Keletą pastarųjų metų stebint Lietuvos tiek lengvojo, tiek lengvojo komercinio transporto rinką, susidaro įspūdis, kad mes gyvename… Italijoje.
Toks didelis yra lietuvių susidomėjimas itališkais Fiat automobiliais, kad jie perkami neįtikėtinais kiekiais. Autotyrimų duomenimis, per dešimt šių metų mėnesių mūsų tautiečiai įsigijo beveik puspenkto tūkstančio Fiat 500 automobiliukų, beveik pusantro tūkstančio Fiat Tipo ir net 1200 Fiat 500X. Stebint tokius skaičius, Lietuvos miestų ir miestelių gatvėse turėtų dominuoti fiatai, tačiau ten jų nėra… Kaip nėra ir lengvojo komercinio Fiat transporto, kuris, jeigu tikėsime statistika, irgi parduodamas didžiuliais kiekiais. Tarkim didžiųjų Fiat Ducato per šiuos metus (iki spalio mėnesio), oficialiai buvo parduota net 416… Skaičiai įspūdingi, tačiau, kadangi šių automobilių nesimato gatvėse, galima daryti prielaidą, kad tokia graži statistika pasiekiama reeksportu. Tokią prielaidą pagrindžia ir V.Į. Regitra turima informacija. „Fiat markės N1 klasės transporto priemones, jų per 2017 m. pirmus 10 mėnesių pirmą kartą Lietuvoje iš viso buvo įregistruota 852. Šių metų lapkričio 28 d. duomenimis, iš jų liko registruota 687. 2018 m. identišku laikotarpiu – 1046, iš jų liko registruota – 649.” – įdomią statistiką pateikė šios įmonės atstovė Emilija Bardauskienė. Taigi, siekiant objektyvesnių komercinio transporto pardavimų duomenų, Fiat modelius, šį kartą, praleisime. Tokiu atveju vaizdas N1 segmente įgauna aiškesnius bruožus. Remiantis V.Į. Regitros pateiktais duomenimis, 2018 m. per pirmus 10 mėnesių N1 klasės transporto priemonių pirmą kartą Lietuvoje buvo įregistruota iš viso daugiau nei 7,9 tūkst. Iš jų apie 2,8 tūkst. sudarė naujos transporto priemonės ir netoli 5,1 tūkst. – naudotos. Palyginimui, pernai metais tuo pačiu laikotarpiu iš viso šios klasės transporto priemonių registruota kiek mažiau – apie 7,4 tūkst. Iš jų daugiau nei 4,7 tūkst. sudarė naudotos ir apie 2,7 tūkst. naujos. Taigi, šiemet šios kategorijos transporto priemonių buvo įregistruota daugiau. Taip pat pastebima tendencija, kad įregistruojama daugiau naudotų N1 klasės transporto priemonių nei naujų.
Žemiau esančioje lentelė šie skaičiai yra išdėstyti pagal mėnesius:
Mėnesis |
2017 m. |
2018 m. |
||
Naudota |
Nauja |
Naudota |
Nauja |
|
Sausis |
335 |
228 |
399 |
268 |
Vasaris |
354 |
160 |
433 |
200 |
Kovas |
552 |
301 |
493 |
258 |
Balandis |
554 |
241 |
537 |
276 |
Gegužė |
502 |
320 |
611 |
476 |
Birželis |
470 |
304 |
543 |
362 |
Liepa |
449 |
279 |
518 |
262 |
Rugpjūtis |
494 |
317 |
506 |
234 |
Rugsėjis |
478 |
270 |
471 |
208 |
Spalis |
534 |
259 |
577 |
292 |
Bendra dešimties mėnesių ir spalio mėnesio statistika pagal modelius atrodo taip:
2018 m. spalį populiariausi nauji komerciniai automobiliai (N1) |
||
|
Modelis |
Kiekis |
1 |
Renault Master |
46 |
2 |
Fiat Ducato |
43 |
3 |
Renault Trafic |
23 |
4-5 |
Dacia Dokker |
22 |
4-5 |
Iveco Daily |
22 |
2018 m. 1-10 mėn. populiariausi nauji komerciniai automobiliai (N1) |
||
|
Modelis |
Kiekis |
1 |
Fiat Ducato |
416 |
2 |
Renault Master |
226 |
3 |
Iveco Daily |
185 |
4 |
Fiat Doblo |
169 |
5 |
Volkswagen Crafter |
146 |
Vidutinių furgonų segmente, į kurį italų Fiat kiek vėluoja, pirmoje vietoje taip pat randame prancūzų atstovą – Renault Trafic, kurio pardavimai per 2018 metų dešimt mėnesių, lyginant su analogišku praėjusių metų laikotarpiu, išaugo 21 proc. Antroje vietoje – Toyota Proace, trečias – Volkswagen Transporter (+ 9 proc.).
2018 m. |
2017 m. |
Periodo |
||||
# |
Modelis |
1-10 mėn. |
dalis |
1-10 mėn. |
dalis |
pokytis |
1 |
Renault Trafic |
145 |
39,3% |
120 |
34,1% |
21% |
2 |
Toyota Proace |
69 |
18,7% |
69 |
19,6% |
0% |
3 |
Volkswagen Transporter |
60 |
16,3% |
55 |
15,6% |
9% |
4 |
Ford Transit/Tourneo Custom |
51 |
13,8% |
68 |
19,3% |
-25% |
5 |
Peugeot Expert/Traveller |
26 |
7,0% |
26 |
7,4% |
0% |
6 |
Mercedes-Benz Vito |
7 |
1,9% |
8 |
2,3% |
-13% |
7 |
Opel Vivaro |
6 |
1,6% |
1 |
0,3% |
500% |
8 |
Nissan NV300 |
2 |
0,5% |
1 |
0,3% |
100% |
9 |
Citroen Jumpy/SpaceTourer |
2 |
0,5% |
0 |
0,0% |
— |
10 |
Fiat Talento |
1 |
0,3% |
0 |
0,0% |
— |
11 |
Volkswagen Caravelle/Multivan |
0 |
0,0% |
4 |
1,1% |
-100% |
Iš viso |
369 |
100% |
352 |
100% |
5% |
Įdomu, kad didžiųjų furgonų segmente, lyginant šių ir praėjusių metų spalį, vėl pirmauja Renault. Šįkart – su modeliu Master, kurių per spalį buvo parduota 46 vnt., antras – Iveco Daily (22 vnt.), trečias – Volkswagen Crafter (7 vnt.).
2018 m. |
2017 m. |
Mėnesio |
||||
# |
Modelis |
spalis |
dalis |
spalis |
dalis |
pokytis |
1 |
Fiat Ducato |
43 |
26,7% |
36 |
31,6% |
19% |
2 |
Renault Master |
46 |
28,6% |
36 |
31,6% |
28% |
3 |
Iveco Daily |
22 |
13,7% |
12 |
10,5% |
83% |
4 |
Volkswagen Crafter |
7 |
4,3% |
9 |
7,9% |
-22% |
5 |
Ford Transit/Tourneo |
13 |
8,1% |
7 |
6,1% |
86% |
6 |
Mercedes-Benz Sprinter |
8 |
5,0% |
3 |
2,6% |
167% |
7 |
Peugeot Boxer |
3 |
1,9% |
8 |
7,0% |
-63% |
8 |
MAN TGE |
8 |
5,0% |
0 |
0,0% |
— |
9 |
Citroen Jumper |
3 |
1,9% |
2 |
1,8% |
50% |
10 |
Opel Movano |
7 |
4,3% |
1 |
0,9% |
600% |
11 |
GAZ Gazelle/Sobol |
0 |
0,0% |
0 |
0,0% |
— |
12 |
Nissan NT400 |
1 |
0,6% |
0 |
0,0% |
— |
13 |
Hyundai H350 |
0 |
0,0% |
0 |
0,0% |
— |
Iš viso |
161 |
100% |
114 |
100% |
41% |
Apibendrinant galima daryti išvadą, kad furgonų, tiek vidutinių, tiek didžiųjų segmentuose, ignoruojant italų prekių ženklo reeksportą, per praėjusius dešimt šių metų mėnesių faktiškai pirmauja prancūzų Renault su modeliais Trafic ir Master. Kadangi iki metų pabaigos liko visai nedaug, labai tikėtina, kad Renault pirmos vietos niekam nebeužleis.