Pasaulis šiuo metu pamišęs dėl aukštų, talpių, o atskirais atvejais, ir geru pravažumu pasižyminčių automobilių, todėl sparčiai auga SUV segmento pardavimai, o gamintojai kuria vis naujus modelius.
Nors sąvoka „kuria“ vartoti reiktų atsargiai, kadangi, tarkim tiek Mercedes Benz X Class, tiek Renault Alaskan yra ne kas kita, kaip perdaryta Nissan Navara. Netgi visi trys automobiliai surenkami toje pačioje gamykloje, esančioje Barselonoje. Globalizacija daro savo. Būtent todėl, kad prieš tave – Renault, gali suprasti tik žiūrėdamas į automobilio priekį, kuriame atsirado Renault rombas ir C formos dienos šviesos, arba iš galo, kadangi čia žibintai irgi kiek kitokie, negu japonų modelyje. Žvelgiant į automobilius iš šono, jeigu jie nepapuošti papildomais užrašais, vieną nuo kito atskirti bus gerokai sunkiau.
Kita vertus, prisiminus tai, kad dažnas vienos ar kitos šalies atstovas labiausiai linkęs pirkti „savo“ gamintojo modelius, Alaskan kai kuriose rinkose gali turėti neblogas perspektyvas. Juolab, kad į 1,56 m pločio ir 1,58 m ilgio krovinių platformą galima įkrauti beveik 1 toną siekiantį krovinį. Taip pat reiktų nepamiršti, kad 22,3 cm prošvaisą ir visų keturių varančių ratų sistemą turintis Renault Alaskan pasižymi puikiu pravažumu. Tuo buvo galima įsitikinti dar žiemą, bandant Renault Alaskan ir naująjį Dacia Duster Gaižiūnų poligone.
Jeigu išorėje Renault Alaskan ir Nissan Navara turi bent keletą skirtumų, tai viduje, lyginant abu modelius, man pavyko rasti tik vieną – Renault emblemą ant vairo. Gali būti, kad po kokios nors modernizacijos jų bus daugiau, tačiau dabar yra tik tiek.
Plastikinės apdailos detalės sumontuotos patikimai, tad keliaujant prastais keliais ar ne visai keliais, kam, iš esmės, šis modelis ir skirtas, jokie pašaliniai garsai neerzina. Vairuotojo vieta sukelia dvejopas asociacijas. Viena vertus, supranti, kad prieš tave – „darbinis arkliukas“, kita vertus „darbo vieta“ atrodo ganėtinai prabangiai – gausybė multimedijos mygtukų, lietimui jautrus 7 colių ekranas, chromuotos detalės.
Gale, kaip ir priklauso pikapams, vietos yra. Išbandyta – trys suaugę žmonės čia telpa, tačiau apie prabangą verčiau pamiršti, o ir sėdėti reikia „kaip autobuse“. Tiesa, tokia pat sėdėsena yra visuose pikapuose. Konstrukcija tiesiog nepalieka vietos „manevrams“.
Turėdamas iš Renault Master pasiskolintą 2,3 l 190 AG variklį, Alaskan yra tvirtas ir galingas „darbinis arkliukas“. Teko girdėti įvairių atsiliepimų apie jo dinamines charakteristikas. Taip, pikapas nėra lenktyninis automobilis, tačiau manevravimui magistralėje tokio variklio visiškai užtenka, o „lipant“ į kalnus ar taškant pakeliui pasitaikančias pelkes greitis išvis tampa antraeilis dalykas. Maksimalus sukimo momentas – 450 niutonmetrų – pasiekiamas jau prie 1 500 aps./min., tad be krovinių „bagažinėje“, automobilis nesunkiai gali patempti iki 3,5 t. svorio priekabą.
2,3 l ir 190 AG variklis su AbBlue sistema užtikrina, kad automobilis atitinka Euro 6 standartų reikalavimus. Deklaruojamos degalų sąnaudos yra 6,9 l. Įdomu tai, kad jos, po kelių pasivažinėjimo dienų, ir buvo panašios.
