Prisipažinsiu, nesu lenktynininkas. Visada labiau vertinau ne greitį, o automobilio patogumą ir pravažumą.

Visgi yra modelių į kuriuos įsėdus viduje tarsi kažkas atbunda – norisi pamiršti kasdienybės rūpesčius, iki galo nuspausti akceleratorių ir lėkti… Vieni tokių – Renault RS serijos atstovai: Clio ir Megane. Vienas savaitgalis kaip tik ir praėjo prie pastarojo automobilio vairo.

Naujasis Renault Megane RS – bene keisčiausias iš serijinių, dabar gaminamų, hečbekų. Jis puikiai atrodo kelyje, lenktynių trasoje ar tiesiog stovėdamas parkavimo aikštelėje ir savo išvaizda traukiantis aplinkinių dėmesį. Panašu, kad kurdami šį automobilį, prancūzų dizaineriai nusprendė labiau pasistengti ir papuošė jį įvairiomis, maloniomis, automobilio individualumą pabrėžiančiomis, detalėmis. Bene įspūdingiausia iš tokių yra naujojo Renault Megane RS žibintai. Tiek pagrindiniai, tiek šviečiantys kvadratėliai, dailiai įkomponuoti priekinio bamperio kraštuose. Neblogai atrodo ir siauros, firminiu ženkliuku papuoštos radiatoriaus grotelės.

Pasikeitė ir Renault Megane RS siluetas, tad žvelgiant iš šalies ir nežinant, kas prieš jus, gali nepavykti atspėti, kad tai – Renault. Žvelgiant iš šono aiškiai matyti masyvios ratų arkos, o iš prototipo serijinė versija paveldėjo tik stogą ir langų formą. Beje, pagal kompoziciją ir aerodinamines charakteristikas Megane RS yra savo segmento lyderis.

Viduje automobilis atrodo kiek paprasčiau, bet greitai supranti, kad viskas – funkcionalu. Didelis, bet jau ankstesniuose modeliuose matytas lietimui jautrus centrinio kompiuterio ekranas su „R-Link 2“ sistema, leidžiančia patogiai valdyti įvairias automobilio funkcijas, sportinės sėdynės, kuriose vilkint storą, šiltą striukę sunkoka įsitaisyti ir skaitmeninis, priklausomai nuo pasirinkto važiavimo stiliaus, besikeičiantis, prietaisų skydelis. Priekinės, inicialais „R.S“ papuoštos sėdynės užtikrina gerą šoninį palaikymą, o striukę numetus į bagažinę, į jas malonu atremti nugarą. Vairuotojo vieta – patogi ir jauki. Visos funkcijos lengvai pasiekiamos ranka, daugiafunkcinis vairas maloniai gula į rankas, prietaisų skydelis – aiškiai matomas ir skaitomas. Plačios paminos ir patogiai, „po ranka“ sumontuota pavarų perjungimo svirtis tik sustiprina bendrą teigiamą įvaizdį.

Automobilyje trys – keturi suaugę žmonės, jeigu nevilkės kailinių, tikrai sutilps. Nedidelės bagažinės visiškai užtenka būtiniausiems daiktams. Juolab, mažai tikėtina, kad kas nors į kelią su Renault Megane RS leistųsi apsikrovęs manta. Automobilis skirtas ne daiktų pervežimui, o važiavimui. Važiavimo pasirinkimų yra keletas – Sportinis, Lenktynių, Patogus, Normalus ir Asmeninis. Pastarieji, tiesa, neišversti ir pateikiami angliškai, tačiau visa kita informacija, už ką Renault galima pagirti, yra lietuviška. Beje, keičiant režimus, keičiasi ne tik prietaisų skydelio apipavidalinimas ir salono apšvietimo spalva. Jautriau į akceleratoriaus paspaudimą ima reaguoti variklis, sunkesnis tampa vairas, keičiasi amortizatorių veikimas. Kita vertus, pastarieji, nepaisant to, kokiu režimu važiuoji, visada yra kieti, todėl kelionė duobėtais žvyrkeliais aiškiai parodo, kad automobilis kurtas ne tam. Ekranas pateikia nemažai ir kitos informacijos, į kurią, turint laiko, reikėtų gilintis atskirai. Tik labai abejotina ar tai kas nors darys, nes visame gražume Megane RS atsiskleidžia ne analizuojant įvairius duomenis, o užvedus variklį.

Supūstelėjus „stebuklingą“ mygtuką, atgyja visi, ligtol ramiai snaudę 280 arkliukų ir supranti, kad gyvenimas pradeda keistis. Net važiuojant „patogiu“ režimu, automobilis vis „užsimena“, kad būtų labai smagu iki dugno spustelėti akceleratorių, aplenkti netikėtai „sulėtėjusius“ kitus eismo dalyvius ir spausti, kol suveiks ribotuvas. Aišku, bendro naudojimo keliuose ypač dabar, kai rytais juos kartais padengia ledas, o vakarais būna ypač tamsu, to daryti nereiktų, bet žinant, kad 4 cilindrų 1,8 l 280 AG ir 390 Nm sukimo momento variklis leidžia 100 km/val. greitį pasiekti per 5,8 sekundės, tai labai norisi išmėginti. Panašioms provokacijoms dar labiau masina automobilio stabilumas kelyje ir manevringumas, kurį užtikrina „4Control” visų keturių vairuojamųjų ratų sistema. Beje, Renault Megane RS yra pirmasis pasaulyje hečbekas, gavęs tokią sistemą. Pastaroji veikia labai įdomiai. Jeigu greitis yra mažesnis negu 60 km/val., posūkyje galiniai ratai sukasi į priešingą pusę negu priekiniai. Tokia sistema leidžia tiksliau įveikti posūkį, arba, esant reikalui, greičiau apsisukti. Mūsų perpildytuose kiemuose tai ypač aktualu. Kai automobilio greitis viršija 60 km/val., galiniai ratai sukasi į tą pačią pusę, kaip ir priekiniai. Tai užtikrina, kad net manevruojant didesniu greičiu automobilis išliks stabilus.

Be to, inžinieriams pavyko apriboti automobilio rajumą. Gamintojo deklaruojamų 7l / 100 km kelio nepavyko pasiekti, bet rezultatas 7,9 l irgi džiugino. Tikėtina, kad visą laiką važiuojant „normaliu“ arba „patogiu“ režimu, būtų galima sąnaudas sumažinti, tačiau kam pirkti greitą ir galingą automobilį, jeigu paskui neišnaudoti visų jo galimybių? Renault Megane RS sukurtas greitam, manevringam, bet tuo pat metu, saugiam važiavimui. Ir tuo, jeigu tik galimybės leidžia, reikia mėgautis. Juk taip gerai kartais pabėgti nuo kasdienės rutinos ir ištrūkti iš pilkos kasdienybės.

Renault Megane RS

Tipas

Hečbekas

Išmatavimai (ilgis / plotis / aukštis), mm

4371 / 1875 / 1445

Ratų bazė, mm

2670

Automobilio svoris, kg

1430

Leistinas svoris, kg

1930

Variklio tipas

Benzininis su įpūtimu

Darbinis tūris, cm3

1798

Maksimali galia AG (esant aps./min)

280 / 6000

Maksimalus sukimo momentas (esant aps./min)

389 / 2400

Varantys ratai, transmisija

Priekiniai, MPD

Maksimalus greitis km/val.

254

100 km/val. greitis pasiekiemas per, s

5,8

Degalų sąnaudos l/100 km

7

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus