Pirkdami mažiausią iš krosoverių, susiduriame su kasmet didėjančia pasiūla – tai ir mums gerai žinomi Nissan Juke, Toyota C-HR, Peugeot 2008, Renault Captur, Opel Mokka, Mitsubishi ASX ir kiek mažiau populiarūs – Fiat 500X, Mazda CX-3, Kia Stonic, Ford EcoSport, Suzuki Vitara. Kaip susigaudyti, kuris iš šių automobilių jums tinkamiausias, kurio savybės labiausiai atitinka jūsų poreikius ir kuris suteikia geriausią kainos ir kokybės santykį?

Į šiuos klausimus atsakysime remdamiesi Lietuvos vairuotojų patirtimi, išskirdami jų įvardintus pagrindinius šių automobilių privalumus ir trūkumus. Mes išanalizavome penkių geriausiai šioje klasėje vertinamų automobilių savininkų įvertinimus, esančius atsiliepimų svetainėje Autoasas.lt ir pateikėme jums santrumpą. Kadangi Lietuvoje įregistruojamų automobilių amžiaus vidurkis yra 10 metų, tad vertinsime panašaus senumo modelius.

5 vieta su 4.0 balo įvertinimu – Toyota C-HR (AX10/AX50)

Gamintas nuo 2016 iki 2023 metų
Varikliai: benzinas 1.2 – 2.0 litro, benzinas/elektra 1.8 litro
Šiuo metu kaina siekia nuo 12 500 Eur iki 25 000 Eur.

Savininkai išskiria šiuos pagrindinius Toyota C-HR privalumus: net mieste hibridinės versijos sunaudoja tik 4–5 l/100 km. 1.2 turbo versija taip pat ekonomiška. Tai manevringas, lengvai valdomas automobilis, komfortiška pakaba, gerai sugeria kelio nelygumus. Įdomus, išsiskiriantis dizainas, modernus ir estetiškas interjeras. Gera įranga net baziniuose modeliuose. Garso izoliacija vertinama kaip viena geriausių tarp konkurentų šioje klasėje. Gana talpi bagažinė, nepaisant mažų galinių langų – vietos gale pakanka net aukštiems keleiviams. Toyota dažnai nemokamai pašalina trūkumus pagal atšaukimus (pvz. kuro siurblys, el.laidai).

Savininkai taip pat išskyrė šiuos pagrindinius Toyota C-HR trūkumus: galios trūkumas, ypač 1.8 hibrido ir 1.2 turbo variklių. Sport režimu trauka pagerėja, bet garsas tampa intensyvesnis. Matomumą ribojantis galinis langas, labai maži galiniai šoniniai langai – viduje gali atrodyti tamsu, ypač vaikams. Nėra atsarginio rato. Ankstesniuose modeliuose lėta multimedijos sistema, trūksta “Android Auto”, “Apple CarPlay”, per aukštai įtaisytas ekranas. Plastikai salone greitai susibraižo, ypač vairas, durų apdaila, centrinė konsolė, atšoka stogo apdaila, nepatikimi sėdynių jutikliai, pasitaiko kondicionieriaus gedimai. Nors krosoveris, tačiau turi gana žemą prošvaisą – visiškai netinka bekelėms.

4 vieta su 4.1 balo įvertinimu – Nissan Juke (F15)

Gamintas nuo 2010 iki 2019 metų
Varikliai: benzinas 1.5 – 1.6 litro, dyzelinas 1.5 litro.
Šiuo metu kaina siekia nuo 3500 Eur iki 13 000 Eur.

Privalumai: lengvai valdomas, smagus vairuoti, ypač patogus mieste. Modeliai su 1.6 DIG-T (188 AG) varikliu itin dinamiški. 1.5 dCi dyzelis ekonomiškas visomis sąlygomis. Pakankamai aukšta prošvaisa – tinka ir prastesniems keliams. Nedideli eksploatacijos kaštai, nedideli remonto kaštai, smulkūs elektroniniai gedimai lengvai pašalinami. Net importuoti modeliai suderinami su europinėmis dalimis. Gali turėti AWD, galinio vaizdo kamerą, odinį saloną, “Rockford” garso sistemą. Neįprastas, išskirtinis dizainas – patinka tiems, kurie ieško kitokio automobilio.

“Trūkumai: gale trūksta vietos keleivių galvoms ir kojoms, sunku atsisėsti ant galinių sėdynių, labai maža bagažinė. 190+ cm ūgio vairuotojui vietos mažoka net priekyje. Prasta salono kokybė – kietas plastikas, skurdūs apdailos sprendimai, prasta garso izoliacija. Greitkelyje virš 90 km/h – varikliai tampa garsūs, daugeliui trūksta galios lenkimui. Didelis kainos nuvertėjimas, ypač bazinės komplektacijos modelių. Šiuo metu gatvėse tokių Juke yra daugybė – sumažėjusi išskirtinumo vertė“, – apibendrina atsiliepimų ir skelbimų svetainės Autoasas.lt automobilių analitikas Nerijus Paketūras.