Variklis, nors ir veikia gan garsiai, neigiamų emocijų nekelia ir visiškai neprimena tipiško sunkiasvorio transporto keliamo triukšmo. Važiuojant magistraliniu keliu išvis greitai pamiršti, kad sėdi ne lengvajame automobilyje, o dideliame pikape.
Automobilio, kaip ir visų komercinio segmento atstovų, pakaba pritaikyta apkrovoms. Būtent todėl pakrautas Alaskan, kaip ir, tarkim, Renault Master, važiuoja dar maloniau ir patikimiau laikosi kelyje. Planuojate į sodą vežioti žemes ar statybines medžiagas į sodybą? Tada Alaskan, kaip tik jums, nes mieste, ir dar važinėjant vienam, daugelis gerųjų pikapo savybių tiesiog neatsiskleis.
Šiai dienai Sostena, oficialus Renault atstovas Lietuvoje, siūlo Alaskan su dviem PD tipais – 6 pavarų mechanine arba 7 pavarų automatine. Su pastarąja važinėti smagiau ir paprasčiau, tačiau esant didesniam greičiu ji kiek smarkokai priverčia suktis variklį.
Jeigu laukia sunkiau įveikiama kelio ar ne visai kelio atkarpa, netgi važiuojant 100 km/val. greičiu galima įjungti visų keturių varančių ratų sistemą. Tada priekiniai ir galiniai ratai dirbs santykiu 50:50. Bazinėje sąrangoje sumontuotas elektroninis diferencialas, tačiau už papildomą kainą galima gauti mechaninį su blokiruote.
Standi galinio tilto sija ir nepriklausoma, daugiasvirtė galinių ratų pakaba leidžia be baimės leistis ten, kur kartais būna sunku nueiti pėsčiomis. Alaskan, tą įrodęs žiemos bandymų metu, nenuvylė ir per pastarąjį pasivažinėjimą. Juolab, kad tiek kilimą į kalną, tiek ir leidimąsi nuo juo palengvinanti sistema, šiame modelyje, yra jau bazinėje sąrangoje.
Ir šiaip Alaskan bazinė versija pasižymi gausia sąranga. Tiesa, ji siūloma tik su 163 AG varikliu, tačiau čia rasi minėtas pagalbines sistemas, septynias saugos pagalves, elektrinius šoninius veidrodėlius, borto kompiuterį, CD radiją, klimato kontrolę, beraktę užvedimo sistemą, daugiafunkcinį vairą, nuolatinio greičio palaikymo sistemą ir rūko žibintus. Taip pat jau bazinės sąrangos krovinių skyriuje rasime krovinių tvirtinimo sistemą su trimis kreipiančiosiomis. Už papildomą kainą galima įsigyti nuo prašalaičių žvilgsnių krovinių skyrių apsaugantį dangtį.
Aukštesnėje sąrangoje atsiranda tokia papildoma įranga kaip 18 colių lengvo lydinio ratlankiai bei parkavimosi davikliai. Prabangiausia versija siūlo šviesos diodų žibintus, šildomas sėdynes ir labai parkuojantis bei manevruojant praverčiančią 360 laipsnių vaizdo kamerą.
Nors automobilyje yra USB lizdas, prie kurio galima pajungti telefoną, tokių sistemų kaip Android Auto ar Apple Carplay, Alaskan, bent kol kas, nepalaiko. Nors gal ir nepalaikys, nes Alaskan tikrai netaiko į modernų, telefonuose gyvenantį, jaunimą. Kaip dar kartą įsitikinau, jis skirtas tiems, kurie nusiteikę gyventi realų, nuotykių ir netikėtumų kupiną gyvenimą bei važiuoti ne ten, kur veda pramintas kelias, o kur kelią galima tik įsivaizduoti. Tai ir yra Renault Alaskan stichija.
Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus