomis tiesiomis atkarpomis, greitais posūkiais, taip pat techniškai sudėtingesniais lėtais ruožais ir ryškiais aukščio pokyčiais. Dėl didžiausiais įsibėgėjimo ir greičio važiuojant tiesiai rodikliais išsiskiriančio „Civic Type-R“ 2,0 l VTEC TURBO variklio Baguette galėjo greitai įveikti ilgus tiesius ruožus ir sparčiai pagreitėti išsukdamas iš greitų posūkių.

Rato apvažiavimo laikui didelės įtakos turėjo ir aerodinamika. Subtilus „Civic Type-R“ dizainas su lygiu kėbulo dugnu, priekine oro užsklanda, plonu galiniu aptaku bei sūkurių generatoriais ženkliai padidino stabilumą važiuojant dideliu greičiu. Esant nustatytam „+R“ režimui, adaptyviųjų amortizatorių sistema užtikrina tvirtą ir lygų riedėjimą. Tai ypač aktualu važiuojant lenktynių trasoje. Dėl šių priežasčių automobilis galėjo didesniu greičiu įveikti garsųjį Spa-Francorchamps trasos Eau Rouge posūkį ir tiesius Kemmel ruožus.

Kalbėdamas apie „Type-R“ valdymą, Bertrandas Baguette pabrėžė: „Vairuodamas priekiniais ratais varomą automobilį paprastai visuomet tikiesi nepakankamo pasukamumo, tačiau šis automobilis yra puikiai subalansuotas. Jis iš karto suteikia pasitikėjimo jausmą, nes greitai reaguoja į vairo komandas, ypač esant įjungtam „+R“ režimui. Modelis pasižymi itin standžia važiuokle su labai stabilia galine dalimi ir efektyvų sukibimą užtikrinančia priekine dalimi. Aerodinaminis paketas padeda prispausti automobilį važiuojant dideliu greičiu, sukurdamas įspūdingą sukibimo su trasa pojūtį.“

„Man, kaip lenktynininkui, visiškai aišku, jog „Type-R“ yra sutvertas lenktynių trasai. Tačiau jis puikiai tinka ir kasdien važinėjant miesto gatvėmis. Sėdėdamas automobilyje jaučiuosi labai patogiai ir puikiai viską matau.“

Pirmąjį rato apvažiavimo rekordą Spa-Francorchamps trasoje „Honda“ pasiekė 2016 m. su ankstesnės kartos „Civic Type-R“. Geriausius rato apvažiavimo rezultatus šis automobilis pademonstravo ir Silverstouno, Estorilio bei Hungaroringo trasose. Šią vasarą bus siekiama pagerinti šiose trijose trasose pasiektus rezultatus.

Naujų „Type-R Challenge 2018“ rekordų sieks buvęs „Formulės 1“ pasaulio čempionas ir dabartinis „NSX Super GT“ pilotas Jensonas Buttonas (Jungtinė Karalystė), WTCR pilotas Tiago Monteiro (Portugalija) ir BTCC legenda Matto Nealo (Jungtinė Karalystė).

Naujas geriausias laiko rezultatas Spa-Francorchamps lenktynių trasoje – jau trečiasis rato apvažiavimo rekordas, pasiektas naujojo „Honda Civic Type-R“. 2017 m. balandžio mėn. tobulinamas serijinis automobilis tapo greičiausiu priekiniais ratais varomu serijiniu automobiliu per visą lenktynių istoriją Niurburgringo Šiaurinėje kilpoje (jis ratą apvažiavo per 7 min. ir 43,8 sek.). „Type-R Challenge“ rezultatų lentelę papildė praėjusį mėnesį WTCR piloto Estebano Guerrieri Magny-Cours GP trasoje (Prancūzija) pasiektas naujas rato apvažiavimo rekordas tarp priekiniais ratais varomų serijinių automobilių (2 min. 01,51 sek.).

Naujasis „Honda Civic Type-R“ paveldėjo galingo „Honda“ hečbeko genus, užsitikrindamas sparčiausiai įsibėgėjančio ir greičiausio automobilio statusą savo klasėje. Paskutinis automobilis, vertas garsaus raudono „H“ ženkliuko, sukurtas pagal naujojo dešimtosios kartos „Civic“ modelio plėtotės programą – didžiausią per visą „Honda“ istoriją. Jo paskirtis – dovanoti nė vienam galingų hečbekų klasės atstovui neprilygstamą vairavimo malonumą važiuojant tiek keliu, tiek lenktynių trasoje. Šis hečbekas išsiskiria lengva ir itin tvirta kėbulo konstrukcija, žemu svorio centru ir rafinuota dviejų ašių statramsčio tipo priekine pakabos sistema, kuri sumažina sukimo momento inerciją ir padidina stabilumą atliekant posūkius.