Gegužės 3-ąją, 9.30 val., iš Europos aikštės šalia Vilniaus miesto savivaldybės startavo unikalios Lietuvoje, o kartu ir visose Baltijos šalyse, elektromobilių varžybos „Charge it on! Vilnius – Palanga”.
Nors varžybos jau penktosios paeiliui, tačiau jų vardas – naujas. Tai padaryta pagrindinio partnerio estafetę iš „Energijos tiekimo“ perėmus jos vystomai mobiliajai aplikacijai „Charge it on“, kurios tikslas palengvinti vairuotojui elektromobilio įkrovimo patirtį ir sujungti į vieną tinklą visas Lietuvoje esančias elektromobilių įkrovimo stoteles.
Miesto savivaldybėje vykusiame varžybų atidaryme akcentuota, kad ši programėlė – labai vertinga elektromobilių vairuotojams, nes ji suteikia daug naudingos informacijos apie įkrovimo stotelių vietą ir randa greičiausią maršrutą iki artimiausios iš jų. Naudojantis šia aplikacija galima gauti informaciją, kokių jungčių tikėtis kiekvienoje stotelėje, sužinoti ar ji neužimta. O tai, žinoma, palengvins ne tik varžybų dalyvių, bet ir elektromobiliais besinaudojančiųjų vairuotojų gyvenimą.
Sveikindamas renginio dalyvius ir organizatorius su jubiliejinėmis, penktosiomis varžybomis Vilniaus meras Remigijus Šimašius pastebėjo, jog renginys ne tik pasiteisino, bet ir suteikė impulsą sparčiau plėsti elektromobilių infrastruktūrą ir nuo jos neatsiejamą greitojo įkrovimo stotelių tinklą. Todėl miestų gatvėse bei užmiesčio keliuose pastebimai padaugėjo elektromobilių.
R. Šimašius, kviesdamas prie starto linijos Tauragės savivaldybės atstovių Solveigos Skarbaliūtės ir Karolinos Stirbytės ekipažą, kuriam burtai lėmė pirmąjį starto numerį ir teisę pradėti varžybas, priminė, jog šiuo metu vien Vilniaus gatvėmis važinėja beveik tūkstantis elektromobilių arba net keturis kartus daugiau, nei jų riedėjo visos Lietuvos keliais 2015 metais, kai surengtos pirmosios šios unikalios varžybos.
Dar gerokai prieš varžybų startą ir burtų traukimo ceremoniją susirinkę „Charge it on! Vilnius – Palanga” dalyviai ir organizatoriai prognozavo rekordinę jų baigtį.
Tam yra keletas priežasčių. Viena esminių – rinkoje pasirodė ir šiose varžybose dalyvauja nauji elektromobiliai, kurių akumuliatorių talpa leidžia nuvažiuoti gerokai didesnį atstumą, nei iš Vilniaus iki Palangos, nepapildžius jų įkrovos. Todėl tikimasi, jog šiemet ne vienas, o net keli ekipažai 337 km atstumą įveiks be sustojimų.
Dabartinis elektromobilių greičio šiame maršrute rekordas, o kartu ir pagrindinis šiųmečių, jau penktųjų varžybų dalyvių orientyras – 4 val. 5 min. Tokį rezultatą trečiųjų varžybų metu pasiekė Vaidotas Kviklys ir Paulius Sviklas, 337 km atstumą su „Hyundai Ioniq“ nuvažiavę būtent per šį laiką.
Tačiau dar neprasidėjus varžyboms jų rekordų lentelėje įrašyta keletas pataisų.
Šiemet prie starto linijos išsirikiavo 18 ekipažų. Tiek dar nevažiavo nė vienose iki tol surengtose varžybose.
Gerokai aukštyn šoktelėjo ir renginio kokybinė kartelė. Atėję pažiūrėti ir palydėti į kelionę šios transporto rūšies entuziastų vilniečiai ir sostinės svečiai galėjo gerėtis beveik visų dabar parduodamų naujausių elektromobilių modeliais, tarp kurių tokios karštos naujienos, kaip „Audi E-Tron“, „Jaguar I-Pace“, „Hyundai KONA Electric“ ir kitos.
Pirmą kartą varžybų istorijoje organizatoriai elektromobilius suskirstė į dvi klases – kurių akumuliatorių talpa iki 50 kWh ir kurių per 50. Taip sulygintos dalyvių galimybės varžytis ir laimėti.
Kad galima būtų dar akivaizdžiau pajusti elektromobilių techninį progresą, pasiektą per paskutinius penkerius metus, Susisiekimo ministerijos Ričardo Degučio ir Aistės Gasiūnienės ekipažas pasiryžo maršrutą įveikti su pirmosios kartos „Nissan Leaf“, kuris ir yra būtent pirmasis Lietuvoje elektromobilis, nupirktas iš oficialios atstovybės.
Viceministrui R. Degučiui – tai debiutinės elektromobilių varžybos, o jo kolegei Aistei – jau trečiosios.
Bene daugiausia dėmesio susilaukė ne vien šio renginio rekordininkai, pasiryžę ne tik apginti iškovojimą, bet ir „nukirpti“ nuo jo dar dešimtį-kitą minučių.
Dėmesio nestokojo ir keturiskart Dakaro maratono dalyvis Vaidotas Žala . Tituluočiausias iš visų V. Žala startavo su „Energijos tiekimo“ generaliniu direktoriumi Dariumi Montvila.
„Tačiau ambicijas dar reikia įrodyti trasoje“, – mano antrą kartą iššūkį dalyvauti priėmusių Vilniaus savivaldybės administracijos merginų pirmojo ekipažo „Vilnius dūzgia“ narės Gintarė Makarevičienė ir Laura Urniežiūtė.
Pernai jos vairavo „Volkswagen e-Up“ ir pagal energijos sąnaudas užėmė trečiąją vietą, o šiemet merginos užsibrėžė tikslą siekti geresnio rezultato su naujuoju savivaldybės „Hyundai Ioniq“.
„SoliTek-Autojuta“ – saulės ekspertų ir elektromobilių entuziastų komanda Linas Damasickis ir Donatas Černiauskas prie starto linijos paskelbė savo šūkį „Saulė – geriausias dyzelis!”
Šiemet sukanka 10 metų, kai „SoliTek“ gamina itin patvarius ir efektyvius modulius saulės elektrinėms, kurios yra neatskiriama žaliojo transporto dalis. Juk ko vertas elektromobilis, jei jis įkraunamas elektra, pagaminta deginant anglis? Savo dalyvavimu komanda nori atkreipti dėmesį, kad visi elektromobilių entuziastai žengtų dar vieną žingsnį ir pasirūpintų, jog jų automobiliai būtų „žali iki galo“ ir įkrovimui naudotų tik žaliąją energiją.
Būtent todėl „SoliTek“ įsteigė specialųjį prizą mažiausiai elektros sunaudojusiai lenktynių komandai.
„Dalyvių sudėtis ir techninis elektromobilių parkas nuteikia optimistiškai, – varžybų atidaryme kalbėjo vienas jo organizatorių, VšĮ „Autoeventus“ direktorius Darius Grinbergas. – Džiugina ir visų ryžtas siekti pergalės, o kam pavyks šiandien nuvykti į Palangą greičiau nei per 4 val. 5 min., varžybų starte pasakyti išties sunku. Tačiau esu įsitikinęs, jog naujas rekordas šiandien vakare tikrai bus“.
Andriaus LAUCIAUS nuotraukos