3 vieta su 4.1 balo įvertinimu – Mitsubishi ASX

Gaminamas nuo 2010 metų
Varikliai: benzinas 1.6 litro, dyzelinas 1.8 litro.
Šiuo metu kaina siekia nuo 5000 Eur iki 13 000 Eur.

Privalumai: dauguma savininkų pažymi, kad automobilis patikimas, retai genda. Gerai valdomas, manevringas, stabilus posūkiuose. Gerai važiuoja slidžiame kelyje – patikima 4WD sistema, veiksminga stabilumo kontrolės sistema, aukšta prošvaisa leidžia nebijoti bortelių ir lengvos bekelės. Geras matomumas iš vairuotojo vietos. Turi pakankamai vietos tiek keleiviams, tiek bagažui – tinkamas kaip šeimos automobilis. Tiek benzininės, tiek dyzelinės versijos vertinamos kaip ekonomiškos – realios kuro sąnaudos 5,8–7,5 l/100 km. Geras kainos ir įrangos santykis.

Trūkumai: labai prasta garso izoliacija – nuo 90–100 km/h stipriai girdimas variklio ūžimas, jaučiamos vibracijos. Silpnas 1.6 benzininis variklis, pasitaikė pramuštų variklio tarpinių. Kieta, nekomfortiška važiuoklė, ilgainiui atsiranda nepatvarumas, girgždesiai, klibėjimai. Prasta salono apdailos kokybė, kai kam sėdynės pasirodė neergonomiškos, ilgesnėse kelionėse pradeda skaudėti nugarą. Savininkai pastebi didelį automobilio nuvertėjimą – sudėtinga parduoti, ypač senesnius modelius ar su benzininiais varikliais.

2 vieta su 4.4 balo įvertinimu – Opel Mokka (J13)

Gamintas nuo 2012 iki 2019 metų
Varikliai: benzinas 1.4 – 1.6 litro, dyzelinas 1.7 litro.
Šiuo metu kaina siekia nuo 4500 Eur iki 10 000 Eur.

Privalumai: daugelis savininkų pabrėžia, kad per kelis eksploatacijos metus nepatyrė rimtų gedimų. Labai manervingas mieste, tinkamas tiek kasdieniam naudojimui, tiek ilgesnėms kelionėms. Stabilus greitkelyje net prie 130 km/h. Labai patogios sėdynės, net ilgesnėse kelionėse nevargina. Gera garso izoliacija miesto sąlygomis, nors prie didesnio greičio girdisi variklio ūžimas ir padangų triukšmas. Tiek išorės, tiek vidaus dizainas vertinamas kaip stilingas ir modernus – itin gerai vertinama interjero apdaila. 1.6 l benzininis variklis gana ekonomiškas, ypač su start-stop sistema. 1.4 l Turbo mažiau ekonomiškas, tačiau galingesnis.

Trūkumai: vienas dažniausiai minimų trūkumų – mažas bagažo skyrius, ypač keliaujantiems su šeima. 1.6 l benzinui trūksta dinamikos važiuojant kalnuotais keliais ar pakrautam, savininkai rekomenduoja rinktis 1.4 turbo versiją. Tačiau šis mieste suvartoja apie 9–10 l/100 km, užmiestyje ne mažiau 7 l/100 km, vidutiniškai 8–8,5 l/100. Kietoka pakaba, ypač su R18 ratais. Blogas atgalinis matomumas, ypač važiuojant atbuline eiga. Nepatogi valytuvų konstrukcija – sunku išvalyti sniegą, nes šie paslėpti po kapotu. Žema priekinė dalis – reikia atsargiai privažiuoti prie bortelių.

1 vieta su 4.6 balo įvertinimu – Suzuki Vitara (LY)

Gaminamas nuo 2015 metų
Varikliai: benzinas 1.6 litro, dyzelinas 1.6 litro.
Šiuo metu kaina siekia nuo 9000 Eur iki 25 000 Eur.

Privalumai: atmosferiniai varikliai (ypač 1.6 l) ir Aisin automatinės pavarų dėžės laikomi labai patikimais. Mišrios benzininių variklių kuro sąnaudos 6,5–7,5 l/100 km, net su automatine transmisija ir su visais varomais ratais. “AllGrip” 4×4 sistema efektyviai veikia žiemą ar važiuojant slidžiais keliais. Paprasta priežiūra, dauguma savininkų neturėjo jokių rimtų gedimų net po kelių metų eksploatacijos. Nors Vitara nėra tikras visureigis, bet pravažumas geras. Vairas tikslus, automobilis gerai laikosi posūkiuose. Kompaktiškas, bet aukštas kėbulas – labai patogus mieste. Patogios priekinės sėdynės, galinė erdvė tinkama net aukštesniems keleiviams. Pakankamai talpi bagažinė su dvigubu dugnu.

