Trucker.lt, tęsdamas bendradarbiavimą su V. Į. Regitra, toliau analizuoja Lietuvos lengvojo komercinio transporto rinkos tendencijas.
Šį kartą apžvelgsime didžiųjų furgonų rinką. Pastarosios pokyčiai pateikiami žemiau esančioje lentelėje.
Modelis | 2015 m. | 2016 m. | 2017 m. | 2018 m. iki rugsėjo 26 d. |
MERCEDES-BENZ SPRINTER | 1082 | 920 | 1192 | 832 |
FIAT DUCATO | 690 | 818 | 783 | 723 |
RENAULT MASTER | 482 | 553 | 733 | 531 |
FORD TRANSIT/TOURNEO | 451 | 365 | 409 | 269 |
CITROEN JUMPER | 318 | 269 | 269 | 237 |
PEUGEOT BOXER | 266 | 274 | 288 | 262 |
VW CRAFTER | 105 | 188 | 258 | 362 |
OPEL MOVANO | 104 | 93 | 124 | 99 |
IVECO DAILY | 33 | 40 | 51 | 51 |
Duomenys pateikiami apie 2015-2018 m. pirmą kartą įregistruotas M1 ir N1 klasės transporto priemones, neatsižvelgiant į tai, ar jos turi leidimą dalyvauti viešajame eisme (t. y. ar turi galiojantį civilinės atsakomybės privalomąjį draudimą bei techninę apžiūrą).
Kaip rodo Kelių transporto priemonių registro duomenys, per visą 2015-2018 m. laikotarpį iš lentelėje nurodytų modelių pirmą kartą daugiausiai įregistruota MERCEDES-BENZ SPRINTER modelio M1 ir N1 klasės transporto priemonių – 4026. Antroje vietoje FIAT DUCATO – 3014, o trečioje RENAULT MASTER – 2299. Mažiausiai iš nurodytų lentelėje modelių per nepilnai 4 metus buvo įregistruota OPEL MOVANO M1 ir N1 klasės transporto priemonių – 420, taip pat IVECO DAILY – 175.
Analizuojant 2015-2017 m. statistiką (2018 metai nevertinami, nes duomenys pateikiami ne visų metų), matyti, kad šiuo laikotarpiu kasmet, nors ir kai kurių modelių nedaug, augo tik RENAULT MASTER, PEUGEOT BOXER, VW CRAFTER ir IVECO DAILY modelių naujai įregistruojamų M1 ir N1 klasės automobilių. Tuo tarpu kitų lentelėje pateiktų modelių skaičius tai augo, tai mažėjo.
Jei kalbėtume tik apie šių metų duomenis, galima pastebėti, jog kol kas iki rugsėjo 26 d., kaip ir 2015-2017 m. laikotarpiu, iš lentelėje pateiktų modelių daugiausiai įregistruota MERCEDES-BENZ SPRINTER modelio M1 ir N1 klasių transporto priemonių – 832, toliau FIAT DUCATO – 723 ir RENAULT MASTER – 531.
*Minimi VĮ „Regitra“ administruojamo Kelių transporto priemonių registro duomenys.
Norint objektyviai įvertinti naujų didžiųjų furgonų pardavimų apimtis, tikslinga paieškoti ir tik naujų automobilių pardavimus atspindžių skaičių. Tokia informacija randama portale autotyrimai.lt. Remiantis šio portalo statistiniais duomenimis, sparčiausiai per pastaruosius porą metų augo Fiat Ducato, Renault Master ir Ford Transit paradavimai. Visgi, reiktų nepamiršti, kad Fiat nuo seno garsėja savo automobilių reeksportu, o Fiat Ducato neseniai pateko net į populiariausių naujų Lietuvos modelių dešimtuką, tad informacija apie italų prekių ženklo pardavimų apimtis reiktų vertinti kritiškai.
2017 m. | 2016 m. | Periodo | ||||
# | Modelis | 1-12 mėn. | dalis | 1-12 mėn. | dalis | pokytis |
1 | Fiat Ducato | 354 | 30,0% | 341 | 33,8% | 4% |
2 | Renault Master | 310 | 26,3% | 223 | 22,1% | 39% |
3 | Ford Transit/Tourneo | 141 | 12,0% | 76 | 7,5% | 86% |
4 | Iveco Daily | 139 | 11,8% | 99 | 9,8% | 40% |
5 | Volkswagen Crafter | 80 | 6,8% | 72 | 7,1% | 11% |
6 | Peugeot Boxer | 67 | 5,7% | 75 | 7,4% | -11% |
7 | Mercedes-Benz Sprinter | 55 | 4,7% | 66 | 6,5% | -17% |
8 | Citroen Jumper | 21 | 1,8% | 44 | 4,4% | -52% |
9 | Opel Movano | 11 | 0,9% | 10 | 1,0% | 10% |
10 | GAZ Gazelle/Sobol | 1 | 0,1% | 2 | 0,2% | -50% |
Iš viso | 1 179 | 100% | 1 008 | 100% | 17% |
Prielaidas apie „visuotinai žinomą, bet nutylimą“ tiesą sustiprina ir paskutinių 2016 ir 2017 m. mėnesių pardavimų analizė. Stebint šį laikotarpį, tampa akivaizdu, kad didžiausius pardavimus demonstravo ne Fiat, o Renault.
2017 m. | 2016 m. | Mėnesio | ||||
# | Modelis | gruodis | dalis | gruodis | dalis | pokytis |
1 | Fiat Ducato | 13 | 11,4% | 11 | 16,7% | 18% |
2 | Renault Master | 55 | 48,2% | 19 | 28,8% | 189% |
3 | Ford Transit/Tourneo | 4 | 3,5% | 7 | 10,6% | -43% |
4 | Iveco Daily | 22 | 19,3% | 10 | 15,2% | 120% |
5 | Volkswagen Crafter | 12 | 10,5% | 7 | 10,6% | 71% |
6 | Peugeot Boxer | 3 | 2,6% | 4 | 6,1% | -25% |
7 | Mercedes-Benz Sprinter | 1 | 0,9% | 2 | 3,0% | -50% |
8 | Citroen Jumper | 3 | 2,6% | 3 | 4,5% | 0% |
9 | Opel Movano | 1 | 0,9% | 1 | 1,5% | 0% |
10 | GAZ Gazelle/Sobol | 0 | 0,0% | 2 | 3,0% | -100% |
Iš viso | 114 | 100% | 66 | 100% | 73% |
Prancūzų naudai kalba ir bendras vaizdas Lietuvos miestų gatvėse ir keliuose. Renault Master furgonų juose sutinkama nuolat, Fiat Ducato, kurių, vertinant pardavimų duomenis, turėtų būti kas antras, realybėje pasitaiko gerokai rečiau.
Apibendrinant didžiųjų furgonų pardavimus Lietuvoje, galima teigti, kad naujų automobilių segmente, atmetus, tikėtiną reeksportą ir jo iškraipomą statistiką, keletą pastarųjų metų pirmauja ir lyderio pozicijų nesirengia užleisti Renault Master.