„Renault-Nissan-Mitsubishi“ LCV (vieno iš aljanso padalinių) užsakyto tyrimo duomenys parodė, kad beveik trečdalis mažų įmonių (30 %) 8 mano, kad jų verslas dar nėra pasiruošęs didėjantiems elektroninės komercijos reikalavimams – tam reikalingos pažangesnės technologijos. Šios įmonės nurodė, kad norint pagerinti tiekimo efektyvumą, reikia išmanesnių technologijų, ypač įmonėms, kurių automobilių parką sudaro daugiau kaip 25 transporto priemonės (45 %)9.

Prekių pristatymo laikas – didelis iššūkis verslams

Komercijai keliantis į elektroninę erdvę, verslams tenka suskubti prisitaikyti prie naujų žaidimo taisyklių. Akivaizdu, kad visi supranta vis didėjančius kliento poreikius, bet kol kas ne visi spėja juos patenkinti.

Tai įrodo naujausi tyrimo duomenys. Beveik penktadalis (18 %)3 smulkiojo verslo lyderių teigia, kad greitai besikeičiantis elektroninės komercijos pasaulis ir augantys pristatymo poreikiai šiandien yra didžiausi verslo iššūkiai. Ne daug nuo jų atsilieka ir sunkumai, susiję su besikeičiančiais teisiniais reikalavimais (17 %) 4. Skirtingose pasaulio vietose apklaustos mažosios įmonės pabrėžė, kad didžiausią susirūpinimą kelia klientų lūkesčiai dėl pristatymo laiko (12 %)5 ir miesto eismas (11 %)6.

Įmonės visame pasaulyje siekia modernizuoti savo autoparkus ir kuo skubiau

Paklausti apie naujausias technologijas ir verslo efektyvumo didinimą, 70 procentų visų mažųjų įmonių atstovų sako, kad geresnis junglumas (angl. connectivity) galėtų pagerinti jų verslą. Be to:

  • 35 procentai mažųjų įmonių, kurios savo automobilių parkuose jau naudoja pažangiąsias technologijas, teigė, kad verslo efektyvumas yra pagrindinė motyvacija modernizuojant savo transporto priemones11. Tai mažina išlaidas (21 %) ir didiną tvarumą (14 %)12.
  • 30 procentų mažųjų įmonių pagrindiniu junglumo ( connectivity) privalumu laiko galimybę bendrauti su įmonėmis ir asmenimis, kuriems jie teikia paslaugas13.
  • 29 procentai respondentų taip pat mano, kad jų transporto parkų priemonių gebėjimas jungtis tarpusavyje yra pagrindinis junglumo pranašumas14. 21 procentas tikisi naudoti savo transporto priemones kaip trečiąjį ekraną15.
  • Net 55 procentai prognozuoja, kad per artimiausius 20 metų jų automobilių parkai bus visiškai autonominiai. 38 procentai mano, kad tai gali įvykti vos po 10 metų16.

Automobilių gamintojai jau taikosi prie naujų komercinių klientų poreikių

Ašvani Gupta, „Renault-Nissan-Mitsubishi“ LCV buvęs padalinio vyresnysis viceprezidentas, teigė: „Kadangi vartojimo poreikiai vis auga, labai svarbu užtikrinti, kad mažosios įmonės galėtų sėkmingai įveikti elektroninės komercijos keliamus iššūkius. Iš pačių verslo lyderių girdime, kad pirmenybę teikiant pažangesnėms automobilių technologijoms, bus lengviau pasiekti didesnį klientų aptarnavimo greitį ir mastą. Tai veiksniai, kurie tampa vis svarbesni, norint išlikti elektroninėje erdvėje.

„Renault-Nissan-Mitsubishi“ LCV pripažįsta išmaniųjų technologijų svarbą efektyvumo didinimui. Todėl ir toliau bendradarbiauja kuriant transporto priemones su interneto ryšiu bei autonomines transporto priemones, atitinkančias visų formų ir dydžių verslo automobilių parko poreikius.“

„Renault“ nuo šiol siūlo ir automobilių parko valdymo paslaugas savo komercinių automobilių linijai. „Renault EASY CONNECT for Fleet“ yra sujungtų paslaugų ekosistema verslo vartotojams, kuri supaprastina transporto priemonių parkų valdymą ir sumažina eksploatavimo išlaidas.

„Renault-Nissan-Mitsubishi“ aljanso pardavimai ir ateities planai atspindi rinkos poreikius

Apklausoje taip pat buvo nagrinėjami platesni verslo įmonių lūkesčiai, susiję su autonominėmis ir elektrinėmis transporto priemonių technologijomis. Skirtingų šalių ir įvairių sektorių – mažmeninės prekybos, maitinimo ir laisvalaikio, pardavimo, žiniasklaidos ir rinkodaros bei sveikatos priežiūros – įmonių savininkai pripažįsta, kad tokios technologijos yra logistikos pramonės ateitis. Tai atsispindėjo ir „Renault-Nissan-Mitsubishi“ LCV pastarojo meto pardavimuose, kurie per metus padidėjo 13,5 procento. „Renault“ pirmauja Europoje elektra varomų furgonų srityje ir užima 46,2 procento rinkos dalį. Parduota beveik 2 milijonai transporto priemonių – sunkvežimių, furgonų ir rėminės konstrukcijos visureigių, 2018 finansinių metų rezultatas buvo geriausias įmonės istorijoje.

