Lapkričio 22-23 dienomis Prancūzijos uostamiestis Havras taps Dakaro ralio sostine.

Čia 2019 m. Dakaro ralio dalyvių iš Europos automobiliai, motociklai ir šimtai kitų transporto priemonių pradės savo kelionę Pietų Amerikos link. „Agrorodeo“ komandos vairuotojas Vaidotas Žala nusprendė atlikti eksperimentą ir į Havrą pats atvairuos visiškai naują „Rimo“ autovežį, ant kurio bus užkrautas sportinis „Toyota Hilux“ bei du žurnalistų automobiliai.

„Nors kasdien vairuoju lengvąjį automobilį, sunkvežimius valdyti man labai patinka – ne kartą esu grįžęs iš Prancūzijos su mūsų komandos techninės priežiūros „Scania“. Šiemet nusprendžiau, kad būtų labai smalsu išbandyti ir autovežį. Mūsų partneris „Rimo“ patikėjo man visiškai naują autovežį, kurį nugabensime į Havrą ir paliksime Vakarų Europoje – į Lietuvą jis jau nebegrįš. Tokių „Rimo“ autovežių kasmet į Europos kelius išrieda keli šimtai – lietuvių įmonė yra ketvirta didžiausia autovežių gamintoja Europoje“, – teigia lenktynininkas V. Žala.

Daug dėmesio detalėms

Artėjantis Dakaro ralis bus jau ketvirtasis „Agrorodeo“ komandai. V. Žala ir Saulius Jurgelėnas antrus metus iš eilės vairuos „Toyota Hilux“ visureigį, kuris 2019-aisiais startuos kiek patobulintas. Papildytas ir atsarginių dalių, kurias komanda vežasi į Peru, sąrašas. Jų tiek daug, kad, kaip pasakoja komandos technikas Edvardas Lucevičius, kur kas paprasčiau yra išvardyti tas dalis, kurių jie nesiveža.

„Iš pagrindinių ir brangiausių detalių neturėsime atsarginio variklio, pavarų dėžės, kardaninio veleno, galinio tilto korpuso, amortizatorių, degalų bako, keleivio pusės priekinių durelių. Praktiškai visų kitų visureigio atsarginių ir kėbulo detalių turime bent po vieną egzempliorių“, – teigia E. Lucevičius.

Dakaro ralio metu labai retai prireikia visų atsarginių dalių, tačiau bet koks maratoninėse lenktynėse dirbęs mechanikas patvirtins – geriau jau turėti kažko per daug nei per mažai. Ypatingai Dakaro ralyje, kur atsarginių dalių, jų pritrūkus, gauti nėra paprasta – į vidurį dykumos jų niekas neatveš, o dalyvių stovykloje (bivuake) kaina paprastai ženkliai didesnė. Kita vertus, už variklio keitimą ekipažams skiriama dešimčių valandų bauda – to daryti neapsimoka.

„Scania“ sunkvežimyje tipo ne tik kelios tonos atsarginių detalių, bet ir daugybė litrų skysčių: 40 l variklio alyvos „Valvoline“, 40 l transmisijos alyvos, 20 l „Lesta“ langų apiplovimo skysčio, 20 l aušinimo skysčio, keli litrai degalų priedo ir t. t. Visureigis per 10 Dakaro ralio dienų, planuojama, sunaudos 32 padangas su ratais, kurių bendras svoris didesnis nei tona.

Atnaujinti ir komandos įrankių komplektai – šiemet buvo nutarta pasitikėti automobilių sporte gerai vertinamais „Metabo“ suktuvais ir komplektais.

Maistą vešis iš Lietuvos

Kiekvienas Dakaro ralis atneša naujų pamokų lenktynininkams ir jų komandos nariams, ne išimtis ir „Agrorodeo“. 2018-ųjų ralyje komandos techniniame sunkvežimyje pirmą kartą buvo sumontuota skalbimo mašina – dėl to nereikėjo vežtis tiek daug drabužių, kuriuos svilinant 30-40 laipsnių karščiui reikia keisti gana dažnai. Artėjančiame 2019-ųjų ralyje naujovių taip pat bus ir daugiausia jų susiję su maistu.

„Šiemet daug dėmesio skiriame maistui. Kai skrandis gurgia, dirbti negali, tad maistas yra prioritetas numeris vienas – alkanų komandoje negali būti. Kiekvienas galės lengvai ir greitai suvartoti daug energijos suteikiančių produktų“, – pasakoja vairuotojas V. Žala.

Komanda į „Scania“ sunkvežimį sudės 60 vienetų kariškų maisto davinių. Taip pat bus specialus alpinistams skirtas maistas, įvairūs pusryčių mišiniai bei tėvynę primenantys produktai – 10 kg lašinių bei kelios dešros.

Dakaro ralio tarpinėse stovyklose (bivuakuose) būna įrengtos valgyklos ir organizatoriai dalyvių maitinimą įskaičiuoja į startinį mokestį. Tačiau valgyklos maistas retai būna kokybiškas – organizatoriai stengiasi neišlaidauti.

Tokio tipo maratone, kur stovykla paliekama ankstų rytą, o į kitą grįžtama kartais jau pradedant temti, ne mažiau svarbu yra pakankamas kiekis vandens bei maisto visureigyje. Dakaro organizatoriai paruošia ir tokius davinius, o pakankamai vandens neturinčių ekipažų į trasą net neišleidžia.

2019-ųjų Dakaro ralis vyks tik vienoje valstybėje – Peru. Tai palengvina komandos narių mantą, nes reikia mažiau drabužių. Ankstesniais metais, kai keli Dakaro etapai vykdavo Bolivijos aukštikalnėse, komandos nariams reikėdavo vežtis šiltų rūbų komplektus – batus bei striukes. Peru, kur prasidėjo 2018-ųjų ralis ir vyks visi 2019-ųjų etapai, sausio mėnesį oro temperatūra neretai pasiekia 40 laipsnių.

Šiemet, teigia organizatoriai, didelių temperatūros pokyčių nebus ir Dakaro dalyviai sniego neišvys. Apie 70 proc. greičio ruožų sudarys smėlis ir kopos, o bendras kelionės kilometražas sieks apie 5 000 kilometrų.

2019-ųjų Dakaro ralis prasidės sausio 6 d. ir finišuos 17 d. „Agrorodeo“ komanda į Pietų Ameriką išvyksta paskutinę gruodžio dieną.