Tarybų Rusija, o vėliau – Tarybų Sąjunga, po perversmų ir revoliucijų likusi be užsienio partnerių, turėjo skubiai spręsti automobilizmo klausimą. Ir jį, kopijuodama užsienio gamintojų analogus, labai sėkmingai išsprendė.
Taigi, kokie klonai „gimė“ Tarybų Socialistinėje valstybėje ir kas buvo vakarietiški jų analogai?
GAZ – A
1929 m. gegužės 31 d. TSRS valstybinė komisija pasirašė susitarimą su amerikiečių automobilių gamintoju „Ford“ dėl vėliau legenda TSRS tapusio lengvojo vidutinės klasės modelio „GAZ-A“ gamybos. 1932 m. buvo pagamintas pirmasis „Ford Model A“ analogas.
GAZ – A (1932-1936)-Ford Model A(1927-1931)
GAZ-M-1
1936 m. TSRS buvo pagamintas pirmasis „Ford“ modelio „Model B“ analogas – „GAZ-M-1“
GAZ-M-1(1936-1943)-Ford Model B(1934-1935)
L-1 Raudonasis putilovietis
1933 metais gamykla „Raudonasis Putilovietis“ gavo nurodymą perdaryti amerikietišką modelį „Buick-32-90“ į „tarybinį automobilį“. Taip pasaulį išvydo modelis „L-1“. Bandymas buvo nevykęs, nes automobilis dažnai gesdavo. Po eilinio gedimo automobilis patobulinimui buvo perduotas Maskvos automobilių gamyklai „ZiS“. Ilgą laiką buvo nutylima, kad valstybei tai kainavo ne tik nemažai laiko, bet ir pinigų.
Raudonasis putilovietis L-1 (1933)-Buick-32-90(1931-1933)
KIM-10
В 1940 m. tarybiniai inžinieriai, ilgai negalvoję, paėmė ir perdarė modelį „Ford Prefect“. Taip į tarybines gatves išriedėjo automobilis „KIM-10“. Buvo planuojama, kad „KIM-10“ taps automobiliu masėms, tačiau prasidėjęs Antrasis Pasaulinis karas šiuos planus gerokai pakoregavo.
KIM-10(1940-1941)-Ford Prefect(1938-1949)
ZIS-110
1945 m. išleistas „ZIS-110“ buvo idealiai tiksli modelio „Packard 180“ kopija. Be to, tai buvo pirmasis premium segmento (jeigu taip galima pavadinti) tarybinis automobilis. Automobilis išsiskyrė garso izoliacija, minkštomis, dekoruotomis sėdynėmis, turėjo vėdinimo ir šildymo sistemas.
ZIS-110(1945-1958)-Packard 180(1940-1942)
„Moskvičius 400“ ir „401“
1946 m. „pasiskolinus“ vokiškas technologijas, buvo pagamintas pirmasis masinis tarybinis modelis „Moskvičius 400“ – vokiško „Opel Kadett K38“ kopija. Nemaža dalis tarybiniame modelyje panaudotų detalių buvo išvežtos iš okupuotos Vokietijos, likusias buvo pradėta gaminti vietoje. 1954 m. pasirodė versija „Moskvičius 401“.
Moskvičius 400(1946-1956)-Opel Kadett K38(1937-1940)
GAZ-12
1950 m. buvo pagamintas pirmasis tarybinis šešiavietis automobilis „GAZ-12“. Automobilis buvo ne kas kita, kaip perdarytas amerikietiškas modelis „Buick Super“. Pagal patogumą ir prabangą „GAZ-12“ turėjo tapti savotiška tarpine grandimi tarp „Pobedos“ ir „ZIS-110“.
GAZ-М-12(1950-1960)-Buick Super(1940-1958)
„Moskvičius-402“
1956 m., nukopijavus „Opel Olympia Rekord“, Tarybų šalies gyventojai išvydo automobilį „Moskvičius 402“. Palyginti su ankstesniais tarybinės automobilių pramonės „šedevrais“, „402“ modelis buvo didelis žingsnis į priekį – jis gavo ne tik radiją, bet ir atlenkiamas sėdynes.
Moskvičius-402(1956-1964)-Opel Olympia Rekord(1947-1953)
GAZ-21 (Volga)
Tais pačiais 1956 metais buvo nuspręsta, kad partijos nariams reikia aukštesnės klasės, bet ne tokio prabangaus kaip „ZIS“ automobilio. Pagrindiniu „Volgos“ „donoru“ tapo amerikietiškas modelis „Ford Mainline“, tačiau „GAZ -21“ galima rasti ir kitų vakarietiškų modelių dalių.
GAZ-21 (1956-1972)-Ford Mainline (1952-1956)
GAZ-13 (Čaika)
1959 m., pajutus prabangos skonį ir teikiamus malonumus, buvo sukurtas automobilis pirmiesiems partijos sekretoriams, ministerijų vadovams ir panašiam tuometiniam elitui. Tai buvo legendinis modelis „GAZ-13 Čaika“, kurio pagrindą sudarė amerikietiški automobiliai „Packard Caribbean“ ir „Packard Patrician“.
GAZ-13(1959-1981)- Packard Patrician(1956-1958)
ZIL-111
Tais pačiais 1959 m. buvo pagamintas lengvasis premium segmento modelis „ZIL-111“. Išvaizda „ZIL“ labai priminė nuo „Packard Patrician“ nukopijuotą „Čaiką“, mechaninė dalis buvo „pasiskolinta“ iš „Cadillac Fleetwood 75“.
ZIL-111(1959-1967)-GAZ-13(1959-1981)
„Moskvičius 408“
Nuo 1964 m. „paprasti mirtingieji“ galėjo įsigyti modelį „Москвич -408“, vokiško automobilio „Opel Kadett A“ analogą. Naujasis modelis, lyginant su pirmtakais, buvo platesnis, ilgesnis, talpesnis, stabilesnis ir šiaip pažangesnis.
Moskvičius-408 (1964-1975)-Opel Kadett A (1962-1965)
„Moskvičius -412“
Šis modelis, „Opel Kadett B“ kopija, buvo pagamintas 1957 m ir eksportuojamas daugiau kaip į 70 draugiškų valstybių. „412“ modelis atitiko JTO keliamus reikalavimus, gavo gerokai galingesnį variklį ir buvo pirmasis TSRS gamybos automobilis, atlaikęs avarinius bandymus Prancūzijoje.
Moskvičius -412 (1967-1976)-Opel Kadett B (1965-1973)
ZIL-114
1967 m. ribotomis serijomis buvo pradėtas gaminti vyriausybinis limuzinas „ZIL-114“, savo išvaizda labai primenantis amerikietišką modelį „Lincoln Continental“.
ZIL-114 (1967-1978)-Lincoln Continental(1964-1970)
GAZ-24 (Volga)
1969 m. pasirodžius automobiliui „GAZ-24 Volga“ buvo teigiama, kad tai – tarybinės inžinierijos kūrinys, kukliai nutylint, kad automobilio kūrimui buvo panaudoti modeliai „Ford Falcon“ ir „Plymouth Valiant“. Visgi tenka pripažinti, kad automobiliai „GAZ-24“ buvo vieni iš geriausių tų laikų modelių.
GAZ-24 (1969-1992)-Ford Falcon (1962-1970)
VAZ-2101
1970 m. TSRS prasidėjo modelio „VAZ-2101“ (Žiguliai) gamyba net neslepiant, kad automobilis buvo ne kas kita, kaip italų „Fiat 124“ modelio, 1967 m. tapusio „Metų automobiliu“, kopija.
VAZ-2101 (1970-1988)-Fiat-124(1966-1974)
ZIL-115
1978 m., bendradarbiaujant britų ir tarybiniams inžinieriams buvo sukurtas lengvasis premium segmento modelis „ZIL-115“ arba „ZIL-4104“, kurio kūrimui buvo panaudotas amerikietiškas modelis „Cadillac Fleetwood 75“.
ZIL-115(1978-1983)-Cadillac Fleetwood 75(1971-1976)
Moskvičius- 2141
1986 m. tarybinių miestų gatvėse pasirodė visiškai naujas „Maskvičius 2141“, kurio kūrėjai, „pasiskolino“ kai kurias prancūzų modelio „Simca-Chrysler 1308“ detales.
„Moskvičius -2141“ tapo pirmuoju tarybiniu automobiliu, gavusiu penkių pavarų MPD, patogų saloną ir 2,0 l darbinio tūrio 113 AG variklį.
Moskvičius – 2141(1986-1998)-Simca-Chrysler 1308(1975-1980)