Per kone 35 metus Lietuvos transporto parkas tapo viso pasaulio automobilių pramonės atspindžiu. Mūsų šalies keliuose galima rasti visko – nuo populiariausių vokiškų, japoniškų, prancūziškų ar korėjietiškų automobilių iki retų mažai kam girdėtų gamintojų modelių. Tyrimų bendrovės „AutoTyrimai“ duomenimis, 2024 metais Lietuvoje buvo įregistruoti net 71 prekių ženklo nauji lengvieji automobiliai, tarp jų buvo galima išvysti tiek egzotiškų, tiek primirštų gerai žinomų vardų.
Seniai žinomas vardas
Pernai Lietuvoje daugiausia buvo nupirkta naujų „Toyota“, „Škoda“, „Volkswagen“, „Kia“, „Renault“, „Audi“, „Peugeot“, „Ford“, „Dacia“ ir „Nissan“ lengvųjų transporto priemonių. „AutoTyrimai“ suskaičiavo, kad kiekvieno iš šių prekių ženklų pardavimas viršijo tūkstantį vienetų.
Tačiau statistikos suvestinėje tarp šių ir kitų markių buvo galima aptikti ir tokių egzotiškų vardų kaip FAW ir DFSK (Kinija) ar „Goupil“ (Prancūzija). Vis dėlto šie gamintojai mūsų šalyje pardavė vos po keletą transporto priemonių. O tarp rečiau populiariausiųjų suvestinėse šmėžuojančių vardų galime išvysti ir nuo seno gerai žinomus gamintojus.
Pavyzdžiui, pernai Lietuvoje „Suzuki“ pardavė 203 naujus automobilius. Nors šio Japonijos gamintojo modeliai nesirikiuoja paklausiausiųjų dešimtuke, tačiau šiam prekių ženklui pavyko aplenkti tokius žaidėjus kaip „Tesla“ (176 vnt.), „Opel“ (115 vnt.), „Seat“ (91 vnt.) ar kitą japonų bendrovę „Honda“ (159 vnt.).
Pasaulyje „Suzuki“ yra vienas didžiausių gamintojų – kasmet jis parduoda milijonus naujų automobilių. Pagal šį rodiklį Japonijos įmonė 2016-aisiais netgi buvo iškopusi į pirmą vietą tarp visų pramonės dalyvių. Automobilių apžvalgininkas Vytenis Kudarauskas sako, kad šio gamintojo automobiliai tradiciškai visame pasaulyje vertinami dėl japoniškos kokybės ir kainos santykio.
„Europoje jiems sunkiau, nes čia itin didelė konkurencija ir siaura rinka. Sutinku, kad jie mūsų krašte kiek nuvertinti. Apskritai tai neblogi automobiliai, kartais jie turi tokių privalumų, kurių neturi kiti. Pavyzdžiui, tas pats „Swift“ modelis gali būti su visų varančiųjų ratų pavara, kas yra unikalu kompaktinės klasės, miesto hečbekų segmente“, – aiškina laidos „Autopilotas“ žurnalistas.
Išsiskirti leidžianti savybė
Visų varančiųjų ratų pavara tapo kone skiriamuoju „Suzuki“ bruožu. Per 50 metų ištobulinta pavara gali būti montuojama visuose šio gamintojo Lietuvoje parduodamuose automobiliuose: tiek skirtingo dydžio SUV modeliuose „Vitara“ ar „S-Cross“, tiek ir mažajame hečbeke „Swift“. Pastarajame segmente – tai ypač retai aptinkamas mechanizmas, nes jis būdingesnis mažiems sportiniams modeliams, pavyzdžiui, „Toyota GR Yaris“, arba taip pat jau vis retesniems pravažiems krosoveriams, kaip antai „Mazda CX-30“ ar „Subaru Crosstrek“.
Baltijos šalyse visų varomųjų ratų pavara visuomet buvo papildomas argumentas renkantis automobilį tiems gyventojams, kuriems tenka reguliariai nuvažiuoti nuo asfalto. Mūsų regione vis dar apstu neasfaltuotų kelių, be to, vairuotojai dažnai leidžiasi į išvykas, kurių tikslas – atokesnės sodybos ar pramogos gamtoje.
Negana to, Lietuvai būdingos žiemos vis dar pažeria staigmenų: nuo metro aukščio pusnių iki kelius padengiančio plikledžio. Tokiomis aplinkybėmis kokybiškos padangos ir visų varomųjų ratų pavara vairuotojams leidžia jaustis saugiau ir labiau pasitikėti savo jėgomis.
Anot V. Kudarausko, visais ratais varomi automobiliai smagiai valdomi, įtraukiantys vairuotoją ir geriau subalansuoti.
„Jeigu dar pasiūloma patraukli kaina, atsižvelgiant į bendrą siūlomų privalumų paketą, tuomet iš viso puiku. Tačiau grįšiu prie to, nuo ko pradėjau – konkurentai į rinką ateina agresyviai, meta daug lėšų reklamai. O mūsų regione tikriausiai nedaug kas žino, kad šiemet bus pradėta gaminti tik elektra varoma „Suzuki Vitara“ modelio versija. Tai gali būti tikra staigmena“, – dėsto žinovas.
Įdomu tai, kad, portalo best-selling-cars.com skaičiavimu, gimtojoje Japonijoje „Suzuki“ pagal pardavimą 2024 metais užėmė antrąją vietą ir nusileido tik įmonei „Toyota“.
Populiarėja įvairesnis transportas
Tarp daugybės keleivinių lengvųjų automobilių pardavėjų pernai galvas aukštyn Lietuvoje kėlė ir įvairių kemperių, pramoginių bei kitų specialiųjų transporto priemonių gamintojai bei pardavėjai.
Nuo „Adria“, „Hymer“ ar „Benimar“ iki „Carthago“, „Giottiline“ ar „Mobilvetta“ – tiek kelionių entuziastams geriau žinomi vardai, tiek ir labiau nišiniai namelių ant ratų gamintojai, tiek ir prabangius kemperius konstruojančios bendrovės praėjusiais metais rado nuo keleto iki keliolikos pirkėjų mūsų šalyje.
Tarp kitų rečiau linksniuojamų vardų pernai Lietuvoje po pertraukos buvo galima išvysti „Lotus“. Po bendrovę kamavusių įvairių negandų legendinė Didžiosios Britanijos sportinių automobilių markė bando atsitiesti ir pasiūlė Kinijoje surinktus sportiškus elektromobilius „Eletre“ bei „Emeya“: pernai mūsų šalyje buvo parduoti du nauji jos modeliai.