Automobiliai panašėja. Tiek bendrai, tiek atstovaujantys tuos pačius prekių ženklus. Puikus to pavyzdys – naujasis „Nissan X-Trail“, tiek išoriškai, tiek ir viduje labai primenantis „Nissan Qasqhai“.

Ankstesnės kartos „X-Trail“ išsiskyrė grubiomis, kampuotomis, „vyriškomis“ formomis, naujajame modelyje to nebeliko – linijos tapo švelnesnės, elegantiškesnės. Nesakau, kad automobilis nėra gražus, tačiau buvusį agresyvų ir kiek brutalų įvaizdį jis akivaizdžiai prarado. Jeigu gatve pro šalį pravažiuos naujasis „X-Trail“, jį lengvai galima supainioti su „jaunesniuoju giminaičiu Qasqhai“. Kas kita, jei automobiliai stovi greta. Nepaisant jų panašumo, „X-Trail“ – gerokai didesnis. Pasak „Nissan“ atstovo, „Qasqhai +2“ nebebus gaminamas, nes funkcija – turėti dvi papildomas vietas bagažinės skyriuje – dabar paskirta „X-Trail“. Naujasis modelis už savo pirmtaką tapo didesnis – jis 17 mm ilgesnis, 30 mm platesnis ir 5 mm aukštesnis. 76 mm pailgėjo ratų bazė – tai ypač pajus antros ir trečios eilės keleiviai. Nepaisant išaugusių matmenų, naujovė 90 kg lengvesnė už ankstesnę versiją.

 Nissan X-Trail 15 Custom

 „X-Trail“ paveldėjo „Qasqhai“ platformą ir daugelį elementų, kurių unifikavimas leido sumažinti gamybos išlaidas, o automobiliai tapo panašūs tiek išoriškai, tiek ir iš vidaus. „X-Trail“ interjere aiškia matomas firminis „Nissan“ stilius, turintis pritraukti daugiau moteriškos auditorijos.

Nissan X-Trail 29 Custom

Medžiagos ir dekoratyviniai elementai ne tik salone sukuria jaukumą, bet ir solidžiai atrodo. Spidometro centre sumontuotas spalvotas ekranėlis, turintis 12 grafinių langų. Juose vairuotojas mato informaciją ne tik apie greitį, bet ir navigacijos patarimus, padangų būklę, pranešimus apie važiuoklę ir t.t.

 Nissan X-Trail 9 Custom

Pagalbinė funkcija patikėta centriniame panelyje esančiam 7 colių lietimui jautriam ekranui. Priekinio panelio ir spidometro dizainas beveik nesiskiria nuo esančio naujajame „Nissan Qashqai“, tad įsigijus vieną automobilį ganėtinai greitai apsiprasite ir su kitu. Deja, lietuviškai, skirtingai nuo „konkurentų“, „X-Trail“ dar nesupranta, bet, tikiuosi, kad tai – laikina.

 Nissan X-Trail 6 Custom

Salone, kaip ir priklauso, erdvu. Priklausomai nuo sąrangos, elektra gali būti valdoma ne tik vairuotojo, bet ir priekinio keleivio sėdynė. Naujojo „X-Trail“ sėdynės patobulintos, tad juose patogiai įsitaisys bet kokio sudėjimo vairuotojas, nors šoninio palaikymo norėtųsi kiek tvirtesnio.

 IMGP6830 Custom

Vairuotojo vietai pretenzijų beveik nėra. Mygtukų daug, didžioji jų dalis išdėstyta patogiai ir lengvai pasiekiama, išskyrus atsakingus už „Eco“, parkavimosi ir „Start/Stop“ funkcijas. Jie „pasislepia“ už kairės kojos kelio ir norint įjungti ar išjungti kažkurią iš minėtų funkcijų, tenka arba rizikuoti nukreipiant žvilgsnį nuo kelio, arba bandyti tai padaryti automobiliui stovint. Manau, gamintojas juos galėjo sumontuoti kiek aukščiau, nes vietos „X-Trail“ priekiniame panelyje apstu. Tarkim jie galėjo būti prie spidometro apšvietimo reguliavimo mygtukų.

 Nissan X-Trail 20 Custom

Spidometro apšvietimo intensyvumo reguliavimas – patogi funkcija kai tenka važiuoti naktį, tačiau man apšvietimą pavyko tik arba „įjungti“, arba „išjungti“, tačiau ne pritemdyti.

 Nissan X-Trail 7 Custom

Dar bent jau man norėtųsi kiek ilgesnio centrinio ranktūrio/daiktadežės viršaus. Arba jis galėtų būti slankiojantis, nes dabar patogiai pasidėti ranką kelyje pritrūko kelių centimetrų.

 Nissan X-Trail 17 Custom

Automobilis savo arsenale turi „Bluetooth“ laisvų rankų ryšio ir garso funkcijas, SD kortelės, kurioje saugomi žemėlapiai, skaitytuvą integruotus matuoklius, AUX ir USB lizdus. Taip pat modelis gavo“ „Nissan Safety Shield“ technologiją, padedančią sumažinti arba visai išvengti priešpriešinio susidūrimo pavojų, saugančią nuo pavojų persirikiuojant, įspėjačią apie išvažiavimą iš eismo juostos ir pan.

