Pirmasis Nissan Navara pikapas debiutavo dar 1997-aisiais metais.

Komerciniai modeliai, skirtingai nuo lengvųjų, atnaujinami retai, todėl per dvidešimt buvimo rinkoje metų pasirodė tik trys Navara kartos. Dabartinė, trečioji karta, savo istoriją skaičiuoja nuo 2014-ųjų, tad, tikėtina, kad po metų kitų gali pasirodyti ir ketvirtoji karta.

Visgi Nissan Navara Trek 1, prie kurio vairo praleidau vieną iš savaitgalių, turi savo, kiek kitokią, istoriją. Ir tai net nesusiję su tuo, kad Navar Trek 1 yra ribotos serijos ir išviso buvo pagaminta tik 1 500 tokių automobilių. Iš jų Europai turėjo atitekti 1 100 vienetų, dar 400 iškeliavo į Didžiąją Britaniją.

Viskas kiek paprasčiau ir, kartu, įdomiau. Reikalas tas, kad automobilis, su kuriuo buvo proga pasivažinėti Lietuvos keliais ir ne visai keliais buvo ekspedicijos, lydėjusios iš Kartenos į Odesą mūsų sklandytojų komandą, flagmanas.

Beje, Nissan Navara Trek-1 vardas kildinamas iš „Navarre“ dykumos, esančios Ispanijos šiaurėje – -1° ilgumos. Iš čia kilo ir paties modelio „Navara“ pavadinimas, kuris puikiai atitiko tiek kelionės „Kartena – Odesa“ dvasią, tiek ir savaitgalinius pasivažinėjimus keliais, į kuriuos su paprastu automobiliu nelabai ir lįstum.

Kadangi Trek 1 buvo išleistas ribota serija, gamintojai pasistengė, jog pikapas tikrai būtų išskirtinis. Trek-1 sukurtas panaudojus aukščiausios – Tekna – sąrangos bazę, ją papildant juodais 18 colių ratlankiais, juodais slenksčiais-sijomis, bagažo skyriaus juodu dangčiu su integruotu LED apšvietimu, krovinių skyriaus lankais su papildomais dviem Lazer žibintais. Ribota serija pasižymi ir ribota spalvų gama – pirkėjai gali rinktis tik baltą arba juodą.

Krovinių skyriaus dangtis atrodė gražiai ir saugojo daiktus nuo prašalaičių žvilgsnių. Jo viduje montuojama, dar praėjusiame amžiuje užpatentuota pertvara, apsaugo daiktus nuo „skraidymo“. Viskas atrodytų gražiai, tačiau vienas „bet“ visgi išlindo. Dangtis tvirtinamas prie pat kabinos nugarėlės, pasikelia ribotai, todėl pasiekti krovinių skyriaus gale sudėtas kuprines ar fotoaparatą buvo gan sudėtinga. Šį kartą, kai daiktų buvo nedaug, klausimas buvo išspręstas, juos sudedant krovinių skyriaus pradžioje, tačiau prikrauti/iškrauti pilną krovinių skyrių, dėl mažo dangčio pakilimo kampo ir gražių, bet tokiems darbams trukdančių lankų, gali būti sudėtinga. Tokiu atveju, mano nuomone, optimalesnis būtų Renault Alaskan matytas sustumiamas dangtis.

Kadangi Tekna yra prabangiausia sąrangos versija, Trek 1 taip pat turi stoglangį, vilkimo kablį, diferencialo blokuotę, aplinkinio vaizdo monitorių su keturiomis kameromis, galinius parkavimo jutiklius, priekinius LED žibintus, priekinę avarinio stabdymo sistemą bei nuokalnės ir įkalnės įveikimo sistemas. Pastarosios, atrodytų, mūsų kraštui nėra labai aktualios, tačiau prisiminus žiemą vykusius Navara „giminaičio“ Renault Alaskan bandymus, supranti, kad ieškant nuotykių jos gali praversti.

