Prim.lt, su nepakeičiamų pagalbininkų komanda – pamatines, tradicines vertybes puoselėjančia ir propaguojančia Pocių šeima – toliau tęsia talpiausio automobilio paieškas. Šį kartą Pocių „teismui“ atiduotas kiek anksčiau išbandytas modelis Opel Zafira.

Zafira „Opel“ gamina nuo 1999 m. Automobilis, nors iš pirmo žvilgsnio atrodo kompaktiškas, viduje yra labai erdvus. Įdomu tai, kad automobilyje, kaip ir deklaruojama, telpa tiek 5, tiek ir 7 keleiviai. Aišku, tuo atveju, kai važiuoja 7 asmenys, bagažinėje vietos lieka tik porai pirkinių maišų.

Kita vertus, „Opel“ savo pirkėjams, už papildomą kainą, siūlo įsigyti specialų, iš galinio bamperio ištraukiamą laikiklį dviračiams, tad galvojant apie Zafirą kaip apie kasdienį automobilį netolimoms kelionėms ar išvykoms į gamtą, galimybė kartu persivežti ir šeimos dviračius tampa neabejotinu privalumu. Juolab, kad įvertinus mūsų tautiečių išmonę, minėtą dviračių laikiklį ir kaip „krovinių platformą“, tik reiktų tinkamai apskaičiuoti vežamo krovinio svorį.

Tiek įlipti į automobilį, tiek iš jo išlipti yra labai patogu – tą Pocių šeimyna išbandė praktiškai. Šoninės durelės plačiai atsidaro, antros sėdynių eilės nugarėlės vienu rankenėlės truktelėjimu nesunkiai pasitraukia į priekį taip atverdamos praėjimą į trečiąją eilę, kurioje labai mėgsta sėdėti vaikai. Pastariesiems čia vietos užtektinai – dvi jaunosios Pociūtės, įsikūrusios „bagažinėje“ savo sėdėjimo vietos keisti nenorėjo.

Beje, konkrečią bandytą Zafira versiją galima išvis pavadinti „vaikiška“ – ypatingai didelis priekinis stiklas ir panoraminis stogas kelionės metu leidžia žvalgytis beveik visomis kryptimis ir grožėtis atsiveriančiais vaizdais.

Visgi „Opel“ inžinieriai puikiai suprato, kad vien gražių vaizdų neužteks, todėl funkcionaliai paskirstė automobilio erdvę. Jeigu negalvosime apie simbolinę bagažinę, 7 asmenų šeima jame puikiai sutilpo. Tiek antroje, tiek ir trečioje sėdynių eilėje Pocių atžalos, kiek pastumdžius pirmos ir antros eilės sėdynes, puikiai sutilpo ir visiems užteko vietos. 

Ganėtinai patogiai priekinėse sėdynėse įsikūrė ir Jurgita su Mindaugu. Tiesa, jeigu moteriškai smulkiai Jurgitai vietos buvo net per daug, tai aukštesnis negu vidutinio ūgio tėtis Mindaugas kiek nusivylė reguliuojamos sėdynės aukščiu. Reikalas tas, kad net nuleidus vairuotojo sėdynę į žemiausią padėtį, aukštaūgis vairuotojas sėdėjo kiek per aukštai.

Taip pat vairuotojui užkliuvo tai, kad viso, didelio priekinio stiklo valytuvai… nenuvalo. Norint prastesniu oru pilnai išnaudoti panoraminio priekinio lango galimybes, jį gali tekti valyti papildomai ir gal net nupurkšti vandenį atstumiančiais nano priedais.

Nors, įvertinus visus Zafira privalumus, tai – smulkmena. Automobilis yra erdvus, pateisina šeimyninio vienatūrio vardą ir, kas dar ne mažiau svarbu, yra saugus. Avarinių bandymų metu pagal „EuroNCAP“ technologiją Zafira Tourer gavo penkias saugos žvaigždutes. Papildomą keleivių saugumą lemia ne tik gausybė oro pagalvių, bet ir galinėse durelėse įmontuotos užuolaidėlės, papildomai antros ir trečios eilės keleivius saugančios ir nuo saulės.

Dar vienas įdomus klausimas, galvojant apie trečios eilės keleivius, būtų… šiluma. Dabar, kai už lango pagaliau vasara, automobilyje yra šilta, tačiau galvojant apie kitus metų laikus, reikia atminti, kad šildymo kanalai išvesti tik į antrą sėdynių eilę. Vairuotojas ir antros eilės keleiviai tikrai nešals, o kaip tie, kurie sėdės „bagažinėje“? Norisi tikėti, kad „Opel“ inžinieriai apie tai pagalvojo.

Atskira tema – Zafira varikliai. Bandytas modelis turėjo tą patį 1,6 l 100 kw dyzelinį agregatą, kurio, Pociaus teigimu, beveik pilnai pakrautam automobiliui pasirodė per maža. Galbūt 7 asmenų šeimai, keliaujančiai su būtiniausiais daiktais, labiau tiktų galingiausias – 2,0 CDTI 125 kw – agregatas.

Palyginimui galima pasakyti, kad šiuo automobiliu važiuoja vienas – du žmonės, magistralėje leistiną greitį jis pasiekia labai operatyviai ir dar lieka nemažas rezervas, o degalų sąnaudos nuteikia ypač maloniai.

Pastarieji kriterijai – erdvė, patogumas ir mažos degalų sąnaudos, šiuo atveju, yra pagrindiniai šeimyninio vienatūrio Zafira pliusai. Tai, kad automobilis tikrai erdvus, patogus ir puikiai tinka kasdienėms didelės šeimos poreikiams, praktiškai patvirtinto ir Pocių šeimyna. Optimistiškai nuteikia ir Zafira, tiesa – bazinės versijos – kaina, prasidedanti nuo 17 000 eurų.

Mūsų išbandytas modelis su dyzeliniu varikliu, APD, panoraminiu stogu ir laikikliu dviračiams, kainuotų kiek brangiau, tačiau normalioje valstybėje, kur žmonėms sudaromos sąlygos dirbti ir užsidirbti, tai tikrai nebūtų problema. Belieka tikėtis, kad vieną dieną tokia valstybe taps ir Lietuva.