 Nissan X-Trail 12 Custom

Pažangioji vairavimo pagalbos sistema su priešais jus įrengtu 5 colių ekranu atpažįsta eismo ženklus ir pateikia informaciją apie važiuoklės kontrolės ir sistemos „Safety Shield“ funkcijas, stebi oro slėgį padangose, suteikia galimybę iškart pasinaudoti navigacija, atsiliepti į skambučius ir dar daugiau. Nuotykiai dar niekada nebuvo taip lengvai pasiekiami. Viskas – žmonių patogumui.

 Nissan X-Trail 8 Custom

Erdve automobilyje, kaip ir anksčiau, nesiskųs ir antros eilės keleiviai. Beje, antra sėdynių eilė taip pat reguliuojama, tad esant reikalui „X-Trail“ gali virsti pakankamai erdviu autobusiuku. Bandytame modelyje buvo ir elektra valdomas panoraminis stogas, suteikiantis automobiliui dar daugiau žavesio ir kelionėje ypač džiuginantis vaikus. Beje, „X-Trail“ panoraminis stogas – didžiausias savo klasėje. Bet už grožį tenka mokėti – modelis su tokiu stogu bus gerokai triukšmingesnis už automobilį su įprastu, metaliniu stogu.

 Nissan X-Trail 18 Custom

Į trečiąją sėdynių eilę galima patekti atitraukus antrąją, nors vaikai, tikėtina, turėdami progą į ją ropšis per bagažinę. Taip linksmiau ir galima pažaisti su elektriniu bagažinės durelių valdymu.

 Nissan X-Trail 23 Custom

Bandytas modelis turėjo 6 pavarų APD ir 1,6 l 130 AG dyzelinį variklį su turbina. Kitokių variklių artimiausiu metu nebus, tačiau vėliau jų gamą planuojama plėsti. Aišku, su tuo galima neskubėti. Nors automobilis – nemažas, 1,6 l variklio jam visiškai užtenka. Jis smagiai ir tolygiai greitėja, pavaros persijungia nejuntamai, o štai vairo norėtųsi kiek informatyvesnio.

 Nissan X-Trail 16 Custom

Automobiliai stabdžiai savo funkciją puikiai atlieka esant bet kokiam greičiui. Vairuotojo darbą „dubliuojanti“ „Safety Shield“ sistema taip pat puikiai veikia (laimei, viskas baigėsi sėkmingai).

 Nissan X-Trail 11 Custom

Ypatingai nudžiugino naujoji nepriklausoma visų keturių ratų pakaba. Važiuoklė puikiai sugeria kelio nelygumus, kėbulo vibracijos salono nepasiekia, nors automobilis – palyginti aukštas, tiek kelyje, tiek posūkiuose jis laikosi stabiliai, nelinguoja. Nors ir pasikeitęs išoriškai, „X-Trail“ neprarado ir turėtų visureigio savybių – automobilis puikiai jaučiasi tiek kelyje, tiek pievose ar vietose, kurias „keliu“ galima vadinti tik sąlyginai.

 Nissan X-Trail 27 Custom

210 mm prošvaisa suteikia galimybę, kaip ir anksčiau, leistis ieškoti nuotykių. Kuro sąnaudos taip pat negąsdina – porą dienų mišriu režimu pasimalus po didžiuosius Lietuvos miestus kompiuteris rodė, kad 100 km kelio įveikta sudeginus tik 5,5 l kuro. Vienas tų retų atvejų, kai kuro sąnaudos yra labai artimos toms, kurias deklaruoja gamintojas.

Nissan X-Trail 14 Custom

Apibendrinant galima pasakyti, kad nors ir pasikeitusios išvaizdos, „X-Trail“ net tik išsaugojo savo pirmtakų privalumus, bet ir pradžiugino naujomis elektroninėmis opcijomis, kurios tiek vairuotojui, tiek keleiviams, tiek ir kitiems eismo dalyviams leidžia jaustis keliuose saugesniais, o automobilis, nepaisant savo dydžio, tampa dar ekonomiškesnis. Dar labai norėtųsi naująjį „X-Trail“ išbandyti žiemos keliuose, tad viliuosi, kad tokią progą „Nissan“ suteiks.

 Nissan X-Trail 13 Custom

 

Nissan X-Trail

Bendri duomenys

Kėbulo tipas

Visureigis

Vietų/durų skaičius

5/5

Išmatavimai – I/P/A mm

4643/1820/1695

Bazė, mm

2706

Tarpuvėžis priekinis/galinis, mm

1575/1575

Prošvaisa, mm

210

Automobilio svoris, bendras/leistinas, kg

1580/2150

Bagažinės tūris, l

550–1982

Kuro bako talpa, l

60

Variklis

Tipas

Dyzelinis su turbina

Tūris, cm3.

1598

Cilindrų kiekis, vožtuvų cilindrui skaičius

R4/4

Galia kW (AG)/ esant aps. min.

96(130)/4000

Maksimalus sukimo momentas., Nm/aps.min.

320/1750

Transmisija

Varantys ratai

Priekiniai, su galimybe pajungti galinius

Pavarų dėžė

6 pavarų APD

Važiuoklė

Stabdžiai priekiniai/galiniai

Diskiniai vėdinami

Pakaba priekinė/galinė

Nepriklausoma

Vairo stiprintuvas

Elektrinis

Padangos

225/55 R19

Eksploataciniai rodikliai

Maksimalus greitis, km/val.

186

100 km/val. pasiekia per, s

11,0

Kuro sąnaudos užmiestis/miestas l/100 km

4,7–6,2

 

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Logo auto PRIM 2012-08-08