Trūkumai: pigios apdailos detalės primena komercinius automobilius. Kietas plastikas, kai kur barška ar girgžda – ypač durelių apdailose. Garso izoliacija mieste pakenčiama, bet greitkelyje jaučiamas stiprus padangų ir vėjo keliamas triukšmas. Komforto ir funkcionalumo trūkumai – nėra porankio, akinių laikiklio, sėdynėms trūksta šoninio prilaikymo, nejautrus liečiamas ekranas, kamera lengvai užsiteršia. Durys lengvos – reikia stipriau trinktelti, kad tinkamai užsidarytų, lengvas galinis dangtis taip pat gali likti neuždarytas. 1.6 l atmosferinio variklio galios trūkumas – miestui užtenka, bet važiuojant aktyviau tenka dirbti su pavaromis. Bako talpa tik 47 litrai – reikia dažniau apsilankyti degalinėse.

Bonus apžvalga – top penketuko vertas Mazda CX-3 su 4.0 balo įvertinimu

Gaminamas nuo 2015 metų
Varikliai: benzinas 1.3 – 2.0 litro, dyzelinas 1.5 litro.
Šiuo metu kaina siekia nuo 7500 Eur iki 20 000 Eur.

Privalumai: labai smagus vairuoti automobilis, tikslus ir jautrus vairas. Geras manevringumas, automatinė dėžė veikia sklandžiai. Užmiestyje galima pasiekti 5,3–6 l/100 km kuro sąnaudas, kas labai geras rezultatas 2.0 L varikliui. Mieste priklausomai nuo vairavimo stiliaus suvartoja apie 7–10 l/100 km. 2.0 L benzininis variklis traukia jau nuo žemų apsukų, malonus garsas. Tinka tiek ramesniam, tiek aktyvesniam vairavimui. Daugelis giria automobilio dizainą ir patikimumą. Gražus, skoningas salonas su gera apdaila, ypač facelift versijose. Gali turėti labai gerą įrangą: odines sėdynes, šildomą vairą ir sėdynes, automatinį stabdymą, perspėjimą apie juostos kirtimą, parkavimosi jutiklius, galinio vaizdo kamerą, “Heads-up” ekraną.

Trūkumai: galinėse sėdynėse mažai vietos, nepatogu aukštesniems keleiviams. Maža bagažinė, o jei yra žemų dažnių garsiakalbis ar atsarginis ratas, talpa dar labiau sumažėja. Važiuoklė labai kieta – nemalonu važiuoti per nelygumus ar greičio gesinimo kalnelius. Kai kam pritrūksta atmosferinio 2.0 L variklio galingumo. Daug kas girdi padangų triukšmą, ypač prie didesnių greičių. Erzina „i-stop“ sistema, kuri kas kartą užvedus automobilį įsijungia automatiškai. Erzinančios ergonomikos smulkmenos – trūksta daiktadėžių, lentynėlių, oro srauto angos nepatogioje vietoje, multimedijos veikimas lėtokas, kartais stringa, navigacijos valdymas neintuityvus, radijas kartais praranda signalą.

Apibendrinimas

Suzuki Vitara – racionalus, patikimas ir ekonomiškas automobilis, kuris puikiai tinka šeimai, kasdienai ar kelionėms į gamtą. Pasižymi gera “AllGrip” sistema ir geru kainos/kokybės santykiu. Didžiausi minusai – triukšmingas, pigiai pagamintas salonas ir komforto trūkumai. Opel Mokka – labai gerai subalansuotas miesto krosoveris, pasižymintis patikimumu, komfortu, kokybišku salonu ir geru valdymu. Didžiausias minusas – maža bagažinė ir arba neitin dinamiški, arba neitin ekonomiški varikliai. Nissan Juke – unikalaus dizaino, kompaktiškas miesto krosoveris su labai geru valdymu ir gana aukšta prošvaisa. Tačiau, jei ieškote erdvaus šeimos automobilio ar komfortiško kelionėse, Juke gali būti per mažas ir nepraktiškas.

“Mitsubishi ASX – erdvus, gerai valdomas, ekonomiškas ir pakankamai pravažus automobilis, tinkamas miesto bei užmiesčio kelionėms. Bet turi daug kompromisų komforto srityje, patikimumas yra kiek prastesnis nei konkurentų, taip pat greitai praranda vertę. Toyota C-HR – labai gerai subalansuotas miesto automobilis: ekonomiškas, stilingas ir su daug saugumo technologijų net bazinėje komplektacijoje. Tačiau pasitaiko smulkių gedimų, patikimumas prastesnis nei konkurentų, o prošvaisa per maža. Mazda CX-3 – ekonomiškas ir stilingas miesto visureigis, tinkantis tiems, kurie vertina vairavimo malonumą, patikimumą, estetiką ir manevringumą. Didžiausi minusai – kietoka važiuoklė, ribota salono erdvė, maža bagažinė ir mažas variklių pasirinkimas“, – rezultatus apibendrina Nerijus.