Tikrai ne visi žino, bet būtent šiemet sukanka 10 metų kai atnaujinta „Dacia“ pasirodė Europos šalių rinkose. Pirmasis modelis, kuriuo atgimęs rumunų automobilių gamintojas 2005 m. pabandė užkariauti Europą buvo „Logan“. Tiesa, šis modelis, ypač lyginant jį su dabartiniais „Dacia“ automobiliais, nebuvo labai vykęs, tačiau rumunai ganėtinai greitai pasimokė iš savo klaidų ir kiekviena nauja ar atnaujinta versija buvo gerokai pranašesnė už ankstesnę. Augančią kokybę netruko pastebėti ir vairuotojai, tad „Dacia“ populiarumas augo kaip ant mielių.

Šiais metais sėkmingų dešimties metų jubiliejų „Dacia“ nusprendė pažymėti ribota beveik visų modelių, serija. Ganėtinai paprasta, bet tuo pat metu gausi riboto skaičiaus laida, nuo įprastų automobilių skiriasi „Cosmos Blue“ apdaila, keliomis išskirtinėmis išvaizdos detalėmis, nauja „Media-Nav Evolution“ navigacijos sistema su interneto prieiga ir „Serenity“ paketu.

Mėlyna – tai tradicinė „Dacia“ prekės ženklo spalva. Jubiliejinė riboto skaičiaus laida šią tradiciją pagerbia greta jau esamos spalvų gamos įtraukdama ir kultinę bei prašmatnią šio prekės ženklo „Cosmos Blue“ apdailos spalvą. Žiūrint iš šalies, gali pasirodyti, kad modernizuota „Dacia Duster“ versijai mažai kuo skiriasi nuo ankstesnės, tačiau tereikia geriau įsižiūrėti ir pastebėsi, kad skiriasi radiatoriaus grotelės, priekiniai dienos šviesos ir galiniai žibintai.

Kalbant apie riboto skaičiaus laidos modelį, jis skiriasi net ir nuo atnaujintos „Duster“ versijos. Šis variantas pasižymi ypatingomis dizaino detalėmis, įskaitant metalo atspalvio pilkus šoninių veidrodėlių korpusus ir tamsaus metalo dažais padengtus aliuminio ratlankius. Toks pat tradicinis mėlynas atspalvis, kukliai, bet rafinuotai pritaikytas ir šio ženklo automobilio salone.

dacia duster 15 Custom

Tiesa, nepaisant visų tiek išorės, tiek ir vidaus pasikeitimų, vienas dalykas liko nepakitęs – pabrėžtina „Duster“ avantiūrizmo dvasia. Tiek prisimenant pirmos kartos „Duster“, tiek žiūrint į ribotos serijos atstovą nekyla jokių abejonių, kad prieš mus – tikras, nuotykiams pasirengęs, visureigis. Tokia pat aukšta prošvaisa, ganėtinai talpi bagažinė, užrašu „Dacia“ papuošti „ragai“ ir patikimai veikiant ir įvairius sunkumus padedanti įveikti keturių varančių ratų sistema, patikimas ir ganėtinai ekonomiškas 1,5 l dCi 110 AG dyzelinis variklis.

Trumpas automobilio priekis užtikrina, kad „Duster“ be vargo įkops į 29,3 laipsnių statumo kalniuką ir taip pat ramiai nusileis nuo 34,9 laipsnio kalvos. 210 mm prošvaisą turintis automobilis gali važiuoti pasviręs iki 23 laipsnių kampu.

dacia duster 21 Custom

 

Radikaliausia ribotos serijos automobilio salono permaina – mėlynos spalvos intarpai. Šios spalvos akcentai maloniai nuteikia ir automobilio viduje. Salono savitumą pabrėžia harmonija, kurią sukuria tamsios anglies spalvos vidus ir gili mėlyna apmušalų bei priekinių ir galinių saugos diržų spalva. Tiek priekyje, tiek ir automobilio gale – specialiai pritaikyti kilimėliai.

Kita vertus, didelių pakeitimų ir taip nebereikėjo, nes antros kartos „Duster“ salonas buvo ganėtinai patogus ir funkcionalus. Langų valdymo mygtukai pagaliau atsidūrė ten, kur ir jiems priklauso – vairuotojo durelių ranktūryje.

Gamintojai pasistengė, kad ribotos serijos modelis gautų ir naujos kartos „Media-Nav Evolution“ navigacijos sistemą su 7 colių lietimui jautriu ekranu. Minėta sistema turi „Bluetooth®“ ir USB jungtis, integruotą ir palyginti patikimai veikiančią navigaciją,

dacia duster 24 Custom

TMC informaciją apie eismo sąlygas ir AHA taikomąją programą, užtikrinančią lengvą nuolatinę interneto prieigą. Visa tai išdėstyta patogiai, lengvai pasiekiama, tad susirasti norimą informaciją nėra sunku. Naršymą po automobilio kompiuterį palengvina ir pastovaus greičio palaikymo sistema, nes nebereikia galvoti apie pavarų perjungimą ar akceleratorių.

dacia duster 23 Custom

Deja, nepaisant visų teigiamų pokyčių, keli nedideli trūkumai „Duster“ buvo palikti. Tarkim vairas reguliuojasi tik aukštyn – žemyn, tačiau nėra galimybės keisti jo padėtį pirmyn – atgal, tad norint patogiai įsikurti vairuotojo vietoje tenka daugiau žaisti su sėdynės padėtimi. Laimei, pastarosios reguliavimo diapazonas labai platus, tad rasti patogią ir ilgose kelionėse nevarginančią padėtį nėra sunku.

