Šiandien Amerikos rinkoje dėl pigiausio automobilio vardo kovoja „Nissan Versa“ (mūsų regione geriau žinoma kaip „Tida“) ir „Chevrolet Spark“. Abiejų automobilių kainos viršija e 12 000 JAV dolerių. Kaina nėra pati didžiausia, tačiau buvo laikas, kai automobiliai kainavo dar pigiau.
Užsienio žiniasklaida pateikė pigiausių kada nors buvusių rinkoje automobilių sąrašą. Visos kainos pakoreguotos įvertinus infliaciją ir pervestos į JAV dolerius pagal 2013 m. situaciją valiutų rinkoje.
„Morris Minor“ – šis automobilis kainavo 12 500 JAV dolerių. Automobilis buvo pigus, bet ne pigiausias. Įdomu tai, kad kai buhalteriai, 1968 m. planuojant susijungimą su „British Leyland“, pradėjo tikrinti popierius, paaiškėjo, kad gamintojas nuo kiekvieno parduoto modelio prarasdavo maždaug po 9 svarus sterlingų (apie 168 JAV dolerių). Tai būtų suprantama, jeigu kalbėtume apie super automobilius, tokius kaip „Lexus LFA“ arba „Bugatti Veyron“, tačiau kai tokius nuostolius nešė serijinis biudžetinis automobilius, gamintojui buvo proga rimtai susimąstyti apie restruktūrizaciją.
„Daihatsu Ayla“. Toks automobilis kainuoja tik 6 386 JAV dolerius, tad jei dar bus užtikrintas pigus automobilių transportavimas, galima tikėtis „Ayla“ išvysti ir kitose rinkose. Beje, šio modelio analogas parduodamas ir mūsų krašte. Čia jis žinomas kaip „Toyto Agya“, tačiau kainuoja gerokai daugiau. Automobilis turi 1,0 l 3 cilindrų variklį ir automatinę PD. Jokių aštrių pojūčių ar nepamirštamo važiavimo nei vienas, nei kitas variantas nesiūlo.
„Fiat 500 Topolino“ buvo gaminamas tarpukario laikotarpiu ir kainavo tada 5 434 JAV dolerius. Tikslinė „auditorija“ buvo italai. Ir jie tai įvertino. Per 20 automobilio gamybos metų buvo parduota 520 000 egzempliorių. Vėliau rinkai pasiūlytas „Fiat 500“ buvo dar paklausesnis.
„Peel P50“ savo laiku kainavo 4 420 JAV dolerius. Bene žymiausias miesto automobiliukas pasaulyje. Bent jau taip teigia „TopGear“ vienas vedėjų – Džeromis Klarksonas.
„Ford Model T“ kainavo tik 3 895 JAV dolerius. Tiesa, tai buvo tolimaisiais 1923 metais, kai „Ford“ pirkėjams siūlė bet kokios spalvos automobilius, jei tik ta spalva buvo juoda…
„Zaporozhec“ arba ZAZ 968-A. Kadaise šis modelis kainavo 3 551 JAV dolerį. Tikėtina, „Porsche“ „giminaitis“ – „Zaporožietis kupriukas“ kainavo dar pigiau, tačiau tiek vienu, tiek kitu atveju geriausias sprendimas buvo pataupyti pinigus ir mėgautis sveiku gyvenimu, užuot patikėjus savo gyvybę šiai transporto priemonei.
„Shelman ASC“ (Adult Sport Car) kaina buvo tik 3 445 JAV doleriai ir juo net buvo galima pavėžinti merginą. Ši, 1953 m. gamybos „transporto priemonė“ buvo šifruojama kaip „sportinis automobiliukas suaugusiems“. Jis turėjo 3 AG „Briggs & Stratton“ variklį, veikiančius priekinius ir galinius žibintus, aptrauktas sėdynes ir oficialiai registruotą chromuotos raketos emblemą. Maksimalus automobilio greitis siekė 40 km/val., apie važiavimo patogumą šį kartą nekalbėsime.
„Banner Boy Buckboard“ gamintojai įvertinto tik 3 152 JAV doleriais. Tai – savotiškas savo laikmečio „Ariel Atom“.
„Tata Nano“. Indijoje jis kainuoja tik 2 598 JAV dolerius. Jeigu automobilis pasieks Europos rinką, jo kaina išaugs. Visgi gimtojoje rinkoje jis lieka vienu pigiausių modeliu.
2007 m. „Kia“ kai kuriose rinkose buvo galima gauti… už dyką, su sąlyga, kad pirksite 2008 metų modelio „Kia“. Kadaise „Subaru“ panašiai pirkėjams bandė įsiūlyti ganėtinai nevykusį „360“ modelį, tačiau apie komercinius tokių akcijų pasisekimus informacijos taip ir nebuvo gauta. Matyt, ne viskas vyko taip, kaip tikėjosi pardavėjai.
Nuotraukos gamintojo ©