Pikapai Europoje negalėjo pasigirti dideliu populiarumu, tačiau atėjo laikas, kai daugelis gamintojų nusprendė, kad jiems toks modelis bendroje gamoje yra būtinas.
Tiesa, šis sprendimas pasiteisino ne visais atvejais. Tarkim Fiat pranešė, kad jų pikapo Fullback Europos rinkoje nebeliks. Kita vertus, teisingai sudėliojus prioritetus ir įvertinus klientų lūkesčius, net ir tokiame, specifiniame, segmente galima tikėtis sėkmės. Tai savo pavyzdžiu įrodė Volkswagen su modeliu Amarok, Nissan su daugeliui puikiai pažįstama Navara, o dabar prie šių sėkmės istorijų bandys prisijungti ir Mercedes Benz, pasiūlęs rinkai atnaujintą pikapo versiją.
Tik pasirodžiusi X klasė, kurios gamybai buvo panaudota Nissan Navara bazė, labai priminė „giminaitį“ iš Japonijos, todėl pokyčiai buvo būtini. Suprasdami tai, vokiečių koncerno atstovai ilgai nelaukė ir netrukus oficialiuose salonuose jau buvo galima apžiūrėti naują, mažai panašumo su Navara beturinti modelį. Be galingo V6 variklio, atnaujinta ir vizualiai pasikeitusi versija gavo visiškai kitokį, vokišką interjerą ir Mercedes Benz būdingas prabangias apdailos detales.
Ir viskas būtų gražu, tačiau dailindami ir keisdami interjerą, vokiečių inžinieriai pamiršo pasirūpinti papildomais stalčiukais ar lentynėlėmis smulkiems daiktams. Taip, palubėje yra dėklas akiniams, taip yra dvi vietos puodukams, taip kažką galima susimesti į gilią, tačiau nelabai patogią centrinę daiktadėžę – ranktūrį, tačiau įprastų lentynėlių, kur būtų galima pasidėti mobiliųjų telefoną, žiebtuvėlį ar panašią smulkmę, nėra.
Jeigu aukštas, padidinto pravažumo automobilis yra orientuotas į išvykų į gamtą mėgėjus ir nuotykių ieškotojus tai papildomos erdvės smulkiems daiktams yra tiesiog būtinos. Nebent vokiečių ir likusių pasaulio tautų požiūris šiuo klausimu radikaliai skiriasi. Visgi tai, įvertinus kitas, tiek bazinėje sąrangoje, tiek už papildomą kainą siūlomas opcijas, mažai tikėtina.
Vien bazinė versija jau turi 7 saugos pagalves, dviejų zonų klimato kontrolę, odinį saloną, elektra valdomus langus, 360 laipsnių vaizdo kamerą ir parkavimo daviklius. Bandyta versija turėjo netgi elektra valdomą galinio stiklo langiuką. Darytina prielaida, nors ir mažai tikėtina, kad jis bus naudojamas ypač ilgų, tačiau lengvų krovinių pervežimui. Juk šiaip ar taip, bet Mercedes-Benz X klasė yra komercinis pikapas. Turbūt todėl vairo kolonėlė reguliuojama tik aukštyn-žemyn, o gražiai atrodančios ir elektra valdomos priekinės sėdynės galėtų būti kiek patogesnės.
Galinės sėdynės, kaip ir būdinga tokio tipo automobiliams, ypatingu komfortu nepasižymėjo, tad ruošiantis ilgesnei kelionei su pilnu ekipažu reiktų nusiteikti kas kelis šimtus kilometrų stabtelti leidžiant sėdintiems gale pajudėti ir pramankštinti sąnarius.
Už papildomą kainą automobilis gali turėti navigaciją, kelio juostas stebinčią ir kelio ženklus atpažįstančią sistemas bei ekstremalaus stabdymo funkciją. Dėl pastarosios, kadangi praktiškai išmėginti neteko, nesu tikras, tačiau visa kita bandytoje versijoje buvo. Nors iš Mercedes-Benz ženkliuku papuošto automobilio visada tikiesi kiek daugiau. Tarkim, kad juostas stebinti sistema ne tik pradės „burbėti“ užvažiavus ant kelio ženklinimo, bet ir grąžins automobilį atgal. Arba, kad perdarant centrinį panelį, jame nebeliks CD grotuvo, o atsiras kelios papildomos USB jungtys. Stebint aplink vykstančius pokyčius ir į ekonominį segmentą ateinančias naujoves, nori nenori, bet susimąstai apie tai, jog Premium automobiliai bent jau neturėtų nuo jo atsilikti.
Ypač įkyrios tokios mintys tampa tada, kai bandymams gauni automobilį, kurio 7G-tronic Plus pavarų dėžė veikia poroje su aukščiausios kokybės V6 cilindrų dyzeliniu 3,0 l 190 kW (258 AG) X 350 d 4MATIC varikliu, kuris pasiekia įspūdingą maksimalų 550 Nm sukimo momentą ir užtikrina didelę traukos jėgą net esant mažam sūkių skaičiui. Beje, visuose į X klasę montuojamuose agregatuose įdiegta įpurškimo sistema „Common Rail“ su pjezo purkštukais, turbokompresoriumi ir SCR (selektyviosios katalizinės redukcijos) išmetamųjų dujų valymo technologija, todėl su šiais varikliais galima vilkti sunkius krovinius.
Gamintojo deklaruojamos vidutinės degalų – 9,0–8,8 l/100 km – sąnaudos važiuojant mišriu režimu, tikėtina, buvo paskaičiuotos būtent tuo metu, kai X klasė tampė sunkius krovinius, nes važiuojant nepakrautu automobiliu mišriu režimu jos siekė tik 8,6 l/100 km, o magistralėje nukrito iki 7,9 l. Nustebino tai, kad borto kompiuteris degalų likutį rodė net tada, kai dyzelino buvo likę maždaug 20 km kelio. Kiek teko pastebėti, daugelis kitų automobilių skaičius brūkšneliais „pakeičia“, kai iki visiško sustojimo lieka dar kokie 50 – 70 km.
Visgi, turint omenyje automobilio paskirtį ir charakterį, reiktų nusiteikti, kad kasdienės sąnaudos bus didesnės. Arba išaugs pasirinkus ne mano mėgstamą Eco režimą, o, tarkim Sport. Tiesa, didelis, sunkus pikapas ir sportinis režimas kiek keistokas derinys, bet tokią funkciją, kaip ir čia gerokai labiau tinkantį „patogų“ (comfort) režimą automobilis siūlo.
Maloniai nuteikė tai, kad, nepaisant pasirinkto režimu, variklis dirbo tyliai ir, įvertinus jo tūrį bei automobilio svorį, ganėtinai efektyviai reaguodavo į akceleratoriaus paspaudimą, o sėdintieji salone galėjo mėgautis „darbiniam transportui“ nebūdinga ramybe.
Prie automobilio stabdžių teko kiek pasipratinti, tačiau jie patikimai veikė tiek magistralėje, tiek kaimo žvyrkeliuose. Pastaruosiuose pasijautė pakabos kietumas, tačiau tai užtikrino, kad net ir būdamas tuščias, pikapas „nestrakaliojo“ įveikdamas kelio ir nevisai kelio nelygumus, tvarkingai sugėrė jam tenkančius smūgius ir nė karto „nosimi“ nearė žemės. Jeigu dar vairas būtų kiek informatyvesnis… Bet, tikėtina, inžinieriai, perdarę didžiąją dalį automobilio, ras laiko ir tam.
Kalbant apie komercinį transportą, būtų tai pikapas ar furgonas, idealiu atveju, jį reiktų pirma išbandyti tuščią, o vėliau – pakrautą. Kaip rodo praktika, būtent taip atsiskleidžia visas pakabos ir konstrukcijos „grožis“. Deja, šį kartą apie tai, kaip pakrauta ir beveik toną galinti pervežti X klasė elgtųsi kaimo žvyrkelyje, beliko tik spėlioti.
Arba tyliai pasvajoti sėsti prie šio automobilio vairo dar kartą. Pageidautina – žiemą, kai kelius ir tas vietas, kur norėsis pravažiuoti, dengs sniegas. Tuomet kontrastas su eismo sąlygomis būtų ryškesnis ir atsirastų galimybė įvertinti tuos rodiklius, kurie vasarą nėra aktualūs. Nors, manau, kad ir kitu metų laiku arba, tiksliau, bet kokiu oru, bet kokiomis sąlygomis Mercedes-Benz X klasė, nepaisant kelių smulkmenų, vis tiek džiugintų, kaip džiugino prabėgusį savaitgalį. Didelis, galingas, erdvus automobilis, leidžiantis važiuoti ne tik ten, kur eina tvarkingas kelias, bet ir ten, kur kelių ne visada būna.