„Mercedes-Benz Trucks“ aprėpia visą automobilių pramonės perspektyvą ir kuria naują pramonės standartą“, – sako Arvydas Kniukšta, „Mercedes-Benz“ krovininių automobilių atstovas. – „Krovininis transportas yra bene sunkiausiai elektrifikuojama transporto šaka, tačiau ir CO2 emisijų mažinime šie automobiliai turi didžiausią potencialą.“
„Mercedes-Benz“ tikslas tapti CO2 neutralia kompanija iki 2039-tų. Tam reikia peržiūrėti visą automobilių pramonės gamybos liniją. Nuo žaliavų išgavimo iki eksploatacijos pabaigos ir utilizacijos – visa automobilių gyvenimo linija turi atitikti tvarumo standartus. Todėl ir įmonės sunkvežimių padalinys siūlo naujausią holistinį transportavimo sprendimą apjungiantį sunkvežimių technologiją, konsultavimą, krovimo infrastruktūrą ir pritaikytą servisą.
2022-ų Hanoverio IAA transporto parodoje “Mercedes-Benz” pristatė naujieną, skirtą pakeisti visai šiuolaikinei logistikai. Vilkiko „eActros LongHaul“ švarios dizaino linijos ir netikėtas LED apšvietimas pristato „Mercedes-Benz“ ateinančių kartų sunkvežimių, dizaino kalbą. Bet svarbiau už dizainą yra tai, jog sunkvežimis yra darbingas prototipas, kuris vykdo intensyvių bandomųjų važiavimų programą ir jau neužilgo pasieks klientus individualiems bandymams.
„Mercedes-Benz“ sukūrė sunkvežimį, kuris gali nors ryt išvažiuoti dirbti savo darbo,“ – pažymi Arvydas Kniukšta. – „Tai – ne greitomis sumestas parodinis egzempliorius, o automobilis, kuris buvo kurtas kaip elektrinis nuo pat pirmųjų brėžinių ir, manau, taps etalonu visai industrijai.“
„eActros LongHaul“ baterijų talpa siekianti 600 kWh leidžia sunkvežimiui įveikti 500 km, o „Megawatt” krovimo stotelė pakraus bateriją nuo 20 iki 80 procentų per mažiau nei 30 minučių. Ličio geležies fosfato celių technologija (LFP) užtikrina ilgą baterijų veikimo laiką ir leidžia sunkvežimiui servisuose lankytis taip pat retai, kaip ir jo dyzeliniams „Mercedes-Benz“ broliams. Kompanija teigia, jog sunkvežimis pritaikytas ilgalaikei eksploatacijai ir pasiruošęs per 10 tarnystės metų įveikti 1,2 milijono kilometrų.
Įspūdinga ir dviejų elektros variklių galia – sunkvežimis gali nuolat generuoti 400 kW, o pikinė galia trumpiems laikotarpiams gali siekti 600 kW (išvertus į įprastas arklio galias, tai sudarytų 816 AG).
„eActros LongHaul“ – tai teisingas balansas tarp ekonominės naudos, patikimumo ir tvarumo, – teigia Arvydas Kniukšta. – „Mercedes-Benz“ niekuomet nebuvo tik sunkvežimių gamintojas. Mes esam galutinių verslo sprendimų tiekėjas. Ir sunkvežimiai tik dalis logistinio pasiūlymo.“
„Mercedes-Benz“ toliau dirba, kad visos naujojo sunkvežimio sistemos ir mazgai veiktų kaip pridera. Elektrifikuotos puspriekabės dar labiau prailgins nuvažiuojamą atstumą. Dabartiniai „eTrailer“ prototipai leidžia įveikti sunkvežimiams daugiau nei 800 kilometrų vienu įkrovimu. Kitas iššūkis – įkrovimo stotelių tinklas. Kartu su kitomis transporto ir elektros tiekimo kompanijomis bei vyriausybinėmis institucijomis kuriamas naujos kartos įkrovimo infrastruktūros MCS (Megawatt Charging Standart) standartas, kuris leis krauti dar greičiau ir ne tik sunkvežimius, tačiau ir lokomotyvus, autobusus, laivus ir net lėktuvus.
„Kadangi e-mobilumas yra nauja technologija, „Mercedes-Benz“ kuria visą ekosistemą, leisiančią efektyviausiai naudoti elektrinius sunkvežimius,“ – sako Arvydas Kniukšta, „Mercedes-Benz“ sunkvežimių atstovas. – „Klientų konsultacinė sistema TCO padės planuoti tinkamus maršrutus, įrengti krovimo stotis, reguliuoti servisų darbą ir pasirūpins, kad nauja logistikos strategija geriausiai atitiktų klientų lūkesčius.“