Startavęs Vilniuje ir praūžęs Kauno apylinkėse, Klaipėdoje, Kruizinių laivų terminale, finišavo 26-asis tarptautinis „Press ralis“. 70 ekipažų dvi ilgas ir permainingas dienas kovojo dėl kiekvienos sekundės dalies, varžėsi bandydami laimėti ir specialiuosius prizus, ir geriausiųjų titulus atskirose klasėse.
Šių metų žurnalistų raliu vadinamame renginyje netrūko nei emocijų, nei permainų. Pirmoji ralio diena, kurioje lenktyniauti teko dviejuose „Speedway“ kartodromuose Elektrėnuose ir Aukštadvaryje, taip pat legendinėje „Nemuno žiedo“ trasoje ir vakarą pasitikti Smalininkų kartodrome bei Veiviržėnų aerodrome, buvo ypač greita. Be to, visą dieną kaitrius saulės spindulius keitė prapliumpančios liūtys, todėl vieną kartą startavę ant sausos dangos, antrą kartą ne vienas turėjo varžytis jau kardinaliai pasikeitusioje trasoje.
Tačiau dėl to kova tapo tik įdomesnė: į priekį vienas po kito veržėsi galingus automobilius turintys ekipažai, kai kur net keliolika ar net keliomis dešimtimis sekundžių aplenkę silpnesnę techniką turinčius dalyvius.
Antroji „Press ralio“ diena pradžiugino tuos, kurie mėgsta suktus slalomus, mat varžytis teko ir Klaipėdos autodrome, ir Laisvojoje ekonominėje zonoje išdėliotoje slalomo trasoje, ir vienoje Palangos stovėjimo aikštelėje. Didžiausią persvarą čia turėjo ne tie, kurie gali džiaugtis šimtais arklio galių po kapotu, bet vairuojantys nedidelius, manevringus ir judrius automobilius.
Tad nuspėti, kas taps 26-ojo „Press ralio“ prizininkais, buvo kone neįmanoma. Visus taškus ant „i“ sudėjo kruopščius skaičiavimus atlikę renginio teisėjai ir organizatoriai, surengę iškilmingus renginio apdovanojimus „Atostogų parke“.
Įteikti specialieji prizai
Kiekvienas „Press ralio“ etapas turėjo atskirą pavadinimą, o kai kurie, ypač sukti ir sudėtingi greičio ruožai, leido patiems greičiausiems ralio dalyviams pelnyti ir papildomų prizų.
Pavyzdžiui, draudimo bendrovė BTA įsteigė apdovanojimą ekipažui, greičiausiai įveikusiam slidžią, klastingų posūkių ir aštrių kampų kupiną Klaipėdos Laisvojoje ekonominėje zonoje įrengtą trasą. Nors greitų vairuotojų ir galingų automobilių šių metų „Press ralyje“ netrūko, pergalę čia pelnė ekipažas, vairavęs ne kartą įvairiose slalomo trasoje išbandytą „Porsche Boxster“: Edvinas Sabalys ir Edgaras Latiškevičius.
Tas pats ekipažas pelnė ne vieną pergalę. Greičiausiai duetas įveikė ir Klaipėdos autodrome įrengtą automobilių dalių ekspertų „Ferdinand Bilstein“ greičio ruožą.
Ypatingame „Volfas Engeman nealkoholinis“ išbandyme sportininkai susirungė ir vienintelėje Lietuvos žiedinių lenktynių trasoje „Nemuno žiedas“. Čia greičiausiai reikėjo įveikti nedidukę slalomo trasą greta pagrindinės, taip pat – dukart kuo greičiau įveikti sujungtą senąją ir naująją „Nemuno žiedo“ trasą. Greičiausias čia buvo Martyno Utkino ir Ovidijaus Meiluno ekipažas, sėdėjęs „Volkswagen Golf R“ automobilyje. Jiedu viską apvažiavo per 12 min. 1,1 sek.
Daugiau nei 20-metį „Press ralio“ partnerių sąraše esantis padangų gamybos ir technologinių inovacijų lyderis „Continental“ šių metų renginyje nusprendė padaryti staigmeną ir tradicinį padangų komplektą padovanoti ne kažkuriam vienam greičiausiam ekipažui, bet suteikti progą dėl prizo pakovoti visiems pirmąsias vietas klasėse užėmusiems „Sport“ ir „Press“ įskaitų dalyviams.