Atskirai norėtųsi paminėti virš stogo iškylančius Lazer žibintus. Nissan atstovų teigimu, jie apšviečia maždaug 700 metrų ilgio ruožą. Naktinėjant Raseinių apylinkėse tiksliai išmatuoti atstumo nebuvo galimybės, bet vertinant situaciją vizualiai, buvo akivaizdu, jog šviečia jie gerai. Tą patį, beje, sakė ir ekspedicijos „Kartena – Odesa“ dalyviai, kurių teigimu, žibintai ypač praversdavo naktimis atokesniuose, nedideliuose areodromuose. Vietos apšvietimo trūkumus su kaupu kompensuodavo Lazer.

Modelis, kurį vairavau, buvo juodas, ryškus, pastebimas – kelyje galėjau stebėti nulydinčius kitų transporto priemonių vairuotojų žvilgsnius, festivalio „Mėnuo Juodaragis“ teritorijoje nuolat susidurdavau su pikapą stebinčiais praeiviais. Nors gal jų dėmesį traukė ne tiek automobilis, kiek prie jo vairo sėdinti mergina, kurios paprašiau pavairuoti, kad galėčiau išmėginti Ievos Šimoliūnienės ypatingai gerai įvertintą keleivio vietą. Bet kokiu atveju, faktas lieka faktu – Nissan Navara Trek 1 prabėgusį savaitgalį tikrai neliko nepastebėtas.

Ribotos serijos Trek 1 versiją varo standartinio Nissan modeliams tūrio dyzelinis 2,3 l 450 Nm variklis su dvejomis turbinomis, galintis turėti 160 arba 190 AG. Bandytame pikape buvo sumontuotas galingesnis agregatas, veikiantis poroje su 7 pavarų automatine PD.

Tiek magistralėje, kuria važiuoti su galingu, visus keturis varančius ratus turinčiu pikapu buvo nuobodoka, tiek ne visada tvarkomuose kaimo keliukuose, kuriuose Navara „atsigavo“, variklis pasirodė ypač gerai. APD pavaras perjunginėjo tiksliai, tačiau magistralėje prieš kažką lenkiant, reikėjo įvertinti tai, jog „automatas“ linkęs kiek „pamąstyti“. Tai buvo dar viena priežastis sukti į mažiau važinėjamus kaimo keliukus.

18 colių ratai atrodė dailiai, tačiau tokiam automobiliui, kaip Navara Trek 1, tiktų ir didesnis „apavas“. Kita vertus, su savo užduotimi jie susitvarkė ne tik Lietuvoje, bet ir Ukrainoje. Automobilis lengvai įveikė visus nelygumus ir duobes. Aišku, prie to prisidėjo ir naujoji galinė penkių svirčių pakabos sistema, užtikrinanti didesnį komfortą ir geresnį automobilio valdymą bet kokiomis sąlygomis.

Nudžiugino ir pikapo degalų sąnaudos. Po trijų klajonių keliais ir ne visai keliais dienų, jos buvo apie 8 l/100 km kelio. Dviejų tonų automobiliui tai, manau, geras rodiklis. Tiesa, šiuo atveju pikapas, faktiškai, buvo tuščias. Kita vertus, sklandytojų teigimu, ir pilnai pakrauto bei priekabą tempiančio automobilio degalų sąnaudos negąsdino. Kelionės į ir iš Ukrainos metu jos siekė apie 9 l/100 km.

Dar įvertinus tai, kad Navara Trek 1, kaip ir kitoms Navara versijoms taikoma Nissan penkerių metų / 160 000 km gamintojo garantija, kurią galima pratęsti net iki 250 000 km, mėgstantiems keliones ir nuotykius mūsų tautiečiams šiandien tai – vienas geriausių pasirinkimų rinkoje. Belieka tik apsispręsti, imti paprastą ar ribotos serijos modelį, ir leistis į kelią.

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus