Per paskutinius dešimt metų pasaulyje įvyko labai daug pasikeitimų. 2004 m. – kai kurie mūsų tada jau gyvenome, bet, atrodo, viskas buvo taip seniai… Ypač smarkiai per paskutinį dešimtmetį evoliucionavo kompiuteriai ir automobiliai. Kai kuriais atvejais, jie netgi buvo sujungti į vieną, bet apie tai plačiau – kitą kartą, o šiandien pažiūrėkime, kokie prekių ženklai labiausia „paaugo“ per šį laikotarpį.
Amerikiečių „Chevrolet“. „Chevy“ vis dar bando nusimesti senosios kartos „GM“ koncerno įvaizdį, kurį gerokai apgadino masiniai automobilių atšaukimai. Kita vertus, tenka pripažinti, kad įmonė gerokai „ūgtelėjo“, jei kalbėsime apie automobilių kokybę. Kiekvienas pastarųjų dienų modelis gerokai pranašesnis už pirmtaką, o naujasi „Corvette“ – tikras čempionas.
Italų „Ferrari“ visada buvo aukštumoje, bet šiam prekių ženklui irgi buvo kur augti. 2004 m. „Ferrari“ gamino modelius „F430“, „575M“ ir „612“. Visi šie automobiliai turėjo mechanines pavarų dėžes ir galinius varančius ratus. Dabar italai parduoda hibridus, kabrioletus su kietais stogais ir visais keturiais ratais varomus lenktyninius modelius. Automobilių su trimis paminomis nebeliko.
Kylančios saulės šalies atstovas „Lexus“ per dešimt metų evoliucionavo iš konkurencingų, bet nuobodžių premium segmento automobilių iki laukinių super automobilių, tokių kaip „LFA“ ir aštriakampių modelių, kurių radiatorių grotelės labai primena virtuvėse naudojamas tarkas.
Mūsuose ne toks populiarus, bet visgi žinomas „Dodge“ vienu metu kaip ir rengėsi pakartoti jau pasitraukusių į istoriją „Plymouth“ ir „Pontiac“ prekių ženklų likimą, tačiau vėliau savininkai susiėmė ir „Dodge“ grįžo į rinką kupinas jėgų. Ar prieš dešimt metų kas nors galėjo pagalvoti, kad būtent „Dodge“ sukurs galingiausią ir greičiausią sedaną pasaulyje?
Nors „Hyundai“ ir „Kia“ pastaruoju metu konkuruoja tarpusavyje, visgi dažnai juos vertina kaip vieną. Tai suprantama, nes korėjiečių gamintojų ambicijas pirmyn draugiškai stumia abu prekių ženklai. Išsikovoję stabilias pozicijas biudžetinių modelių segmente, korėjiečiai pradėjo ekspansiją į automobilių pramonės elitą.
„Mazda“ mūsų vairuotojams puikiai pažįstama. Tiek nauji, tiek senesni šio gamintojo modeliai. Ištraukus iš apdulkėjusių lentynų „Skyactiv“ technologiją ir pritaikiusi ją praktikoje, „Mazda“ iš vidutinio prekių ženklo, tapo vienu rimtesnių vidutinio segmento automobilių rinkos žaidėju.
„Cadillac“ 2004 metai tapo pereinamojo laikotarpio pradžia. „CTS“ tipo modeliai pradėjo keisti ankstesnius, didelius ir rajus šio prekių ženklo automobilius. Transformacija buvo sėkminga ir pasiūlęs rinkai tokius modelius kaip „ATS“ ir „CTS“, „Cadillac“ vėl tapo geidžiamu prekių ženklu. Beliko visai nedaug – vėl susigrąžinti pirkėjus.
„Mitsubishi“ – bene vienintelis pasikeitimas į blogesnę pusę. Tą dieną, kai japonai suprato, kad nuo konkurentų atsiliko nebepavejamai, jie nusprendė gaminti tik krosouverius. Korsouveriu taps netgi kultinis modelis „Evo“. Belieka tikėtis, kad jis išliks toks pat greitas.
2004 metai tapo savotiška „senosios mokyklos“ „BMW“ pabaiga. Per pastaruosius 10 metų vokiečių koncernas pasikeitė ir gerokai praplėtė modelių gamą. Europos vairuotojams buvo pasiūlytas priekiu varomas modelis, pradėta „i3“ ir „i8“ modelių, reiškiančių naujų technologijų eros pradžią, gamyba.
Kai tik kadaise britiški buvę prekių ženklai „Jaguar“ ir „Land Rover“ nusikratė „Ford“ „antrankių“, jie vėl pradėjo gaminti visų geidžiamus automobilius. Panašu, kartais tiesiog būtina atsisveikinti su praeitimi, kad atrastum savo kelią į šviesią ateitį.
Nuotraukos gamintojų ©