Burtai lėmė, kad padangų komplektu džiaugsis Igno Gelžinio ir Dalios Belickaitės ekipažas.
„Sport“ įskaitos nugalėtojai
Tradiciškai „Press ralio“ dalyviai varžosi „Sport“ ir „Press“ įskaitose. „Press“ įskaita skirta ekipažams, kurių pirmasis vairuotojas – žiniasklaidos atstovas, o „Sport“ įskaita visiems, mėgstantiems autosportą. Kad jėgos būtų kuo lygesnės, visi ekipažai suskirstomi į skirtingas klases pagal variklio darbinį turį.
Tad „Sport“ įskaitoje, klasėje iki 2000 litrų, pergalę išplėšė Benediktas Bočkus ir Tomas Benetis. Antroje vietoje liko Aurimo Kučinsko ir Donato Šarkausko ekipažas, treti – Erikas Valkeris ir Robertas Valkeris.
2000-3000 kub. cm. klasėje pergalę šventė Edvinas Sabalys ir Edgaras Latiškevičius. Antri liko Kristijonas Kaikaris ir Gintautas Ignotas, treti – Tomas Kuprys ir Giedrė Kuprienė.
3000-5000 kub. cm. klasėje pergalė atiteko Ignui Gelžiniui ir Daliai Belickaitei. Antroje vietoje liko Dominykas Butvilas ir Saulius Masonas. Treti – Martynas Utkinas ir Ovidijus Meilunas.
Klasėje virš 5000 kub. cm. pergalė atiteko Karoliui Raišiui ir Justei Šataitei. Antroje vietoje liko Vytas Bilinskas ir Giedrius Matulevičius. Treti – Kęstutis Ikanevičius ir Mindaugas Rudys.
„Press“ įskaitos nugalėtojai
„Press“ įskaitoje, klasėje iki 2000 kub. cm., pergalę išplėšė Matas Buzelis ir Mantas Venckus. Antri liko Domantas Puodžiukas ir Justas Lengvinas, treti – Tomas Markelevičius ir Tadas Martinaitis.
2000-3000 kub. cm. klasėje pergalę išplėšė Dainius Leonavičius ir Adomas Šablevičius. D. Leonavičius yra ir vienas ištikimiausių „Press ralio“ dalyvių, mat nėra praleidęs nė vieno renginio per visą jo istoriją. Antroje vietoje šioje klasėje liko Egidijus Babelis ir Dominykas Leonovas, trečias – ekipažas iš Lenkijos Jacek Jurecki ir Marek Wicher.
3000-5000 kub. cm. klasėje pergalę išplėšė Ramūnas Fetingis ir Laura Fetingienė. Antroje vietoje liko Antanas Akučka ir Akvilė Akučkaitė. Treti – Renaldas Gabartas ir Vincas Gerdžiūnas.
Klasėje virš 5000 kub. cm. pergalę išplėšė Žilvinas Pekarskas ir Giedrius Žiūra, antroje vietoje liko Ilona Staškutė ir Vitalija Kubilienė.
Tradiciškai „Press ralyje“ apdovanojami ne tik greičiausi ekipažai, bet ir greičiausios komandos. Pirmąją vietą pelnė „15min carVertical“ komanda, antrą vietą užėmė „Dream Toyota Team“ komanda, o trečioji vieta atiteko „Cupra LT by Autojuta“ komandai.
Apdovanoti istorinių automobilių ekipažai
Trečioji įskaita, į kurią galima registruotis panorus dalyvauti „Press ralyje“, yra vadinamoji istorinių automobilių. Šiemet šios įskaitos dalyviai buvo ypatingai įvairūs, joje važiavo ir gerai visiems lietuviams pažįstamą ZAZ vairuojantis ekipažas, pirmą kartą ralio istorijoje varžėsi ir „Ferrari“ ginkluota komanda.
Pirmąją vietą „Historic“ įskaitoje pelnė Donatas Devenis ir Vaidas Jurka. Antri liko Edgaras ir Jolanta Kurmauskai, trečioji vieta atiteko Tadui Vitkevičiui, Feliks Krivickij ir Donatui Lomsargiui.