Trucker.lt, tęsdamas bendradarbiavimą su V. Į. Regitra, toliau analizuoja Lietuvos lengvojo komercinio transporto rinkos tendencijas.

Šį kartą apžvelgsime didžiųjų furgonų rinką. Pastarosios pokyčiai pateikiami žemiau esančioje lentelėje.

Modelis 2015 m. 2016 m. 2017 m. 2018 m. iki rugsėjo 26 d.
MERCEDES-BENZ SPRINTER 1082 920 1192 832
FIAT DUCATO 690 818 783 723
RENAULT MASTER 482 553 733 531
FORD TRANSIT/TOURNEO 451 365 409 269
CITROEN JUMPER 318 269 269 237
PEUGEOT BOXER 266 274 288 262
VW CRAFTER 105 188 258 362
OPEL MOVANO 104 93 124 99
IVECO DAILY 33 40 51 51

Duomenys pateikiami apie 2015-2018 m. pirmą kartą įregistruotas M1 ir N1 klasės transporto priemones, neatsižvelgiant į tai, ar jos turi leidimą dalyvauti viešajame eisme (t. y. ar turi galiojantį civilinės atsakomybės privalomąjį draudimą bei techninę apžiūrą).

Kaip rodo Kelių transporto priemonių registro duomenys, per visą 2015-2018 m. laikotarpį iš lentelėje nurodytų modelių pirmą kartą daugiausiai įregistruota MERCEDES-BENZ SPRINTER modelio M1 ir N1 klasės transporto priemonių – 4026. Antroje vietoje FIAT DUCATO – 3014, o trečioje RENAULT MASTER –  2299. Mažiausiai iš nurodytų lentelėje modelių per nepilnai 4 metus buvo įregistruota OPEL MOVANO M1 ir N1 klasės transporto priemonių – 420, taip pat IVECO DAILY – 175.

Analizuojant 2015-2017 m. statistiką (2018 metai nevertinami, nes duomenys pateikiami ne visų metų), matyti, kad šiuo laikotarpiu kasmet, nors ir kai kurių modelių nedaug, augo tik RENAULT MASTERPEUGEOT BOXERVW CRAFTER ir IVECO DAILY modelių naujai įregistruojamų M1 ir N1 klasės automobilių. Tuo tarpu kitų lentelėje pateiktų modelių skaičius tai augo, tai mažėjo.

Jei kalbėtume tik apie šių metų duomenis, galima pastebėti, jog kol kas iki rugsėjo 26 d., kaip ir 2015-2017 m. laikotarpiu, iš lentelėje pateiktų modelių daugiausiai įregistruota MERCEDES-BENZ SPRINTER modelio M1 ir N1 klasių transporto priemonių – 832, toliau FIAT DUCATO – 723 ir RENAULT MASTER – 531.

*Minimi VĮ „Regitra“ administruojamo Kelių transporto priemonių registro duomenys.

Norint objektyviai įvertinti naujų didžiųjų furgonų pardavimų apimtis, tikslinga paieškoti ir tik naujų automobilių pardavimus atspindžių skaičių. Tokia informacija randama portale autotyrimai.lt. Remiantis šio portalo statistiniais duomenimis, sparčiausiai per pastaruosius porą metų augo Fiat Ducato, Renault Master ir Ford Transit paradavimai. Visgi, reiktų nepamiršti, kad Fiat nuo seno garsėja savo automobilių reeksportu, o Fiat Ducato neseniai pateko net į populiariausių naujų Lietuvos modelių dešimtuką, tad informacija apie italų prekių ženklo pardavimų apimtis reiktų vertinti kritiškai.

    2017 m.   2016 m.   Periodo
# Modelis 1-12 mėn. dalis 1-12 mėn. dalis pokytis
1 Fiat Ducato 354 30,0% 341 33,8% 4%
2 Renault Master 310 26,3% 223 22,1% 39%
3 Ford Transit/Tourneo 141 12,0% 76 7,5% 86%
4 Iveco Daily 139 11,8% 99 9,8% 40%
5 Volkswagen Crafter 80 6,8% 72 7,1% 11%
6 Peugeot Boxer 67 5,7% 75 7,4% -11%
7 Mercedes-Benz Sprinter 55 4,7% 66 6,5% -17%
8 Citroen Jumper 21 1,8% 44 4,4% -52%
9 Opel Movano 11 0,9% 10 1,0% 10%
10 GAZ Gazelle/Sobol 1 0,1% 2 0,2% -50%
  Iš viso 1 179 100% 1 008 100% 17%

Prielaidas apie „visuotinai žinomą, bet nutylimą“ tiesą sustiprina ir paskutinių 2016 ir 2017 m. mėnesių pardavimų analizė. Stebint šį laikotarpį, tampa akivaizdu, kad didžiausius pardavimus demonstravo ne Fiat, o Renault.

    2017 m.   2016 m.   Mėnesio
# Modelis gruodis dalis gruodis dalis pokytis
1 Fiat Ducato 13 11,4% 11 16,7% 18%
2 Renault Master 55 48,2% 19 28,8% 189%
3 Ford Transit/Tourneo 4 3,5% 7 10,6% -43%
4 Iveco Daily 22 19,3% 10 15,2% 120%
5 Volkswagen Crafter 12 10,5% 7 10,6% 71%
6 Peugeot Boxer 3 2,6% 4 6,1% -25%
7 Mercedes-Benz Sprinter 1 0,9% 2 3,0% -50%
8 Citroen Jumper 3 2,6% 3 4,5% 0%
9 Opel Movano 1 0,9% 1 1,5% 0%
10 GAZ Gazelle/Sobol 0 0,0% 2 3,0% -100%
  Iš viso 114 100% 66 100% 73%

Prancūzų naudai kalba ir bendras vaizdas Lietuvos miestų gatvėse ir keliuose. Renault Master furgonų juose sutinkama nuolat, Fiat Ducato, kurių, vertinant pardavimų duomenis, turėtų būti kas antras, realybėje pasitaiko gerokai rečiau.

Apibendrinant didžiųjų furgonų pardavimus Lietuvoje, galima teigti, kad naujų automobilių segmente, atmetus, tikėtiną reeksportą ir jo iškraipomą statistiką, keletą pastarųjų metų pirmauja ir lyderio pozicijų nesirengia užleisti Renault Master.