Vis dar kiek per žemai paliktas salono šildymo valdymas. Tikrai buvo galima jį perkelti kiek aukščiau, tada, tikėtina, būtų pakilęs ir varančių ratų režimo keitimo ratukas, kurį, patogiai įsikūrus vairuotojo vietoje, pasiekti darosi sudėtinga. Gamintojo atstovų teiginys, kad esą dažnai nuo nesinaudosi, skamba neįtikinančiai. Dažnai, ne dažnai, tačiau norisi, kad visi „darbiniai“ mygtukai ir rankenėlės būtų lengvai pasiekiamos.

dacia duster 26 Custom

Ypač tai pasakytina apie ten pat, po stovėjimo stabdžio rankena paliktą veidrodėlių reguliavimo rankenėlę. Nori pasireguliuoti veidrodėlius? Sustok, užtrauk stovėjimo stabdį ir jau tada reguliuok…. Nepatogu.

Dar vienas keistas dalykas – skydeliuose nuo saulės esantys veidrodėliai neturi uždengimo. Kai skydeliai pakelti, tai netrukdo, tačiau jeigu saulėtą dieną tokį skydelį nuleisite, nepridengtas veidrodėlis ir atsirandantys atspindžiai gali pradėti trukdyti.

dacia duster 28 Custom

„Dacia Duster“ – erdvus automobilis. Nepaisant priekinių sėdynių padėties, suaugę 2 -3 keleiviai gale įsikurs patogiai. Čia užtektinai vietos tiek virš galvų, tiek ir kojoms. Keliaujančių daiktus patogiai galima sukrauti didelėje bagažinėje, kurios tūrį, nulenkus sėdynių nugarėles, lengvai galima padidinti. Reiktų žinoti, kad norint gauti visiškai lygias padidėjusios bagažinės grindis, teks nuimti galinių sėdynių galvos atramas. Kita vertus, sulanksčius ir priekinę keleivio sėdynę, automobilyje galima gabenti iki 2,7 m. ilgio krovinius. Visai neblogai.

Jeigu bagažinėje telpa ne visi daiktai, galima išnaudoti stogo „ragus“, kurių nėra tik pigiausioje bazinėje „Duster“ versijoje.

dacia duster 22 Custom

 

Bandytas modelis turėjo 1,5 l cDi 110 AG variklį, kuris, lyginant su jo pirmtaku, tapo ne tik 20 AG galingesnis, bet ir 40 Nm padidėjo sukimo momentas. Variklis veikia poroje su 6 pavarų MPD. Pirmoji pavara, kaip ir anksčiau, labai trumpa – pajudėjai ir iškart junk antrą. Kaip jau esu minėjęs, taip padaryta tyčia, siekiant palengvinti važiavimą bekelėje ar bandant įveikti kalvotą vietovę. O tai daryti, pajautus, ką „Dacia Duster“ gali, norisi. Kaskart išvažiavęs su šiuo automobiliu, bandau pravažiuoti tokias vietas, kurias tik labai pasistengus galima būtų pavadinti „keliais“. Džiugina, kad visų keturių varančių ratų sistemą turinčiam „Duster“ – bekelės, klampynės, pievos ir kalvos – vieni juokai. Jeigu tampa aišku, kad dviejų varančių ratų nebeužteks, galima, įjungus „Auto“ režimą automobiliui pačiam paskirstyti trauką tarp ašių. Pasukus į rimtesnę bekelę gelbsti režimas „Look“. Beje, šis režimas žiemą gali praversti ne tik užmiestyje, bet ir mieste, kurio komunalininkus žiemos vis užklumpa netikėtai.

dacia duster 27 Custom

Kada perjungti pavaras, maloniai primena prietaisų skydelyje pasirodanti rodyklytė. Sekant kompiuterio nurodymus, pavaros persijungia tolygiai, nes variklis dirba maksimalaus sukimo momento ribose. Deja, apsukoms augant, variklio keliamas triukšmas prasiskverbia į saloną. Šioje vietoje „Dacia“ inžinieriams dar bus kur padirbėti.

Daugiau priekaištų varikliui nėra. Dirba jis patikimai ir palyginti ekonomiškai. Per kelis bandymų dienas vidutinės kuro sąnaudos važinėjantis už miesto ir ne visada keliais, siekė apie 6 l/100 km kelio. Tikėtina, kad važiuojant vienodu greičiu maršrutu Vilnius – Palanga ir neieškant nuotykių, sąnaudas būtų galima dar labiau sumažinti, tačiau abejoju ar „Duster“ pirkėjai šį automobilį pirks ramioms kelionėms.

„Neužmušama“ važiuoklė (tą patvirtina „Duster“ eksploatuojančios saugos tarnybos) leidžia drąsiai leistis ieškoti nuotykių. Vairas nėra labai jautrus, tačiau automobilis elgiasi nuspėjamai. Gal kiek ramiau vairas galėtų elgtis įveikiant duobes, bet nedidelius jo trūkumus puikiai kompensuoja visus kelio nelygumus sugerianti važiuoklė.

Važiuoklė – vienas pagrindinių „Dacia Duster“ pliusų, prie kurios pridėjus ekonomišką ir patikimą turbininį dyzelinė variklį, puikią visų keturių ratų varančią sistemą ir erdvų saloną, mes gauname automobilį, tiesiog sukurtą naujų kelių ar naujų vietų, į kurias dar neveda jokie keliai, paieškai.

 

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Logo auto PRIM 2012-08-08