Koronaviruso pandemija ir šalyje paskelbtas karantinas pakoregavo Lietuvos metų automobilio 2021 rinkimų eigą: vietoje jau daugybę metų tradicija buvusios bandymų stovyklos Druskininkuose teko surengti specialius automobilių testus Vilniaus prieigose. Be to, juos vykdyti laikantis griežtų saugumo reikalavimų. Nepaisant to, skanauti vyšnaičių nuo torto, arba rinkti sportiškiausių automobilių, susirinko puikiai visoje Lietuvoje žinomi automobilių sporto meistrai.
„Įsiklausėme į rekomendacijas ir nusprendėme bandymų nestabdyti. Apribojome gyvą bendravimą, po kiekvieno bandymo automobilių salonai, rakteliai, netgi durelių rankenos yra dezinfekuojami, kad išvengtume užkrato grėsmės. Vykdydami grupinius testus, tarpusavyje bendraujame mobiliuoju ryšiu ir naudodami išmaniąsias programėles. Tad rinkimai vyksta, žurnalistai „suka kilometrus“, kaupiame įspūdžius, analizuojame“, – kalbėjo Lietuvos žurnalistų autoklubo, organizuojančio rinkimus, prezidentas Valdas Valiukevičius.
Viena tradicinių Lietuvos metų automobilio rinkimų nominacijų – „Metų sportiškiausias“ – nebe vienerius metus teikiama pasitelkus šalies autosporto profesionalus. Savo verdiktą čia yra išsakę garsiausi Lietuvos žiedinių ir ralio varžybų meistrai. O renkant 2021-ųjų Lietuvos metų automobilį, prie nominacijos steigimo prisidėjo ir Lietuvos automobilių sporto federacija (LASF).
Atpažino savo TCR
Ramūnas Čapkauskas, bene labiausiai patyręs žiedinių ir ralio lenktynių meistras, pastaruoju metu varžybose vairuojantis „CUPRA TCR“ vairo, prisipažino, kad bandyti, atrodytų, kasdieniškus, tačiau galybę sportiniams automobiliams būdingų savybių turinčius modelius, ypač įdomu.
Atradimu jam tapo „CUPRA Formentor“ miesto visureigis, kurį ne vienas jau spėjo pagirti ir dėl netradicinių sprendimų, ir dėl dailaus dizaino. Beje, CUPRA ženklas – visiškas šviežias Lietuvoje, o Metų automobilio rinkimai šiam gamintojui – savotiškas debiutas šalies rinkoje.
„Man šio modelio variklio dinamika priminė mano turimą TCR, – prisipažino R. Čapkauskas ir negailėjo pagyrų: – Kadangi tai krosoveris, automobilis šiek tiek krypuoja į šonus. Bet jo stabdymas, pavarų dėžės darbas, vairo padėtis, sėdėsena viduje, sėdynės – absoliučiai super.“
Važiuotų ir į Dakarą
„Dynami:t Energy Racing“ ekipos lenktynininkas Mantas Matukaitis, išbandęs pretendentus į sportiškiausio automobilio titulą, negailėjo pagyrų brangiausiam šių metų rinkimų automobiliui – „Porsche Taycan“.
„Visos geros „Porsche“ savybės išskiria šį automobilį iš kitų. Jį pabandyti labiausiai knietėjo ir tikrai nenusivyliau. Galbūt šviežiam vairuotojui ne iš karto pavyktų susigaudyti, kur kokie prietaisai, bet turint pakankamą finansų bagažą tikrai mąstyčiau apie tokį automobilį kaip kasdienį, su galimybe esant reikalui pridėti koją ir prie „gazo“ pedalo“, – gyrė pašnekovas.
„Agrorodeo“ komandos pilotą Vaidotą Žalą labiausiai sužavėjo elektros variklių pajėgumas. Anot jo, pasivažinėjęs su keliais modeliais jis nesunkiai supranta, kodėl gamintojai taip intensyviai žvalgosi į elektromobilių rinką.
„Elektra iš vairuotojo perspektyvos yra ateitis, nes galios ir sukimo momento rezervas čia – milžiniškas. Galbūt tik kol kas jautiesi nelaisvas, nes esi „pririštas“ prie laido“, – svarstė lenktynininkas.
Visgi jis neslėpė, kad matydamas, kiek potencialo turi elektriniai varikliai, nebijotų su elektromobiliu važiuoti ir į Dakaro ralį, kuris neretai pavadinamas sunkiausiomis pasaulyje lenktynėmis.
„Įsivaizduoju, kaip toks motoriukas ropotų į kopas, jei tik ištisai galėtumei kilti į kiekvieną kopą su tokiu sukimo momento rezervu“, – juokėsi pilotas.
Kuris automobilis bus išrinktas sportiškiausiu, taip pat, kuris modelis taps Lietuvos metų automobiliu 2021, paaiškės lapkričio 27-ąją, finaliniame rinkimų vakare.