Ilgą laiką šeimos automobilio patrauklumą daugiausia lėmė jo praktiškumas ir funkcionalumas. Visgi laikams keičiantis, pirkėjų lūkesčiai gerokai išaugo – dabar toks automobilis turi būti ne tik ekonomiškas, technologiškai pažangus, komfortiškas, bet ir malonus vairuoti. Pridėjus dar ir saugumo jausmą, visa tai apimančiu sėkmės receptu gamintojams tapo SUV modeliai.

Dar viena svarbi tendencija – sprendimą, kokį automobilį pirkti šeimai, vis dažniau priima moterys. Kaip rodo „Pasaulio moterų metų automobilio 2025“ (angl. Women’s Worldwide Car of the Year, WWCOTY) rezultatai, jos itin vertina erdvumu, praktiškumu, inovacijomis ir aukštu komforto lygiu išsiskiriančius, taip pat vizualiai patrauklius modelius.

Ryškus to pavyzdys – šių metų konkurse aukščiausių įvertinimų sulaukęs atnaujintas „Hyundai Santa Fe“. Šis modelis buvo ne tik išrinktas geriausiu didžiuoju SUV, bet ir triumfavo absoliučioje įskaitoje, pelnęs pagrindinį „Supreme Award“ prizą.

Geriausiai atliepia šeimų poreikius

Dviguba „Hyundai Santa Fe“ pergalė šių metų WWCOTY rinkimuose atskleidžia ryškėjančias naujų automobilių rinkos tendencijas. Analizuojant pastarųjų penkerių metų šio konkurso rezultatus, akivaizdu, kad vis dažniau absoliučiais nugalėtojais tampa didieji miesto visureigiai. Be jau minėto „Santa Fe“, pernai laurus pelnė „Kia EV9“, o 2021-aisiais – „Land Rover Defender“.

Automobilių žurnalistės Dinos Sergijenko-Ramaškevičienės tokios tendencijos nestebina. Anot jos, itin daug atsakomybių turinčios moterys siekia bent kiek sumažinti stresą, lydintį bandant suspėti tiek profesinėje, tiek asmeninėje srityse. Ji pastebi, kad visus praktiškumo poreikius geriausiai atliepia būtent didieji miesto visureigiai, kurie ne tik yra funkcionalūs, bet ir vizualiai patrauklūs.

„Net jei kalbame apie namų šeimininkes, joms tenka dirbti bent dviem etatais – rūpintis buitimi, vaikais ir apskritai visais namais. Tam reikia atitinkamo automobilio: kad tilptų visa šeima, reikalingi daiktai, vaikų būrelių priemonės, pirkiniai, naminiai gyvūnai ir t. t. Svarbu, kad automobilis būtų pravažus ir aukštesnis – tada mažiau reikia lankstytis kraunant pirkinius ar sodinant vaikus, geriau matyti, kas vyksta kelyje, ir jaučiamas didesnis saugumo jausmas, kai kartu su tavimi keliauja pusė tavo gyvenimo. Norisi žinoti, kad tave saugo modernios sistemos, stebinčios aplinką“, – komentuoja pašnekovė.

Sėkmės faktorius – universalumas

D. Sergijenko-Ramaškevičienės vertinimu, 99 proc. didžiųjų miesto visureigių sėkmės lemia būtent jų universalumas. Šie modeliai suteikia daugiausia laisvės žmonėms, kurie pernelyg užsiėmę, kad galėtų sukti galvą dėl kompromisų.

Prireikus tokie SUV modeliai kaip „Hyundai Santa Fe“ leidžia vežti septynis keleivius, o nulenkus trečiąją sėdynių eilę – naudotis 628 litrų bagažine. Šeimos modelio etalonu laikomo „Volkswagen Passat“ bagažinės tūris šiek tiek didesnis (690 litrų), tačiau klasikinio universalo funkcionalumą riboja penkios sėdimosios vietos.

„Aišku, kad reikia erdvės – juk visko turi tilpti labai daug, – bet kartu norisi ir manevringumo, kad miesto gatvėse nesijaustum tarsi kruiziniame laive. Tai ypač svarbu Europos keliuose, nes čia judame kur kas ankštesnėse erdvėse nei, tarkim, JAV gyventojai. Ne paskutinėje vietoje lieka junglumas ir važiavimo komfortas“, – dėmesį į kitus tokiems modeliams keliamus reikalavimus atkreipia žurnalistė.

Dar įdomesnės inovacijos

Pirkėjus šiandien vilioja ir įvairios inovacijos – didžiuosiuose SUV modeliuose jų tikrai netrūksta. Galima rinktis netgi labai specifinius sprendimus, susijusius, pavyzdžiui, su bendravimu ar triukšmo lygiu salone. Tarkime, „Hyundai Santa Fe“, „Kia Sorento“ ir „Toyota Land Cruiser“ bendravimą su gale sėdinčiais keleiviais palengvina mikrofonai ir garsiakalbiai, o „Kia EV9“ antrosios eilės sėdynes galima pasukti net 180 laipsnių kampu.

Yra ir daugiau įdomybių – pavyzdžiui, „Santa Fe“ siūlo daiktadėžę su ultravioletinių spindulių dezinfekavimo funkcija, elektrinio „Ford Explorer“ priekinę bagažinę galima naudoti kaip šaldiklį, o „Peugeot 5008“ salono atmosfera kuriama ne tik apšvietimu, bet ir kvapais.

Kalbėdama apie vis dar neišpildytus lūkesčius, D. Sergijenko-Ramaškevičienė viliasi, kad tobulinant šeimoms skirtus automobilius ateityje daugiau dėmesio bus skiriama galinėse eilėse įsitaisantiems keleiviams.

„Šioje srityje tikrai pasistūmėjo Pietų Korėjos gamintojai – jie montuoja didelius panoraminius stoglangius, šildo ir ventiliuoja galines sėdynes, įrengia papildomas klimato kontrolės zonas. Bet vis dar trūksta paprastų smulkmenų – pavyzdžiui, galimybės reguliuoti galinės sėdynės pagrindo kampą, kai ten statoma vaikiška kėdutė, kad kūdikis joje nevažiuotų nepatogiai užspaudęs kvėpavimo takų“, – pažymi žurnalistė.

Automobiliai, traukiantys akį

Pašnekovė pastebi, kad SUV pirkėjai vis mažiau reikalauja išskirtinių bekelės galimybių ir vis labiau žvelgia į šiuos modelius kaip į padidintos prošvaisos universalus. Kita vertus, dabar laukiama, kad šie automobiliai dar geriau derins skirtingų klasių privalumus – prabangaus automobilio komfortą ir vienatūrio erdvę.

„Be to, laikai, kai niekam nerūpėjo šeimos automobilio dizainas, seniai praėjo. Šiandien tiesiog privaloma, kad net ir ne paties populiariausio gamintojo automobilis atrodytų patraukliai. Gamintojai, siekiantys įsitvirtinti šeimos SUV segmente, kuria akį traukiančias formas, įdomius dizaino sprendimus, siūlo išskirtines spalvas ir apdailos derinius. Tokie pirkėjų poreikiai visiškai suprantami: kai nemažą dalį gyvenimo praleidi kelyje, automobilis negali būti bet koks – jis turi derėti prie asmenybės ir bent iš dalies atspindėti, kokio gyvenimo nori sau ir šeimai“, – sako D. Sergijenko-Ramaškevičienė.

Didieji SUV modeliai išsiskiria itin efektingais dizaino sprendimais. Tai gali būti istorinio paveldo įkvėptas retro stilius, kuriuo pasižymi „Land Rover Defender“ ar naujos kartos „Toyota Land Cruiser“, arba industrinis futurizmas, būdingas „Hyundai Santa Fe“, „Kia EV9“ ir „Jeep Grand Cherokee“.

Ryškių, skirtingą filosofiją atspindinčių pavyzdžių – dar daugiau: nuo minimalistinio ir rafinuoto „Range Rover Velar“, prieštaringai vertinamo, bet už drąsą giriamo „BMW XM“ iki išgrynintų formų modelių, tokių kaip „Volvo XC90“ ar „Audi Q8 e-tron“.