Kaip mūsų skaitytojai pamena, antroje sausio pusėje, pusiaukelėje tarp Vilniaus ir Kauno, Bačkonyse, įvyko neįprastas Renault ir Dacia automobilių pristatymas.
Neįprastas tuo, kad jis labiau priminė… šeimų šventę. Kita vertus, tai galima suprasti, nes automobiliai buvo pristatomi specifiniai auditorijai – šeimoms, auginančios ne po vieną ir ne po du vaikus.
Kaip tuomet sakė renginio iniciatorė, daugiavaikių šeimų asociacijos „Mes“ įkūrėja Jurgita Pocienė, automobilis tokioms šeimoms yra gyvybiškai būtinas, tačiau ne visada randama laiko apsilankyti salonuose ir apžiūrėti tai, ką siūlo gamintojai. Tie, kas augina vaikus, puikiai žino, jog susiruošti kažkur su dviem vaikais kartais nebūna paprasta, o kai kalbama apie 5 – 6 vaikus, situacija tampa dar sudėtingesnė. Tad labai smagu, kad atsiranda tai suprantančių prekių ženklų atstovų, kurie, suvokdami, jog iki automobilių šeimoms sudėtinga ateiti, „atveda“ automobilius pas šeimas. Automobilius pristatė minėtų prekių ženklų atstovas – UAB „Sostena“, sudaręs sąlygas susipažinti net su penkiais automobiliais. Tai buvo stilingasis Renault Scenic, talpusis keleivinis Renault Trafic, gerokai atsinaujinęs Dacia Duster, septynvietis Dacia Lodgy ir praktiškasis Dacia Dokker.
Pasirinkta, atsižvelgiant į auditoriją, buvo labai teisinga, tad nė vienas automobilis per po teorinio pristatymo prasidėjusius bandomuosius važiavimus, nestovėjo. Ypatingai daug susirinkusiųjų dėmesio sulaukė naujasis Renault Scenic. Pristatymui buvo atvaryta penkiavietė versija, tačiau gamintojas, esant reikalui, gali pasiūlyti ir septynių vietų automobilį. Tai ypač sudomino keturis ir daugiau vaikų auginančias šeimas. Scenic gyvai išbandžiusius asmenis sužavėjo ne tik automobilio dizainas, bet ir funkcionalumas bei privalumų gausa. Visi pažymėjo, kad automobilis labai tylus ir manevringas. Žiemos keliai leido pajausti kaip puikiai jis klauso vairo ir kaip veikia vairuotojui padedančios saugos sistemos. Priminsime, kad UAB „Sostena“ „Renault“ vykdomasis direktorius Egidijus Gončarovas, kalbėdamas apie bandymams paskirtus modelius, akcentavo jų saugumą. Tuo galėjo įsitikinti visi, panorę sėsti prie transporto priemonių vairo.
Daug dėmesio sulaukė ir septynių vietų Dacia Lodgy. Tokį automobilį vairuojanti J. Pocienė išskyrė šio modelio ekonomiškumą ir erdvumą. „Aš su visais šešiais vaikais jame laisvai, patogiai telpu, o bagažinėje dar lieka vietos keliems pirkinių maišams,“ – pristatymo metu sakė daugiavaikė mama, atkreipusi dėmesį į tai, kad, esant reikalui, ant automobilio nesunkiai galima sumontuoti stogo bagažinę, nes „ragai“ tam jau yra.
Nuotykių mėgėjai, kurių, kaip paaiškėjo pristatymo metu, taip pat netrūko, labai domėjosi naujuoju Dacia visureigiu Duster. Dabartinė Duster karta, kalbant apie dizainą ir techninius privalumus, yra visa galva aukščiau už savo pirmtaką, tačiau pasižymi tokiu pat puikiu pravažumu (ką mūsų komandą išbandė Ruklos poligone). Be to, nuo šiol Duster turi dailiosios lyties atstovių taip mėgstamą automatinę pavarų dėžę, kurios privalumus miesto spūstyse pripažįsta ir vyriškoji giminė. Bandymams UAB „Sostena“ kaip tik suteikė tokią Dacia Duster versiją.
Savo verslus turinčius ar apie juos galvojančius pristatymo dalyvius sudomino dviejų komercinių modelių – Renault Trafic ir Dacia Dokker – galimybės. Renault Trafic gali būti tiek keleivinis, tiek krovininis, tačiau visais atvejais automobilis išsaugo puikias važiavimo savybes. „Šeimų šventėje“ „dalyvavo“ keleivinė furgono versiją, kurią netruko įvertinti mažieji šventės dalyviai, turėję galimybę automobilio saloną paversti dar viena „žaidimų aikštele“. Suaugusieji taip pat pripažino, kad modelio vidinės erdvės suskirstytos apgalvotai ir praktiškai, todėl jis puikiai gali būti naudojamas tiek kaip „šeimos automobilis“, tiek kaip „darbo priemonė“.
Dacia Dokker kai kuriems renginio dalyviams tapo savotišku atradimu. Daugelis prisipažino matę tokius automobilius gatvėse, bet prie jo vairo patys sėdo pirmą kartą. Apie Dokker talpumą ir transformacijos galimybes nemažai susirinkusiųjų žinojo iš aprašytų vasaros eksperimentų, tačiau pripažino, kad pamatyti gyvai, kaip lengvojo automobilio bagažinė tampa „komerciniu krovinių skyriumi“, vertėjo. Taip pat visus, pirmą kartą gyvai susidūrusius su šiuo modeliu, stebino jo lubų aukštis. Tuo ypač džiaugėsi didesnio ūgio šventės dalyviai, kadangi net aukštai sėdint, tarp jų galvų ir lubų dar liko apsčiai vietos.
Visos penkios išbandytos transporto priemonės sulaukė daugybės pagyrimų, keli vairuotojai rimtai susimąstė apie šeimyninio automobilių parko atnaujinimą arba papildymą. Ypatingai maloniai nuteikė ta aplinkybė, kad nuomonė apie matytą transportą nebuvo „primesta iš šalies“. Kiekvienas iš penkių, renginio metu pristatytų, automobilių turėjo savų akcentų, savų privalumų, kuriuos, aptarinėdami bandomuosius važiavimus ir dalindamiesi nuomonėmis, įvardino patys šventės dalyviai. Darytina prielaida, kad tokie, „kitokio formato“ pristatymai, toks, savotiškas „ėjimas į liaudį“, gali pakeisti ne tik visuomenės požiūrį į panašaus pobūdžio renginius, bet ir į pačius naujus automobilius. Pastarųjų, stebint bendrą statistiką, mūsų vairuotojai, mieliau rinkdamiesi senesnes, nors ir panašiai kainuojančias transporto priemones, vis dar privengia.