Automobiliai panašėja. Tiek bendrai, tiek atstovaujantys tuos pačius prekių ženklus. Puikus to pavyzdys – naujasis „Nissan X-Trail“, tiek išoriškai, tiek ir viduje labai primenantis „Nissan Qasqhai“.
Ankstesnės kartos „X-Trail“ išsiskyrė grubiomis, kampuotomis, „vyriškomis“ formomis, naujajame modelyje to nebeliko – linijos tapo švelnesnės, elegantiškesnės. Nesakau, kad automobilis nėra gražus, tačiau buvusį agresyvų ir kiek brutalų įvaizdį jis akivaizdžiai prarado. Jeigu gatve pro šalį pravažiuos naujasis „X-Trail“, jį lengvai galima supainioti su „jaunesniuoju giminaičiu Qasqhai“. Kas kita, jei automobiliai stovi greta. Nepaisant jų panašumo, „X-Trail“ – gerokai didesnis. Pasak „Nissan“ atstovo, „Qasqhai +2“ nebebus gaminamas, nes funkcija – turėti dvi papildomas vietas bagažinės skyriuje – dabar paskirta „X-Trail“. Naujasis modelis už savo pirmtaką tapo didesnis – jis 17 mm ilgesnis, 30 mm platesnis ir 5 mm aukštesnis. 76 mm pailgėjo ratų bazė – tai ypač pajus antros ir trečios eilės keleiviai. Nepaisant išaugusių matmenų, naujovė 90 kg lengvesnė už ankstesnę versiją.
„X-Trail“ paveldėjo „Qasqhai“ platformą ir daugelį elementų, kurių unifikavimas leido sumažinti gamybos išlaidas, o automobiliai tapo panašūs tiek išoriškai, tiek ir iš vidaus. „X-Trail“ interjere aiškia matomas firminis „Nissan“ stilius, turintis pritraukti daugiau moteriškos auditorijos.
Medžiagos ir dekoratyviniai elementai ne tik salone sukuria jaukumą, bet ir solidžiai atrodo. Spidometro centre sumontuotas spalvotas ekranėlis, turintis 12 grafinių langų. Juose vairuotojas mato informaciją ne tik apie greitį, bet ir navigacijos patarimus, padangų būklę, pranešimus apie važiuoklę ir t.t.
Pagalbinė funkcija patikėta centriniame panelyje esančiam 7 colių lietimui jautriam ekranui. Priekinio panelio ir spidometro dizainas beveik nesiskiria nuo esančio naujajame „Nissan Qashqai“, tad įsigijus vieną automobilį ganėtinai greitai apsiprasite ir su kitu. Deja, lietuviškai, skirtingai nuo „konkurentų“, „X-Trail“ dar nesupranta, bet, tikiuosi, kad tai – laikina.
Salone, kaip ir priklauso, erdvu. Priklausomai nuo sąrangos, elektra gali būti valdoma ne tik vairuotojo, bet ir priekinio keleivio sėdynė. Naujojo „X-Trail“ sėdynės patobulintos, tad juose patogiai įsitaisys bet kokio sudėjimo vairuotojas, nors šoninio palaikymo norėtųsi kiek tvirtesnio.
Vairuotojo vietai pretenzijų beveik nėra. Mygtukų daug, didžioji jų dalis išdėstyta patogiai ir lengvai pasiekiama, išskyrus atsakingus už „Eco“, parkavimosi ir „Start/Stop“ funkcijas. Jie „pasislepia“ už kairės kojos kelio ir norint įjungti ar išjungti kažkurią iš minėtų funkcijų, tenka arba rizikuoti nukreipiant žvilgsnį nuo kelio, arba bandyti tai padaryti automobiliui stovint. Manau, gamintojas juos galėjo sumontuoti kiek aukščiau, nes vietos „X-Trail“ priekiniame panelyje apstu. Tarkim jie galėjo būti prie spidometro apšvietimo reguliavimo mygtukų.
Spidometro apšvietimo intensyvumo reguliavimas – patogi funkcija kai tenka važiuoti naktį, tačiau man apšvietimą pavyko tik arba „įjungti“, arba „išjungti“, tačiau ne pritemdyti.
Dar bent jau man norėtųsi kiek ilgesnio centrinio ranktūrio/daiktadežės viršaus. Arba jis galėtų būti slankiojantis, nes dabar patogiai pasidėti ranką kelyje pritrūko kelių centimetrų.
Automobilis savo arsenale turi „Bluetooth“ laisvų rankų ryšio ir garso funkcijas, SD kortelės, kurioje saugomi žemėlapiai, skaitytuvą integruotus matuoklius, AUX ir USB lizdus. Taip pat modelis gavo“ „Nissan Safety Shield“ technologiją, padedančią sumažinti arba visai išvengti priešpriešinio susidūrimo pavojų, saugančią nuo pavojų persirikiuojant, įspėjačią apie išvažiavimą iš eismo juostos ir pan.