Nuo dabar iki 2022 m. aljansas išleis 12 naujų nulinės emisijos elektrinių transporto priemonių, naudojančių naujas įprastų elektrinių transporto priemonių platformas ir skirtingų segmentų komponentus. Per tą patį laikotarpį bus pristatyta 40 transporto priemonių su skirtingais autonomijos lygiais, net iki visiško autonomiškumo.

„Renault“ įmonių grupė, kurios elektra varomų LCV liniją sudaro „Kangoo Z. E.“, „Master Z. E.“, „Twizy Cargo“ ir „Zoe Societe“, pranešė, kad iki 2022 m. visi šie automobiliai bus elektriniai. Pastebimas didelis mažo elektrinio furgono „Nissan e-NV200“ paklausos augimas. 2018 metais gamyba padidėjo 50 procentų, palyginus su ankstesniaisiais metais, ir iš viso buvo pagaminta 6000 vienetų. „Mitsubishi“ siūlo MINICAB MiEV furgoną Japonijoje ir komercines „Outlander PHEV“ versijas kai kuriose pasaulio rinkose.

————————————

 NUORODOS

[1] Visuotiniai 3257 respondentų apklausos rezultatai, 8 klausimas – Jūsų nuomone, kiek laiko užtruks, kol automobilių parkai bus visiškai autonominiai? Susumavus šiuos atsakymus: 13,9 procento atsakė „per ateinančius 5 metus“, 23,7 procento atsakė „per ateinančius 10 metų“, o 17,4 procento atsakė „per ateinančius 20 metų“ – iš viso gauta 55 procentai

[2] Visuotiniai 3257 respondentų apklausos rezultatai, 7 klausimas – Jūsų nuomone, kiek laiko užtruks, kol automobilių parkai bus visiškai elektriniai? Susumavus šiuos atsakymus: 20,3 procento atsakė „per ateinančius 5 metus“, 29,5 procento atsakė „per ateinančius 10 metų“ ir 16,4 procento atsakė „per ateinančius 20 metų“ – iš viso gauta 66,2 procento

[3] [4] [5] [6] Visuotiniai 3257 respondentų apklausos rezultatai, 2 klausimas – Koks yra didžiausias jūsų verslo iššūkis logistikos požiūriu? 17,8 procento respondentų atsakė „Elektroninės komercijos augimas ir didėjantis bendrųjų pristatymų poreikis”, 16,7 procento atsakė – „teisinių reikalavimų laikymasis“, 11,6 procento atsakė „kintantys klientų lūkesčiai dėl pristatymo laiko”, 10,8 procento atsakė „miesto eismas ir perkrova”, o 10 procentų atsakė „didesnio tvarumo poreikis“.

[7] [8] [9] Visuotiniai 3257 respondentų apklausos rezultatai, 4 klausimas – Ar galvodami apie savo automobilių parką, manote, kad jūsų verslas yra gerai pasirengęs augančios elektroninės komercijos poreikiams? 40,1 procento atsakė „taip“, 29,6 procento atsakė „ne, mums reikia išmanesnių technologijų, kad patobulintume pristatymo efektyvumą, pavyzdžiui, paslaugų, kad mūsų automobilių parkai bendrautų vienas su kitu“. Mūsų ataskaitos programoje apjungus šių dydžių automobilių parkus: 26-30 transporto priemonių, 31-50 transporto priemonių, 51-100 transporto priemonių, daugiau kaip 100 transporto priemonių, į variantą: daugiau kaip 25 automobiliai, susidaro 45 procentai įmonių.

[10] Visuotiniai 3257 respondentų apklausos rezultatai, 9 klausimas – Jūsų nuomone, kokia yra ryšių nauda jūsų verslui? (Pažymėti viską, kas tinka) 28,9 procento nemato jokios naudos.

[11] [12] Visuotiniai 3257 respondentų apklausos rezultatai, 3 klausimas Kas jus labiausiai motyvuoja taikyti naujas technologijas jūsų automobilių parkui? 35,4 procento atsakė „verslo efektyvumas“, 21 procentas atsakė „išlaidų mažinimas“, o 14 procentų atsakė „didesnis tvarumas“.

[13] [14] [15] Visuotiniai 3257 respondentų apklausos rezultatai, 9 klausimas – Jūsų nuomone, kokia yra junglumo (angl. connectivity) nauda jūsų verslui?  30,3 procento atsakė „galimybė kalbėti su įmonėmis ir individualiais asmenimis, kuriems pristatome“, 28,9 procento atsakė „galimybė transporto priemonėms bendrauti vienai su kita“, 21,2 procento atsakė „galimybė naudoti transporto priemonę kaip trečiąjį ekraną“.

[16] Visuotiniai 3257 respondentų apklausos rezultatai, 8 klausimas – Jūsų nuomone, kiek užtruks, kol automobilių parkas bus visiškai autonominis? Susumuoti šie atsakymai: 13,9 procento atsakė „5 metus“, 23,7 procento atsakė „10 metų“ ir 17,4 procento atsakė „20 metų“. Tai iš viso sudaro 55 procentus ir 37,6 procento „iki 10 metų“.