Prieš daugiau nei dešimtmetį pristačiusi pirmąjį „Cayenne“ modelį, „Porsche“ įžengė į naują segmentą, ir šis žingsnis koncernui buvo itin sėkmingas. Visame pasaulyje važinėja jau beveik 600 tūkst. pirmos ir antros kartos „Cayenne“ modelių, o naujausiasis debiutuoja rytoj plačiajai visuomenei duris atversiančioje Paryžiaus automobilių parodoje. Iškart po to – ir Lietuvoje.

„Cayenne“ eros pradžią žymi dvi datos. 1998 m. birželio 3 d. „Porsche“ paskelbė, kad išleis sportinį didelio pravažumo automobilį. Po 15 mėnesių, 1999 m. rugsėjo 17 d., kompanija paskelbė Leipcige (Vokietija) statysianti naują gamyklą šiam automobiliui surinkti. Šie žingsniai pažymėjo neįtikėtinos sėkmės pradžią.

Visureigio gamyba Leipcige pradėta 2002 m. rugpjūtį, o pirmieji modeliai prekybos salonus pasiekė 2003-aisiais. Vėlesniais metais pristatytos ir šio modelio sportiškesnės versijos „Cayenne S“, „Cayenne Turbo“ ir „Cayenne Turbo S“.

2007 metais sportinių automobilių gamintojas pristatė antros kartos „Cayenne“, kuris pasižymėjo naujais dizaino elementais, o pirmą kartą panaudota tiesioginio įpurškimo sistema DFI leido sumažinti sportiškiausio rinkoje visureigio degalų sąnaudas 8 procentais. 2009 m. koncernas pristatė ir dyzelinę „Cayenne“ versiją – tai buvo pirmas „Porsche“, varomas dyzelinu.

Trečiosios kartos „Cayenne“, kuris buvo pristatytas tarptautinėje Ženevos automobilių parodoje, pažymėjo naujų standartų pradžią. Šiame modelyje panaudotos itin pažangios variklio technologijos su automatine „Stop-Start“ funkcija, aštuonių laipsnių „Tiptronic S“ pavarų dėže, o transporto priemonės svoris sumažėjo 185 kilogramais. Tai leido net 23 proc. pagerinti degalų sunaudojimo rodiklius, o anglies dvideginio emisijas sumažinti 26 procentais. Dar vienas svarbus žingsnis koncernui buvo pirmojo „Porsche“ hibridinio automobilio debiutas – tai buvo „Cayenne S Hybrid“ versija, pasirodžiusi 2010 metais.

Pardavimai pranoko lūkesčius

Nuo 2002 iki 2010 iš „Porsche“ koncerno išriedėjo net 276 tūkst. pirmos kartos „Cayenne“ modelių, o antros kartos versijų iki 2014 m. rugsėjo parduota net 303 tūkst. vienetų. „Cayenne“ ne tik prisideda prie „Porsche“ pelno, bet ir suteikia finansinį pagrindą investuoti į ateities sportinių automobilių kūrimą.

Naujausias „Cayenne“ didelio pravažumo automobilis debiutuos 2014 m. spalį vyksiančioje Paryžiaus automobilių parodoje. „Porsche“ atstovė Lietuvoje „Prime Auto“ naująjį „Cayenne“ mūsų šalies pirkėjams taip pat ketina pristatyti šį spalį ir iškart pasiūlys užsisakyti šį automobilį salone.

Naujasis „Cayenne“ bus dar aštresnio ir sportiškesnio dizaino. „Porsche“ dizaineriai ir inžinieriai iš naujo suprojektavo automobilio priekinę dalį, priekinius sparnus ir variklio dangtį. Šalia „Cayenne S“, „Turbo“, „Diesel“ ir „S Diesel“ modelių, pirkėjai pirmą kartą galės įsigyti ir iš tinklo įkraunamą hibridinę „Cayenne S E-Hybrid“ versiją.

Naujojo „Porsche Cayenne“ versijos:

$1·         „Cayenne“: degalų sunaudojimas važiuojant mieste ir užmiestyje: 11.2 – 9.9 l/100 km; CO2 emisijos: 263 – 236 g/km

$1·         „Cayenne Turbo“: degalų sunaudojimas važiuojant mieste ir užmiestyje:11.5 l/100 km; CO2 emisijos: 270 g/km

$1·         „Cayenne GTS“: degalų sunaudojimas važiuojant mieste ir užmiestyje:10.7 l/100 km; CO2 emisijos: 251 g/km

$1·         „Cayenne“ (2015 modelis): degalų sunaudojimas važiuojant mieste ir užmiestyje: 11.5 – 6.6 l/100 km; CO2 emisijos: 267 – 173 g/km

$1·         „Cayenne Turbo“ (2015 modelis): degalų sunaudojimas važiuojant mieste ir užmiestyje:11,5 l/100 km CO2 emisijos: 267 g/km – 261 g/km

$1·         „Cayenne S E-Hybrid“: degalų sunaudojimas važiuojant mieste ir užmiestyje: 3.4 l/100 km; CO2 emisijos: 79 g/km; Elektros sunaudojimas: 20.8 kWh/100 km