Šeštadienį Elektrėnų centre, šalia Ledo arenos, Draugystės, Saulės, Trakų gatvėmis startavo ypatingos rungties – „Supermoto“ pirmasis čempionato etapas. „Supermoto“ – tai kelių motosporto disciplinų miksas, reikalaujantis maksimalaus pasirengimo ir profesionalumo.

Skirtingose klasėse šeštadienį varžėsi daugiau nei 60 dalyvių. Pasak Lietuvos motociklų sporto federacijos prezidento Roberto Benediktavičiaus, didžiausi „Supermoto“ varžybų dalyvių iššūkiai – besikeičianti danga ir sukibimas, tramplinai, didelis greitis trumpoje trasoje. Nes ši disciplina sujungia kroso (bekelė) ir žiedo (asfaltas) elementus. „Ši rungtis yra labai intensyvi, panašiai kaip krosas, tik vyksta daugiausiai ant asfalto. Todėl čia varžosi daugybė atletų, kuriuos galite matyti žiedo bei kroso varžybose. Dalyviai važiuoja krosiniais motociklais, apautais plentinėmis padangomis“, – paaiškino LMSF prezidentas R.Benediktavičius. Pasak vyriausiosios varžybų teisėjos Justinos Šeniauskienės, profesionalai važiuoja ne tik asfaltu, Elektrėnuose jų laukė 300 m bekelės išbandymas. Važiuoti tokia trasa labai sudėtinga, nes, išvažiavus iš bekelės, reikia mokėti greitai išsivalyti nuo smėlio „slick“ tipo padangas, kad jos kuo geriau sukibtų su asfaltu.

Treniruočių metu buvo griuvimų

Vyr. teisėjos teigimu, krosiniai motociklai galingi ir greiti. Kadangi lenktynės vyksta miesto gatvėmis, greitį reikia mažinti panaudojant natūralias ir sukuriant dirbtines kliūtis. Todėl trasoje dalyviams teko įveikti ir „bitės pilvelius“, ir staigius posūkius po greitos tiesiosios, ir pavojingus 120 laipsnių viražus. Taip pat reikėjo saugotis šaligatvio bortelių, pėsčiųjų perėjų ir apšvietimo stulpų. Norint nedaryti klaidų, reikėjo pasirinkti tinkamas padangas, atsižvelgiant į oro temperatūrą ir numatyti geriausius stabdymo bei greitėjimo taškus. Akivaizdu, kad treniruočių ir kvalifikacijos metu tai pavyko ne visiems, griuvimų netrūko. Vienas keturratis sustojo bekelėje išsinėrus šarnyrui, motociklai slidinėjo posūkiuose, po griuvimų prireikė ir mechanikų pagalbos.

„Supermoto“ klasės

Dalyvai pagal amžių, patirtį ir motociklų technines galimybes skirstomi į kelias klases: S5, SM Street, SM50, S4, S2, S1, SM Junior, SuperQuad. Bekelės ir asfalto kombinaciją važiuoja ne visi, tik profesionaliausi. Todėl atskirų klasių motociklų reguliavimas labai skiriasi – atsižvelgiant į trasos specifiką. SM Street klasės dalyviai važiuoja gatviniais motociklais, apautais gatvinėmis padangomis. S5 – Pradedantieji, kurių motociklai galingesni, patobulinti. Vaikai (SM50) važiuoja trasą be bekelės. S4 čempionatinė klasė, važiuojanti tik asfaltu, S2 – bekelė ir asfaltas bei pati aukščiausia S1, kurie varžosi profesionaliausi atletai, važiuojantys ir bekele, ir asfaltu. SMJunior bando jėgas bekelėje ir asfalte. O keturračiai Super Quad turi įveikti bekelę ir asfalto trasą. Dalyviai, kuriems reikėjo įveikti ir bekelę, ir asfalto ruožus, Elektrėnuose varžėsi 1600 m trasoje, o klasių, kurioms nereikėjo važiuoti bekele, dalyviai – 1060 m.

S1 klasės čempiono kritimas

Pasak varžybų Elektrėnuose organizatoriaus Ruslano Bykovo, prieš startą didžioji intriga buvo, ar 2019 m. profesionaliausios klasės S1 čempionas Dominykas Diraitis apgins nugalėtojo titulą. Nes jam ant kulnų pagal pirmines prognozes turėjo lipti pajėgūs Vladas Gončarovas (perėjęs iš S2 klasės), ir daugybę metų lenktyniaujantis Povilas Leckas. Tačiau 2019 m čempionas Dominykas Diraitis, pirmaudamas pirmajame važiavime krito, varžybos buvo sustabdytos. Dalyviai buvo įveikę daugiau nei 60 proc. trasos, todėl pirmo važiavimo pergalė atiteko iš varžybų pasitraukusiam D.Diraičiui. Antrojo važoavimo metu D.Diraitis jau nebegalėjo palaikyti čempioniško tempo ir finišavo ketvirtas. Į lyderio poziciją išsiveržė Povilas Leckas.

„Supermoto istorija“

„Supermoto“ sumanytoju laikomas Gavinas Trippe’as. 1979 m. jis pasiūlė naują varžybų formatą, kaip TV laidos „Wide World of Sports“ programos dalį, pavadinimu „Superbikers“. Tai lyg „All-Star“ varžybos, kuriose geriausi atskirų disciplinų motociklininkai varžėsi dėl visų laikų geriausio lenktynininkų titulo. Europos ir pasaulio čempionatų trasos yra gerokai sudėtingesnės, nei Lietuvos. Jose papildomai naudojami tramplinai, specialios 80 cm aukščio viena paskui kitą einančios asfalto bangos. Jei Lietuvoje dažniausiai reikia įveikti vieną bekelės ruožą rate, tai pasaulinėse trasose jų būna net keli. Pati „Supermoto“ trasa neilga, todėl motociklinikams reikia priimti žaibiškus sprendimus. Ir sudėtinga, nes, startavę ant asfalto, varžybų dalyviai turi įveikti klastingus bekelės posūkius. 

 

Rezultatai pagal klases

S5:

  1. Gediminas Jomantas – 50 tšk.,
  2. Domas Aidietis – 44,
  3. Šarūnas Suchomlinas – 38.

 

SM Street:

  1. Deividas Gečys – 50,
  2. Gediminas Vilkas – 44,
  3. Aleksandras Lisinas – 38.

SM50:

  1. Kenneth Simulask – 50,
  2. Jonas Veliulis – 44,
  3. Liliana Irzyk – 40.

S4:

  1. Sven Simulask – 50,
  2. Justas Kantaravičus – 42,
  3. Justinas Kontrauskas – 42.

S2:

  1. Vidmantas Vaidinauskas – 45,
  2. Edgars Ivuskans – 43,
  3. Sigitas Motiejus Bilinavičius – 42.

S1:

  1. Povilas Leckas – 47,
  2. Dominykas Diraitis – 43,
  3. Jedrzej Žuralski – 42.

SM Junior:

  1. Matas Leckas – 47,
  2. Matas Strasevičius – 47,
  3. Kristians Baltus – 40.

SuperQuad:

  1. Raimundas Tamošaitis – 41,
  2. Justinas Nutautas – 40,
  3. Donatas Ališauskas – 38.