Nepaisant to, kad siūloma vis didesnė kėbulo spalvų įvairovė, būtent, vadinamosios, neutralios spalvos, tokios kaip balta, juoda ir pilka, yra neabejotinai populiariausios tarp naujų automobilių pirkėjų. Šiame kontekste „Renault“ yra prekės ženklas, kurio spalvų gama Europos keliuose yra plačiausia. „Renault“ spalvų ir apdailos dizaino direktorius François Farion paaiškina, kodėl tai svarbu.
Pastaruosius 10 metų kasmet automobilių pramonėje vyraujančios balta, juoda ir pilka spalvos yra gana nuobodžios. Jomis dažoma beveik 70 proc. visame pasaulyje parduodamų modelių, kaip nurodoma pagrindinio automobilių dažų tiekėjo „Axalta“ ataskaitoje apie automobilių spalvų populiarumą. Jeigu pažvelgtume atidžiau, populiariausia spalva vis dar yra balta, kuria dažomi 38 proc. visame pasaulyje parduodamų naujų transporto priemonių, po jos seka juoda (19 proc.) ir pilka (15 proc.).
„Nepaisant viso to niūrumo, „Renault“ spalvų pasirinkimas yra didesnis nei vidutiniškai. Ir tai veikia, nes parduodame maždaug 10 procentų daugiau spalvų nei likusi automobilių pramonė“,- teigia François Farion, „Renault“ spalvų ir apdailos dizaino direktoriaus.
Antrojo pasaulinio karo pabaigoje Europos automobilių pramonė atnaujino savo veiklą, bet nekreipė dėmesio į spalvas. Tačiau „Renault“ prekės ženklas siekė tapti pirmtaku, kuris paįvairino siūlomų spalvų gamą. Viskas prasidėjo praeito amžiaus 6-ajame dešimtmetyje apsilankius „General Motors“ generaliniam direktoriui. „Renault“ vadovo Pierre Lefaucheux priimtas GM vadovas, pamatęs gamybos linijas, nesivaržė išsakyti savo minčių: šiems automobiliams trūksta linksmumo! Reikia paminėti, kad Jungtinės Valstijos buvo pranašesnės pagal automobilių spalvas: nuo obuolių žalumo iki saldainių rožinės, galima sakyti, kad gatvės buvo tikrai spalvingos.
Tuo pat metu talentinga ir žinoma dekoratorė Paule Marrot pasiūlė Pierre’ui Lefaucheux‘ui papildyti spalvomis pernelyg „nuobodų“ „Renault“ pasiūlymą, kuris neatitiko ano meto vartotojų pageidavimų. 1953 metais prasidėjo Paule Marrot ir „Renault“ bendradarbiavimas. Neskaitant puikios reputacijos tekstilės ir sienų apmušalų sektoriuje, ji įsitvirtino kaip automobilių spalvų konsultantė.
„Būtent jai esame dėkingi už tai, kad „Renault“ gamoje atsirado tikrai skirtingų spalvų, prisidėjusių prie „Dauphine“ sėkmės, tuo metu siūlomos su gausia 30 pastelinių atspalvių palete“, – sako François Farion. Būtent Paule Marrot esame dėkingi už „Renault“ spalvų ir apdailos skyriaus sukūrimą.
Kaip matyti, „Renault“ ir spalvos – jau ilgus metus besitęsianti draugystė.
Ilgus metus, kai vyravo visur įsigalėjęs neutralumas, „Renault“ visą laiką išsiskyrė spalvingesniu pasiūlymu nei kiti automobilių gamintojai.
Pavyzdžiui, visi prisimena pirmosios kartos „Renault Twingo“. Anuomet „Renault“ prekės ženklas sulaužė spalvų kodus. 1993 metų kovo mėn. salonuose pasirodė keturių premjerinių spalvų automobilis: ultramarino mėlynos, koralų raudonos, kalendros žalios ir Indijos geltonos. „Varlė“, kaip paprastai jis buvo vadinamas, tapo savo laikų simboliu. François Farion sako, kad šis automobilis net nebuvo siūlomas baltos spalvos. Drąsu, ar ne?
Kalbant apie „Renault Captur“, dalį jo sėkmės lėmė galimybės suasmeninti jį, o tai patvirtina faktas, kad 80 proc. parduotų šio modelio automobilių yra būtent su dviejų spalvų kėbulu. Dabar šiame modelyje galima rinktis iki 90 išorės pritaikymo derinių. Tai yra privalumas vairuotojams, norintiems išreikšti savo asmenybę transporto priemonės spalvoje.
Ir ne be priežasties, jeigu tikėtume François Farion: „Klausimas apie spalvą dažnai būna antrasis, kuris užduodamas ką tik automobilį nusipirkusiam žmogui. Pirmiausia klausiama: koks modelis? Vėliau: kokios spalvos?“
Kokia ateitis laukia spalvų?
Ištikimas savo filosofijai „Renault“ prekės ženklas nusprendė dar daugiau dėmesio skirti dabartinių savo modelių spalvoms. Pasak François Farion, „Renault“ visada ieškojo spalvų, kuriomis galėtų gyventi.“ Šį teiginį jis paaiškina sakydamas, kad vienas iš prekės ženklo tikslų yra „gatves padaryti spalvingesnėmis“.
Tačiau, pasak jo, spalvos privalo keistis: „Ateityje daugiau darbo skirsime kitiems dalykams, ne tik kėbulo spalvoms. Einame link kažko subtilesnio ir labiau rafinuoto.“
Kaip? Žaisdami asociacijomis, tekstūromis ir šešėliais, kuriuos įgalina technologijos, kurios tobulėja panašiai kaip ir mada ar tendencijos.
Rezultatus bus galima pamatyti kituose modeliuose.