Maratonines automobilių lenktynes rengianti bendrovė „Promo Events“ pradėjo jubiliejinių, 20-ųjų „Aurum 1006 km lenktynių“, vyksiančių liepos 17-20 dienomis, dalyvių registraciją.

Didžiausiu automobilių sporto festivaliu Baltijos šalyse tituluojamos lenktynės tradiciškai bus surengtos mūsų šalies vasaros kurorte Palangoje, kur jos debiutavo 2000 metais ir per visą savo gyvavimo 20-metį nė karto nebuvo pakeitusios lokacijos.  

Sakoma, kas pirmesnis – tas gudresnis. Taip ir čia : anksčiausiai pateikusiems paraiškas dalyvauti lenktynėse jų organizatoriai suteiks įvairių privilegijų, atversiančių galimybę rinktis patogiausias dislokacijos vietas, pagalbinę techniką ir t.t.

Lenktynėms registruojamasi adresu http://racing.lt/lenktynes/1006km/registracija kur, kaip jau įprasta, būtina pateikti pagrindinę informaciją apie ekipą (jos startinis numeris, pavadinimas, komandos licencija ir t.t.).

„Šiemet varžybų registraciją skelbiame kiek vėliau, nes laukia ne eilinės, o jubiliejinės, jau 20-osios „Aurum 1006 km lenktynės“, kurioms ir pasiruošimas išskirtinis, – sako pagrindinis jų organizatorius Darius Jonušis. – Ilgai derinome bei šlifavome sportinį reglamentą, visas naujoves, kurių šiemet bus tikrai daug ir kurios pradžiugins ne tik ekipų vadovus ar pačius sportininkus, bet ir ištikimus renginio žiūrovus“.

Pirmieji nuodugniau susipažinti su naujovėmis turės progą anksčiau pateikę paraiškas.

Lenktynių organizatoriai šiemet pagrįstai iškelia komandos vadovo, kuriam teks ne tik daugiau privilegijų, bet ir gerokai didesnė atsakomybė, vaidmenį.

„Komandos vadovas nuo šiol tampa pagrindiniu atsakingu asmeniu, garantuojančiu, kad jo vadovaujami sportininkai besąlygiškai laikysis lenktynių taisyklių, – sako D. Jonušis. – Jam taip pat patikima visa ekipos lenktynininkų komunikacija su varžybų vadovu, sporto komisarais ir kitais lenktynininkais“.

Keičiamas ir taisyklių paragrafas, kuriame buvo numatyta būtinybė norinčiam startuoti 1000 km maratone turėti bent dvejų lenktynių patirtį.

Iki šiol buvo galimybė šį punktą interpretuoti gana laisvai, todėl kai kurie atstovai formaliai įgydavo tokią lenktynių „patirtį“, užsiregistruodami ir net dalyvaudami dvejose lenktynėse, kurių svarba ir kokybė nė iš tolo neprilygo 1000 km lenktynėms.

„Nuo šiol nebereikalausime tokios dvejų lenktynių patirties, – sako D. Jonušis. – Iš tiesų mus labiau domina sportininko parengtis ir jo kompetencija – gal jis įtemptai treniravosi dvejus metus Lietuvoje ar užsienyje, prižiūrimas bei vadovaujamas rimtų ir atsakingų specialistų, supamas didelę patirtį turinčių kolegų lenktynininkų, todėl puikiai suvokia situaciją trasoje ir nekelia jokio streso nei sau, nei varžovams?“

Tačiau iš visų pretendentų dalyvauti lenktynėse ir toliau bus reikalaujama informacijos ar įrodymų apie įgytą kvalifikaciją. O jei sporto komisarai ja kiek sudvejos, likus ne mažiau nei 20 dienų iki renginio pradžios bus paprašyta savo sugebėjimus įrodyti trasoje.

Maratoninių lenktynių organizatoriai ir toliau daug dėmesio skiria jaunimui, kuris po metų-kitų galėtų kautis dėl pagrindinių apdovanojimų. Todėl šiemet be bendrosios lenktynių įskaitos bei varžytuvių atskirose klasėse bus rungtyniaujama ir individualioje „Junior“ (iki 25 m amžiaus) lenktynininkų įskaitoje.

Bene svarbiausių naujienų rasime kvalifikacinių varžybų taisyklėse.

„Jei iki šiol komandą – atrankos varžybų nugalėtoją – lėmė greičiausias vieno šios ekipos lenktynininko nuvažiuotas ratas, tai nuo šiol kvalifikacinių varžybų laimėtojas bus išaiškinamas pagal dviejų komandos sportininkų greičiausiai nuvažiuotų ratų suminį laiką, – naujovę aiškina varžybų vadovas Gražvydas Smetonis. – Tai reiškia, kad nebeužteks savo gretose turėti aiškų lyderį, kurio pagalba būtų galima iš daugelio situacijų išjoti ant balto žirgo“.

Super Pole (Top 10-tuko) taisyklės nesikeičia. Čia dėl pirmosios pagrindinių lenktynių starto pozicijos ir toliau varžysis vienas greičiausias sportininkas.    

Organizatorių nuotraukos