Pažangioji vairavimo pagalbos sistema su priešais jus įrengtu 5 colių ekranu atpažįsta eismo ženklus ir pateikia informaciją apie važiuoklės kontrolės ir sistemos „Safety Shield“ funkcijas, stebi oro slėgį padangose, suteikia galimybę iškart pasinaudoti navigacija, atsiliepti į skambučius ir dar daugiau. Nuotykiai dar niekada nebuvo taip lengvai pasiekiami. Viskas – žmonių patogumui.
Erdve automobilyje, kaip ir anksčiau, nesiskųs ir antros eilės keleiviai. Beje, antra sėdynių eilė taip pat reguliuojama, tad esant reikalui „X-Trail“ gali virsti pakankamai erdviu autobusiuku. Bandytame modelyje buvo ir elektra valdomas panoraminis stogas, suteikiantis automobiliui dar daugiau žavesio ir kelionėje ypač džiuginantis vaikus. Beje, „X-Trail“ panoraminis stogas – didžiausias savo klasėje. Bet už grožį tenka mokėti – modelis su tokiu stogu bus gerokai triukšmingesnis už automobilį su įprastu, metaliniu stogu.
Į trečiąją sėdynių eilę galima patekti atitraukus antrąją, nors vaikai, tikėtina, turėdami progą į ją ropšis per bagažinę. Taip linksmiau ir galima pažaisti su elektriniu bagažinės durelių valdymu.
Bandytas modelis turėjo 6 pavarų APD ir 1,6 l 130 AG dyzelinį variklį su turbina. Kitokių variklių artimiausiu metu nebus, tačiau vėliau jų gamą planuojama plėsti. Aišku, su tuo galima neskubėti. Nors automobilis – nemažas, 1,6 l variklio jam visiškai užtenka. Jis smagiai ir tolygiai greitėja, pavaros persijungia nejuntamai, o štai vairo norėtųsi kiek informatyvesnio.
Automobiliai stabdžiai savo funkciją puikiai atlieka esant bet kokiam greičiui. Vairuotojo darbą „dubliuojanti“ „Safety Shield“ sistema taip pat puikiai veikia (laimei, viskas baigėsi sėkmingai).
Ypatingai nudžiugino naujoji nepriklausoma visų keturių ratų pakaba. Važiuoklė puikiai sugeria kelio nelygumus, kėbulo vibracijos salono nepasiekia, nors automobilis – palyginti aukštas, tiek kelyje, tiek posūkiuose jis laikosi stabiliai, nelinguoja. Nors ir pasikeitęs išoriškai, „X-Trail“ neprarado ir turėtų visureigio savybių – automobilis puikiai jaučiasi tiek kelyje, tiek pievose ar vietose, kurias „keliu“ galima vadinti tik sąlyginai.
210 mm prošvaisa suteikia galimybę, kaip ir anksčiau, leistis ieškoti nuotykių. Kuro sąnaudos taip pat negąsdina – porą dienų mišriu režimu pasimalus po didžiuosius Lietuvos miestus kompiuteris rodė, kad 100 km kelio įveikta sudeginus tik 5,5 l kuro. Vienas tų retų atvejų, kai kuro sąnaudos yra labai artimos toms, kurias deklaruoja gamintojas.
Apibendrinant galima pasakyti, kad nors ir pasikeitusios išvaizdos, „X-Trail“ net tik išsaugojo savo pirmtakų privalumus, bet ir pradžiugino naujomis elektroninėmis opcijomis, kurios tiek vairuotojui, tiek keleiviams, tiek ir kitiems eismo dalyviams leidžia jaustis keliuose saugesniais, o automobilis, nepaisant savo dydžio, tampa dar ekonomiškesnis. Dar labai norėtųsi naująjį „X-Trail“ išbandyti žiemos keliuose, tad viliuosi, kad tokią progą „Nissan“ suteiks.
Nissan X-Trail |
|
Bendri duomenys |
|
Kėbulo tipas |
Visureigis |
Vietų/durų skaičius |
5/5 |
Išmatavimai – I/P/A mm |
4643/1820/1695 |
Bazė, mm |
2706 |
Tarpuvėžis priekinis/galinis, mm |
1575/1575 |
Prošvaisa, mm |
210 |
Automobilio svoris, bendras/leistinas, kg |
1580/2150 |
Bagažinės tūris, l |
550–1982 |
Kuro bako talpa, l |
60 |
Variklis |
|
Tipas |
Dyzelinis su turbina |
Tūris, cm3. |
1598 |
Cilindrų kiekis, vožtuvų cilindrui skaičius |
R4/4 |
Galia kW (AG)/ esant aps. min. |
96(130)/4000 |
Maksimalus sukimo momentas., Nm/aps.min. |
320/1750 |
Transmisija |
|
Varantys ratai |
Priekiniai, su galimybe pajungti galinius |
Pavarų dėžė |
6 pavarų APD |
Važiuoklė |
|
Stabdžiai priekiniai/galiniai |
Diskiniai vėdinami |
Pakaba priekinė/galinė |
Nepriklausoma |
Vairo stiprintuvas |
Elektrinis |
Padangos |
225/55 R19 |
Eksploataciniai rodikliai |
|
Maksimalus greitis, km/val. |
186 |
100 km/val. pasiekia per, s |
11,0 |
Kuro sąnaudos užmiestis/miestas l/100 km |
4,7–6,2 |
Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus