Ateinantį savaitgalį Utenos motokroso trasoje vyks paskutinis „Nissan Lietuvos motociklų kroso čempionato“ etapas.

Jame laukiama stipriausių sportininkų ne tik iš Lietuvos, bet ir aplinkinių valstybių – Latvijos, Estijos, Baltarusijos.

„Motokrosas į Uteną sugrįžta po kelių metų pertraukos. Trasa buvo atnaujinta ir šiandien yra viena geriausių Lietuvoje, kurioje gali vykti ir šalies čempionato etapas. Finale tradiciškai turėtume pamatyti daugiau nei 200 sportininkų, o tarp jų bus ir kviestiniai svečiai, kaimyninių šalių čempionai – latvis Matis Karro ir estas Tanel Leok“, – sako Lietuvos motociklų sporto federacijos prezidentas Robertas Benediktavičius.

Greičiausieji negali būti ramūs

Pačių greičiausių motociklų klasių (MX1, MX2 bei 125) lyderiai per keturis etapus sugebėjo susikrauti solidų pranašumą prieš varžovus, tačiau jis ramių varžybų Utenoje dar negarantuoja.

Domantas Jazdauskas visą sezoną dominuoja MX1 klasėje. Tik pirmame etape nusileidęs pasaulio čempionato MXGP dalyviui Arminui Jasikoniui, D. Jazdauskas nugalėjo likusiuose trijuose ir iš 200 taškų yra surinkęs 194. Artimiausias jo persekiotojas Justinas Drapanauskas turi 158, trečioje vietoje esantis Karolis Peleckis – 132. Daugiausia viename etape galima surinkti 50 taškų, tad MX1 klasėje rokiruotės ant prizininkų pakylos yra įmanomos ir sportininkai neturėtų atsipalaiduoti.

MX2 klasėje lyderio poziciją užima Niks Niklavs Suna su 191 tašku. 159 surinkęs Nojus Gasiūnas, 148 – Rainers Žuks. Kova tarp pastarųjų sportininkų visada būna labai atkakli ir tolygi, tačiau svečiui iš Latvijos koją pakišo vienas nebaigtas antro etapo važiavimas Šiauliuose. Tačiau užkopti ant antro apdovanojimų pakylos laiptelio 2018 m. sezono įskaitoje jis dar turi visus šansus.

Motociklų su varikliais iki 125 kub. cm įskaitoje užtikrintai pirmauja Erlandas Mackonis, surinkęs 183 taškus. Dėl antrosios vietos Utenoje virs labai atkakli kova: šiuo metu 2 ir 5 vietas sezono įskaitoje užimančius sportininkus skiria vos 16 taškų, tad šios klasės važiavimai bus labai atkaklūs.

Intriga jaunųjų klasėse

Jauniausi kroso varžybų dalyviai ūgiu nedaug lenkia patį jų valdomą motociklą, tačiau jų varžybas stebėti itin įdomu dėl vaikų entuziazmo bei atkaklumo. Motociklų su varikliais iki 50 kub. cm klasėje kova dėl pirmosios vietos bus labai atkakli: visą 2018 m. sezoną dėl jos kovoja Toms Dankerts ir Eimantas Čepulis, o jiems kortas dažnai sumaišo ir tarp jų įsiterpia Jonas Kublickas. Jie per 4 etapus surinko atitinkamai 160, 153 ir 138 taškus (iš 175 galimų).

Motociklų su varikliais iki 65 kub. cm klasėje 1-2 vietas užimantys sportininkai gerokai atitrūkę nuo persekiotojų: Marius Adomaitis turi 160 taškų, o Ricards Alens Galcins 142. Trečioje vietoje esantis Mingas Budrys – 99 ir jo mintys greičiau sukasi ne apie galimybę užimti antrą vietą 2018 m. sezone, o apie trečiosios išsaugojimą, mat į ją kėsinasi gausus konkurentų būrys.

Klasėje, kur varžomasi motociklais iki 85 kub. cm, lyderio pozicijoje įsitvirtinęs latvis Rauls Blumfelds (167 taškai). Pirmą sezoną šioje klasėje važiuojantis lietuvis Ugnius Liulys žengia antras (136), trečioje – Raimondas Kurtiss (130).

Nežinomybė komandinėje įskaitoje

Keturračių motociklų įskaitoje dominuoja Domantas Vaznys ir trys latviai. Kuris taps Lietuvos čempionu ir kas užkops ant kitų apdovanojimų pakylos laiptelių, prognozuoti neįmanoma – viską sportininkai išspręs trasoje. Dabar situacija „Nissan Lietuvos motociklų kroso čempionato“ įskaitoje labai įtempta: D. Vaznys turi surinkęs 167 taškus, Matiss Palevics 166, Lauris Eizans 147, o Kristaps Veinbergs – 143.

Ne ką aiškesnė situacija motociklų su priekabomis klasėje. Čia pirmą vietą po keturių etapų užima ir Lietuvos čempionais trečiąkart iš eilės taikosi tapti Mantas bei Rytis Kišūnai (180 taškų), o jiems sutrukdyti labai norėtų latviai Jegorovsai – Janis ir Peteris (175). Teorinių šansų palypėti aukščiau neprarado ir Tomas Baltušis su Tadu Natka (156) bei Irmantas Šeputis su Remigijumi Namikiu (133).

Asmeniniai sportininkų rezultatai yra viena apdovanojimų dalis. Visi motociklininkai priklauso komandoms, vedama atskira jų įskaita, kurioje pirmą bei antrą vietas po keturių etapų skiria vos 8 taškai. Tai yra praktiškai nieko nelemiantis skirtumas, nes komandinėje įskaitoje skaičiuojami visi sportininkų etapuose gaunami taškai. „Utena Racing School.lt“ per keturis etapus jų pririnko 2264, o „Achilo motoklubas“ – 2256. Galima garantuoti, kad rugsėjo 8-9 d. vyksiančiame finaliniame „Nissan Lietuvos motociklų kroso čempionato“ etape Utenoje atkakli kova vyks ne tik trasoje, kur varžosi sportininkai. Greta jos, kur skaičiuojami komandiniai rezultatai, intrigos bus ne ką mažiau – juk Utenoje paaiškės stipriausia Lietuvos motokroso komanda.