Praleidęs kelias dienas prie naujojo prancūzų gamintojo krosouverio vairo, įsitikinau, kad pastaruoju metu gana dažnai sutinkama naujojo „Renault Kadjar“ reklama apie tai, kad „Renault Kadjar“ sukurtas iššūkiams, visiškai atitinka tikrovę. Ir tai džiugina.

 

Kita vertus, tai rodo, kad Europa – bene paskutinis universalų atsparos punktas, pamažu pasiduoda masyviam krosouverių puolimui. Net ir tie automobilių gamintojai, kurie anksčiau daugiau laiko skyrė sedanams arba universalams, pradeda žvalgytis į krosuoverių pusę. Kiekvienas stengiasi spėti į šį rinkos segmentą, kuriame paklausa per paskutinius kelis metus išaugo 10 kartų.

kadjar 1 Custom

Tai suprasdami, „Renault“ inžinieriai dar 2013 m. pristatė modelį „Captur“, turėjusį tapti savo nelabai tolimo „giminaičio“ – „Nissan Juke“ – konkurentu, o šiais metais mes pagaliau išvydome modelio „Koleos“ reinkarnaciją – „Renault Kadjar“. Kažko tokio, stebint pastarųjų metų tendencijas, ir buvo galima tikėtis. Ilgai lauktas automobilis, panašu, gerokai pakeis jėgų pasiskirstymą krosouverių rinkoje. „Kadjar“, kuriame aiškiai matomos naujosios „Renault“ koncerno dizaino tendencijos, yra vidutinio dydžio, bet ganėtinai talpus, pastebimas ir labai patogus. Gerai įsižiūrėjus, „Kadjar“ galima pastebėti „Captur“ bruožų – minkštos linijos, U tipo radiatoriaus grotelės, aštrūs ir kiek iškelti ypatingai galinti žibintai bei santūri bagažinė.

kadjar 2 Custom

 

Juodi plastikiniai antdėklai ant slenksčių ir ratų arkų tarsi bando užsiminti, kad prieš mus – visureigis, tačiau yra ne visai taip. Nors „Kadjar“ yra ganėtinai aukštas ir turi visų keturių varančių ratų sistemą, tikra bekelė – ne jam. Užtat jis puikiai jaučiasi prastuose keliuose arba pažliugusiose pievose.

kadjar 6 Custom

Automobilio platforma jau matyta anksčiau: ilgis – 4 445 mm, plotis – 1 829 mm, aukštis – 1 600 mm.

kadjar 5 Custom

Automobilio vidus džiugina ne mažiau negu išorė. Horizontalios prietaisų panelio linijos pabrėžia automobilio plotį ir sukuria erdvės pojūtį. Įdomiausia tai, kad ta erdvė išties yra reali.  Automobilyje laisvai gali tilpti penki suaugę žmonės arba, tarkim, trys žmonės ir nerealiai didelis kiekis bagažo. Automobilio apdailos medžiagos – kokybiškos, surinkimas – be priekaištų. Viskas puikiai dera tarpusavyje, aiškiai juntama vidinė harmonija.

kadjar 10 Custom

Priklausomai nuo sąrangos, centriniame panelyje sumontuotas 7 colių lietimui jautrus ekranėlis, kuriame pateikiama gausybė darbinės ir pramoginės informacijos. Čia galima ne tik naudotis navigacija, naršyti multimedijos platybėse, bet ir žiūrėti į USB laikmenas įrašytus filmus ar nuotraukas, naudotis visais „R-Link“ privalumais, stebėti savo vairavimo ekologiškumą ir t.t. Visgi svarbiausia yra tai, kad vis ši informacija pateikiama lietuvių kalba. Netgi navigacija maloniu moterišku balsu, lietuviškai, perspėja kur ir kada reikia pasukti.

kadjar 11 Custom

 

Ir visa tai – tik pradžia. Bandytame „Kadjar“ modelyje buvo gausybė kitos, vairavimą palengvinančios, technikos – parkavimosi davikliai, „stebintys“ visą erdvę aplink automobilį, galinio vaizdo kamera, piešianti ir automobilio trajektoriją, aklųjų zonų kontrolės sistema, kelio ženklus ir kelio žymėjimą stebinčios sistemos ir t.t. Drąsiai galima teigti, kad savo sąranga „Kadjar“ nenusileidžia net Premium segmento atstovams.

kadjar 12 Custom

Beje, atskirai galima pagirti „R-Link“ sistemą. Ji ne tik greitai veikia, bet ir yra nesunkiai perprantama. Aišku, tam tikrų patobulinimų norėtųsi, tačiau ir tai, kas yra tikrai pradžiugins ne tik automobilio vairuotoją, bet ir jo keleivius.

Vairuotojo vieta – patogi. Ranka pasiekiamas lietimui jautrus ekranėlis, kurį gali valdyti ir priekinis keleivis, darbiniai, patogiai išdėstyti mygtukai. Po ranka, ir šį kart – patogiai, įsikūręs pastovaus greičio palaikymo ir greičio ribojimo mygtukas. Šalia jo – visų keturių varančių ratų valdymo žiedas. Multifukncinis, patogus, reguliuojamų padėčių ir greitai perprantamas vairas. Asmeniškai man užkliuvo tik centrinis ranktūris daiktadežė – jis labai gilus, tad nelabai patogu pasiimti ten gulinčius daiktus, o neslankiojantis viršus neleidžia patogiai pasidėti dešinės rankos, kas ganėtinai aktualu tolimose kelionėse. Visa kita – be priekaištų.

kadjar 3 Custom

Pirkėjams bus siūlomas vienas iš trijų galimų variklių: 1,2 l 130 Ag turbininis benzininis TCe variklis, 1,5 d 110 AG turbininis dyzelinis agregatas ir 1,5 l dCi 130 AG variantas.

kadjar 7 Custom

Benzininis variantas bus galimas tik su mechanine pavarų dėže ir turės tik priekinius varančius ratus, dyzelinis 1,5 l 110 AG variklis galės būti derinamas tiek su MPD, tiek su APD, o galingiausias – 130 AG agregatas, vėlgi, gaus tik MPD, tačiau galės turėti visų 4×4 ratų sistemą. Pastarąsias kelias dienas praleidau būtent prie tokio modelio vairo.

kadjar 4 Custom

Nebandžius varianto su benzininiu varikliu, apie jį nelabai ką turiu pasakyt, tačiau tikėtina, kad tokiam automobiliui kaip „Kadjar“ jis turėtų būti per silpnas, tad potencialiems krosouverio pirkėjams reiktų galvoti apie galingesnius dyzelinius variklius. Juolab, kad jie ne tik pasižymi geresnėmis dinaminėmis charakteristikomis, bet ir yra labai ekonomiški – per kelias dienas, mišriu režimu, susukus kiek daugiau negu 800 km, vidutinės degalų sąnaudos 100 km kelio siekė tik 5,5 l. Tiesa, gamintojas deklaruoja dar mažesnes, tačiau, kaip dažniausiai būna, pasiekti gamintojo pateiktus skaičius nėra realu.

kadjar 18 Custom

 

Pavarų dėžė, kai prie jos pripranti, veikia tiksliai ir be klausimų. Kada perjungti pavaras vairuotojui maloniai pataria aiškiai matomas indikatorius spidometre ir šį kartą, kaip tai nebūtų keista, kompiuterio patarimų verta paklausyti. Bent jau kol įprasite prie variklio ir MPD veikimo principo. Reikalas tas, kad turbininis variklis gali pataikyti į „turbo duobę“ ir tokiu atveju jis tiesiog, liaudiškai sakant, „netrauks“.

kadjar 17 Custom

„Kadjar“ vairo sistema ne tik labai jautri, bet ir nuspėjama, važiuoklė puikiai įveikia posvyrius posūkiuose, tiek gerame, tiesiame kelyje, tiek ir kaimo keliukuose ar pievose automobilio elgesys aiškus ir nesunkiai prognozuojamas. „Gaudyti“ jo nereikia. Užtat galima toli ir ilgai važiuoti. Tam ypač padeda savita „Kadjar“ visų keturių ratų varoma sistema. Šiuo atveju nuolat automobilis naudoja tik priekinius ratus, o visų keturių varančių ratų sistema veikia tik esant nedideliam greičiui. Neskubiai automobilis gali įveikti ir tokias vietas, kur įprastas miesto visureigis užstrigs arba pasuks atgal.

kadjar 19 Custom

Kaip galima vertinti naująjį „Renautl“ modelį? Reikia pripažinti, kad prancūzų ir japonų bendradarbiavimas turi tiek teigiamų, tiek ir neigiamų pusių. „Renault“ modeliai kiek praranda savo savitumą, tačiau tuo pat metu gerėja jų techniniai rodikliai ir turtingesnė tampa sąranga. Panašu, kad potencialius „Kadjar“ pirkėjus domins būtent šie rodikliai, todėl jau dabar galima prognozuoti, kad netrukus „Kadjar“ smagiai šaus į populiarumo viršūnę, priversdamas rimtai sunerimti krosouverių segmento senbuvius.

Logo auto PRIM 2012 08 08