Kiek daugiau nei 100 – tiek mašinų įveikė šių metų automobilių kultūros festivalio „Chill’n’Grill“ atrankos slenkstį.
Renginį organizuojanti JDM.lt komanda pripažįsta, kad kasmet atrankos palieka vis geresnį įspūdį, mat skirtumo tarp to, ką entuziastai mato keliaudami po renginius užsienyje, ir to, kas važinėja Lietuvos gatvėse, vis mažiau.
Lyginti Lietuvą su vaizdais užsienyje JDM.lt komanda gali nesunkiai, mat prieš „Chill’n’Grill“ festivalį, liepos 27-29 dienomis vyksiantį Vištyčio ežero pakrantėje, lankėsi bene didžiausioje Europoje „Stance“ stilistikai skirtoje parodoje „Raceism“ Lenkijoje. Į šią buvo atrinkta kone 800 automobilių iš viso pasaulio, pradedant Ispanija, baigiant tolimais Rusijos pakraščiais, o keli automobiliai buvo specialiai parodai atplukdyti iš itin egzotiškų pasaulio kampelių.
„Matome, kad kasmet tokiose parodose auga dalyvių skaičius, didėja susidomėjimas automobilių modifikavimu, tokio tipo parodomis. Žinoma, daugiausiai yra tokių automobilių, kurių esminės modifikacijos – pneumatinė važiuoklė, leidžianti automobiliui atsigulti „ant pilvo“, ir brangūs ratlankiai“, – pasakojo Selmas Adomonis, apibūdindamas Lenkijoje matytus vaizdus.
Viena pagrindinių tendencijų – automobiliai, apklijuoti taip, kad primintų lenktyninius bolidus. Tokių šiemet „Raceism“ buvo ypač gausu. Be to, pastebi S. Adomonis, tarp ypač populiarių tendencijų – vintažiniai automobiliai, kur senovinę išvaizdą papildo šiuolaikinės modifikacijos. Jo žodžius papildo Mantas Pūtys, pabrėžęs, kad apklijuoti visą automobilį sekant dabartines tendencijas kone būtina.
Be to, JDM.lt komandos narys išdavė, kad pastebėjo ir kitką: itin populiaru tampa įsigyti apynaujį BMW, „Volkswagen“ ar „Audi“ modelį ir jį modifikuoti labai saikingai – uždėti brangesnius ratlankius, sumontuoti pneumatinę važiuoklę. Tokių pasauliniuose renginiuose gerokai daugiau nei, pavyzdžiui, retesnių, sudėtingiau modifikuojamų automobilių, prie kurių pasikrapštyti tenka gerokai ilgiau.
Daugiau spalvų
Kalbėdami apie tai, ką pastebėjo ieškodami geriausių egzempliorių Lietuvoje, JDM.lt komandos nariai atskleidžia, jog justi, kad lietuviai savo automobiliais vejasi Europą.
„Jeigu anksčiau būdavo taip, kad lygindamas tai, ką matai užsienyje, ir ką Lietuvoje, skaičiuodavai, kad visos mados pas mus atsiranda tik po kelerių metų, šiandien atotrūkis metų, daugiausiai dviejų“, – vertina Marius Putrimas, JDM.lt atstovas.
Viena ryškiausių „madų“ – noras turėti konkrečiam automobiliui pagal užsakymą pagamintus ratlankius. Gausėja ir automobilių, turinčių pneumatines važiuokles.
„Iš pradžių tuos, kurie turi pneumatines važiuokles, savo festivaliuose galėdavome suskaičiuoti ant vienos rankos pirštų, dabar vis nustembame, kiek daug žmonių tokias montuojasi“, – vienbalsiai tikino „Chill’n’Grill“ organizatoriai.
Šie metai, kalbėjo jie, yra ir neono šviesų sugrįžimo laikas. Anksčiau iš tų, kurie išdrįsdavo įsirengti neoninį apšvietimą, buvo juokiamasi, šiemet tai – savotiškas maišto ir drąsos ženklas. Gana dažnai įdomesnių, gerai atrodančių, modifikuotų automobilių savininkai sustoję stovėjimo aikštelėje pademonstruoja, kad jų automobilis ne tik gerai atrodo, bet ir yra ryškus.
Užsienio desantas
Tradiciškai daugiausiai parodoje – automobilių kultūros entuziastų iš Lietuvos. Visgi nemaža dalis parodos dalyvių šiemet atvyksta ir iš užsienio šalių.
Bene gausiausias „Chill’n’Grill“ užsieniečių būrys atvyksta iš Latvijos. Latviams, sako JDM.lt komanda, devintą kartą vykstantis festivalis tapo ne vienerius metus puoselėjama tradicija.
Nemažo atstumo šiemet neišsigando ir estai, pasirengę parodyti kelis tikrai neblogus projektus. Vienas jų – įspūdingas „Toyota GT86“ modelis, patrauksiantis ne vieno akį. Jo savininkas Kaspar Orasmae pasakojo, kad automobiliui sumontuota „Rocket Bunny“ apdaila, platūs „Kerscher BCS“ ratlankiai ir dar daugelis kitų detalių, paverčiančių šį automobilį tikrai išskirtiniu. Beje, maždaug 600 km atstumą iki Lietuvos K. Orasmae įveiks automobiliu, turinčiu ne pneumatinę, o statinę važiuoklę.
Netoli Lenkijos sienos vyksiantis festivalis suviliojo ir ne vieną šios šalies atstovą. Vienas jų, Marcin Boboryko, festivalio lankytojams parodys gatvėse jau retai sutinkamą 5 kartos „Honda Civic“. Nedidukas automobilis akį traukia ne tik gana retais ratlankiais, bet ir tuo, kad turi pneumatinę važiuoklę, leidžiančią modelį „paguldyti“ ant dugno.
Pirmą kartą festivalio istorijoje norą dalyvauti renginyje pareiškė Rusijos ir Švedijos atstovai. Benjamin Lid iš Švedijos modifikuoti nusprendė labai kasdienišką modelį – 1993 m. pagamintą 3 serijos BMW. Tačiau gautas rezultatas – tikrai išskirtinis. Automobilių kultūros entuziastai iš Rusijos į festivalį nusprendė atvykti su dviem taip pat gana retai matomais modeliais: „Honda Prelude“, turinčiu statinę važiuoklę, ir „Kia Cee’d“, su pneumatine važiuokle. Jei „Honda“ entuziastai dar išsaugojo ne vieną „Prelude“ Lietuvoje, „Kia“ ženklo automobilis, pasak JDM.lt narių, festivalyje bus vieną pirmųjų kartų.