Praėjus dvidešimčiai metų po to, kai buvo sukurtas pirmasis pasaulyje kompaktinis vienatūris – „Scénic“,

pelnęs Europos „Metų automobilio 1997“ titulą ir iki šių dienų parduotas beveik penkių milijonų automobilių tiražu, „Renault“, kurdama ketvirtosios kartos modelį, iš pagrindų peržiūrėjo savo pasiūlymus šiame segmente.

2016 metų kovo mėnesį vykusioje Tarptautinėje Ženevos automobilių parodoje pristačius trumpąją versiją, o po dviejų mėnesių parodžius ir ilgąją versiją, naujojo SCENIC dizainas yra radikaliai naujas ir viliojantis, palyginti su ankstesniais modeliais.

Tačiau naujasis SCENIC išsaugo visas savybes, sukūrusias jo pirmtakų sėkmę. Tai – universalumas, erdvumas, naudojimosi patogumas ir kelionės malonumas.

Vienatūrių segmente naujasis SCENIC išsiskiria kaip taisykles keičiantis žaidėjas: jis yra neabejotinai patrauklus, praktiškas, taupus, technologiškai pažangus ir tenkinantis šeimos poreikius:

  • Patrauklus dėl gracingo, tačiau kartu ir galingo silueto, akį traukiančios dviejų atspalvių schemos ir didelių, 20 colių dydžio ratlankių, kurie pirmą kartą šiame segmente bus įtraukti į standartinės įrangos sąrašą;
  • Praktiškas dėl didžiausios klasėje dėtuvių talpos ir bagažinės erdvės;
  • Taupus dėl plačios variklių gamos, kurią sudaro šeši dyzelinu ir du benzinu varomi agregatai, dyzelinių variklių gamoje siūlant „Renault“ naująją „Hybrid Assist“ technologiją;
  • Technologiškai pažangus dėl daugybės pagalbinių vairavimo sistemų ir kitos įrangos, tokios kaip aktyvi avarinio stabdymo sistema (AEBS) su pėsčiųjų aptikimo funkcija, kuri bus siūloma kaip bazinė įranga.

Tiek trumpoji, tiek ilgoji ketvirtosios kartos SCENIC versija yra skirta pelnyti lojalių klientų, važinėjusių su ankstesniųjų trijų kartų modeliais, dėmesį. Tačiau jo veržlus dizainas ir dinaminės savybės sudomins ir naujus klientus.

Naujasis SCENIC yra skiriamas tiek individualiems pirkėjams, tiek įmonėms, ieškančioms konkurencingų eksploatacijos kaštų.

Nauji matmenys ir dizainas

Tiek trumposios, tiek ilgosios naujojo SCENIC versijos ypatybės:

– Išskirtinis vienatūrio kėbulo siluetas, kuris yra 20 mm platesnis nei „Scénic 3“. Jo prošvaisa yra 40 mm didesnė, ratų bazė – ilgesnė, o priekinis ir galinis tarpuvėžiai – platesni. Galinė iškyša buvo sumažinta 16 mm, siekiant sustiprinti plastiško automobilio silueto įspūdį.

– Platus, panoraminis priekinis stiklas suformuoja platų apžvalgos lauką, apimantį ir šonus.

– Panoraminis, stiklinis stoglangis (papildoma įranga).

– Standartinėje įrangoje siūlomi specifinį šviesų simbolį suformuojantys žibintai: C formos priekiniai dienos žibintai ir trijų matmenų efektą sukuriantys galiniai žibintai, kuriems panaudota „Edge Light“ technologija; trumpojoje naujojo SCENIC versijoje galiniai žibintai yra horizontalūs, o ilgojoje – vertikalūs.

– Dviejų atspalvių dažymo schema.

Analogų neturintys 20 colių ratlankiai

Pirmą kartą naujojo SCENIC segmente panaudoti 20 colių ratlankiai, kurie, kaip standartinė įranga, siūlomi visoms modelių versijoms.

20 colių ratlankiai visiškai užpildo naujojo SCENIC ratų arkas tarsi tikro sportinio automobilio.

Svarbu ir tai, kad siūloma galimybė suasmeninti naujojo SCENIC ratlankius, panaudojant siūlomus, prisukamus dekoratyvius elementus. Jų pasirinkimas bus pamažu didinamas.

Naujovė – 20 colių ratai, suteikiantys išskirtinį komfortą ir sukibimą su keliu

„Pristačius koncepcinį automobilį „R-Space“, „Renault“ inžinieriai ir dizaineriai sutelkė savo jėgas tam, kad 20 colių ratų suteikiama išvaizda būtų suderinta su aukščiausiais standartais saugumo, komforto, degalų sąnaudų ir eksploatacinių sąnaudų srityse. Po ketverių metų darbo ir neeilinio bendradarbiavimo su padangas gaminančiais mūsų partneriais mes nekantraujame, norėdami pamatyti savo klientus, besidžiaugiančius šios naujovės vaisiais.“

Irina Zaretskaya, naujojo SCENIC programos vadovo pavaduotoja

Naujojo SCENIC saugumas ir komfortas – tarp geriausių klasėje

Ilgesnė naujojo SCENIC ratų bazė (trumpojoje versijoje +32 mm, ilgojoje versijoje +34 mm, palyginti su „Scénic 3“) suteikia išskirtines valdymo savybes, kurias dar labiau pagerina panaudoti 20 colių ratai (195/55 R20). Šios ypatybės yra tarp pačių geriausių klasėje, vertinant automobilio savybes kelyje ir stabdymą; tai padaroma neaukojant važiavimo komforto.

Automobilis tiek su įjungta, tiek su išjungta elektronine stabilumo kontrolės sistema ESC sėkmingai atitiko visus industrijoje taikomus susidūrimo išvengimo testus (VDA, ADAC, GLENNING ir ISO).

Palyginti su trečiosios kartos modeliu, buvo pagerintos naujojo SCENIC stabdymo savybės. Stabdymo kelias sausame kelyje, važiuojant 100 ir 130 km/h greičiu, atitinkamai sutrumpėjo 3 ir 5 procentais. Šlapiame kelyje, važiuojant 80 km/h greičiu, stabdymo kelias sutrumpėjo 5 procentais.

Siekiant optimalaus balanso tarp komforto ir dinaminių savybių, „Renault“ naujajam SCENIC parinko padangas, kurių profilio aukštis siekia 107 mm ir yra didesnis nei daugumos šiuo metu naudojamų 17 arba 18 colių diametrų padangų.

Papildomą komfortą suteikia tai, kad šios aukšto profilio padangos derinamos su platesnėmis ir geresnį šoninį prilaikymą užtikrinančiomis naujojo SCENIC sėdynėmis. Dar vienas abejonių nekeliantis privalumas – dviejų skirtingų tankių sėdynes užpildančių putų panaudojimas.

Visai versijų gamai naudojant vieną padangų matmenį, atsirado galimybė tobulai suderinti važiuoklės komfortą ir valdymo savybes. „Renault“ inžinieriai glaudžiai bendradarbiavo su padangų gamintojais, tobulindami naujojo SCENIC padangų ir pakabos, kurioje panaudoti MTV („multi-tuned-valve“ – vožtuvais keičiamo efektyvumo) amortizatoriai, efektyvumą.

Saugantis aplinką ir sumažinantis kaštus

Dėl šių trijų esminių faktorių 20 colių naujojo SCENIC ratai pasižymi geriausiomis galimomis aplinką saugančiomis savybėmis:

– Maža trintis. Padangų plotis prilygsta 16 padangų pločiui (195 mm).

– Optimizuota aerodinamika. Panaudojus siauresnes padangas, nedidelis naujojo SCENIC aerodinaminio pasipriešinimo koeficientas CdA (po automobilio svorio – antrasis svarbiausias faktorius, suteikiantis aplinką saugančias savybes), palyginti su ankstesnės kartos „Scénic“, leidžia 2 g/km sumažinti CO2 taršą.

– Panaudotos padangos su pasipriešinimą riedėjimui mažinančiais komponentais.

Dėl to, vertinant pagal ES padangų žymėjimo sistemą, padangas skirstančias pagal jų pasipriešinimą riedėjimui, naujojo SCENIC ratams suteikta „A“ kategorija. Tai yra geriausias rezultatas, kada nors suteiktas 20 colių ratams.

Didelis diametras netapo naujojo SCENIC padangų branginimo priežastimi. Jų kaina prilygsta 17 colių dydžio vasarinių, žieminių arba universalių padangų kainai. Be to, aukštas padangų profilis sumažina ratlankių pažeidimo tikimybę.

Išskirtinis visapusiškumas, rekordinio dydžio dėtuvių ir bagažinės talpa

„Kaip išskirtinis šeimos automobilis, naujasis SCENIC evoliucionavo, šeimoms pasiūlydamas nuosekliai modernų ir patrauklų tradicinio vienatūrio įsikūnijimą. Kelionės komfortas visuomet buvo SCENIC genuose, o dėl aukščiausios klasės įvairiapusiškumo visiems salone esantiems žmonėms šis modelis išlieka toks pats unikalus ir įspūdingai praktiškas, kaip ir visuomet.“

Pauline Sapy-Renaudin, naujojo SCENIC produkto rinkodaros vadovė

Dar visapusiškesnis, nei iki šiol

– Vieną kartą paspaudus nulenkiamos galinės naujojo SCENIC sėdynės – iš naujojo „Espace“ perimta ypatybė, leidžia be pastangų suformuoti krovinių skyrių lygiomis grindimis. Šis modelis yra vienintelis segmente, tokią funkciją leidžiantis valdyti iš dviejų skirtingų vietų: paspaudžiant bagažinėje esančius jungiklius arba naudojantis R-LINK 2 sistema.

– Naujasis SCENIC taip pat yra vienintelis automobilis klasėje, kuriame įrengta didelė, stumdomoji centrinė konsolė su 13 litrų dėtuvėmis. Ši savybė iki keturių kartų viršija bet kurio iš konkurentų siūlomą talpą.

Priekyje sėdintiems asmenims konsolė suteikia apšviestą dėtuvę su stumdomuoju dangteliu, integruotą ranktūrį, po kuriuo – du USB lizdai ir ausinių lizdas. Galinė konsolės dalis yra įrengta analogiškai, tik čia dar yra 12 voltų elektros lizdas ir speciali dėtuvė. Centrinę konsolę pastūmus į priekį, suformuojama patogi dėtuvė vairuotojui ir priekyje sėdinčiam keleiviui; ją nustūmus į galinę padėtį, atsiranda perskyrimas tarp priekinių ir galinių sėdynių. Tokia konfigūracija yra ypač praktiška gale vežant vaikus.

Rekordinis talpumas

Naujojo SCENIC bagažinės talpa, matuojant pagal VDA, siekia 506 dm3 (572 litrus). Tai yra didžiausia talpa klasėje, kuri atrodo ypač įspūdingai, palyginti su 469 dm3 siekiančiu klasės vidurkiu.

Naudojant tik penkias sėdynes, pagal VDA matavimo sistemą, septynių vietų naujojo GRAND SCENIC versija siūlo 533 dm3 krovinių skyrių (596 litrai). Tai yra antras geriausias rezultatas klasėje.

Penkių vietų naujojo GRAND SCENIC versijos bagažinės talpa siekia 718 dm3 (pagal VDA), arba 765 litrus.

Vertinant salone esančių dėtuvių skaičių, naujasis SCENIC taip pat vainikuoja savo klasę. Be 13 litrų konsolės, jame yra 11,5 litro tūrio apšviestas ir aušinamas „Easy Life“ stalčius. Palyginti su konkurentais, jo talpa yra didesnė daugiau nei tris kartus. Jis atidaromas elektroniniu jutikliu ir automatiškai uždaromas, kai automobilis sustoja.

Kiti naudingi daiktų laikymo sprendimai, tokie kaip keturios grindyse esančios dėžutės, bendrą dėtuvių talpą padidina iki 63 litrų ir naująjį SCENIC iškelia į klasės lyderio aukštumą: jo siūloma bendra dėtuvių talpa yra dvigubai didesnė nei konkurentų.

Technologijos iš aukštesnio segmento

„Išskirtinė naujojo SCENIC asmenybė yra naujoviška, perteikianti „Renault“ jungliųjų ir savavaldžių automobilių strategiją. Jo jutikliai ir kameros padidina saugumą ir kelionės komfortą, o multimedijos technologijos suteikia skirtingų sistemų kontrolę.“

Cecile Sobole, naujojo SCENIC produkto vadovė

Saugumą ir komfortą didinančios įrangos gausa

Išskirtinė naujojo SCENIC ir naujojo GRAND SCENIC įranga:

– Spalvotas ekranas akių lygyje.

– MULTI-SENSE technologija, suteikianti galimybę rinktis penkis skirtingus vairavimo režimus: „Neutral“, „Sport“, „Comfort“, „Perso“ ir „Eco“.

– R-LINK 2 su vertikaliu, 8,7 colio įstrižainės ekranu, kuris yra vienas didžiausių segmente. Nuo 2017 metų sausio R-LINK 2 bus suderinamas su „Apple CarPlay“ ir „Android Auto“ funkcijomis.

– „Bose® Surround Sound“ garso aparatūra.

Naujųjų SCENIC ir GRAND SCENIC įrangoje yra svarbiausios, šiuo metu rinkoje naudojamos, pagalbinės vairavimo sistemos, kurios taip pat naudojamos naujuosiuose „Espace“, „Talisman“ ir „Mégane“. Šios pažangios pagalbinės vairavimo sistemos (ADAS) gali būti valdomos naudojantis R-LINK 2 sistemos ekranu. Jos garantuoja šias funkcijas:

• Užtikrinančią. Prisitaikanti pastovaus greičio palaikymo sistema (ACC, veikianti važiuojant 50-160 km/h greičiu) ir aktyvi avarinio stabdymo sistema (AEBS). Naujajame SCENIC AEBS veikia ir važiuojant nedideliu greičiu – nuo 7 iki 160 km/h;

• Įspėjančią. Apie išvažiavimą iš eismo juostos perspėjanti sistema (LDW), kuri naujajame SCENIC vairuotoją perspėja juntamais signalais (pavyzdžiui, vietoj garso signalo ji priverčia vibruoti vairo ratą); apie saugų atstumą perspėjanti sistema (SDW); eismo ženklus atpažįstanti sistema su greičio viršijimo prevencijos sistema (TSR su OSP); aklųjų zonų stebėjimo įranga (BSW);

• Padedančią. Galinio vaizdo kamera; automatiškai perjungiamos tolimosios ir artimosios priekinių žibintų šviesos (AHL); priekiniai, galiniai ir šoniniai atstumo jutikliai; tai pat „Easy Park Assist“ (automatinė statymo funkcija).

Trys naujos pagalbinės vairavimo sistemos

Be jau išvardytų ADAS sistemų, naujasis SCENIC ir naujasis GRAND SCENIC turi tris naujas ADAS funkcijas.

                     

Be alternatyvų segmente, aktyvioji avarinio stabdymo sistema (AEBS) su pėsčiųjų aptikimo funkcija yra standartinėje naujųjų SCENIC ir GRAND SCENIC įrangoje.

Ši funkcija veikia važiuojant nuo 7 iki 60 km/h greičiu.

– Ji analizuoja automobilio aplinką, stebėdama stovinčius ir judančius pėsčiuosius ir prognozuodama tolimesnę jų judėjimo kryptį.

– Ji vairuotoją perspėja apie automobilio susidūrimo su pėsčiuoju riziką.

– Ji automatiškai įjungia stabdžius ir visiškai sustabdo automobilį, kai nustatoma neišvengiamo susidūrimo rizika, o vairuotojas nereaguoja į ankstesnius perspėjimus.

Be AEBS su pėsčiųjų aptikimo funkcija, naujieji SCENIC ir GRAND SCENIC siūlo dar dvi „Renault“ automobilių naujoves:

– Eismo juostos palaikymo funkciją (LKA), veikiančią važiuojant 70-160 km/h greičiu. Jeigu vairuotojas nevalingai automobiliui leidžia iškrypti iš eismo juostos, ši įranga automatiškai perima vairo kontrolę, išlaikydama automobilį eismo juostoje.

– Nuovargio nustatymo funkciją (TDW). Automobilio judėjimo trajektorija nuolat stebima, vadovaujantis „Bosch“ sukurtu algoritmu. Nustačius vairuotojo nuovargį, jis perspėjamas tiek vaizdo, tiek garso signalais.

Naujajam SCENIC – penkių žvaigždučių „Euro NCAP“ įvertinimas

Naujasis SCENIC pelnė aukščiausią, penkių žvaigždučių, „Euro NCAP“ įvertinimą už pasyvųjį saugumą, kuris apima struktūros elementus ir automobilio salone esančių asmenų apsaugą tuomet, kai susidūrimas yra neišvengiamas.

Naujojo SCENIC platformai, jos pagrindinėms ir šoninėms sijoms, A ir B statramsčiams panaudotos sustiprinto plieno konstrukcijos, kurios suformuoja salone esančių žmonių apsauginį narvą. Kai kurie elementai pagaminti iš ypač elastingo plieno, galinčio atlaikyti iki 120 kg/mm2 spaudimą. O už salono ribų panaudotas plienas pritaikytas smūgio energijos sugėrimui, taip saugant patį apsauginį narvą.

Naujajame SCENIC yra dvi, priekinei ir galinei sėdynių eilei skirtos užuolaidinės pagalvės, taip pat dvi krūtinės ląstą saugančios saugos pagalvės ir dvi, naujausios kartos, prisitaikančios priekinės saugos pagalvės. Pastarųjų prisipūtimo lygis reguliuojamas atsižvelgiant į sėdynėje esančių, asmens kūno dydį nustatančių, jutiklių duomenis.

Platus variklių pasirinkimas, įskaitant „Hybrid Assist“

Šeši dyzelinu ir du benzinu varomi jėgos agregatai

Naujojo SCENIC gamoje siūlomi šeši dyzelinu varomi varikliai, kurie derinami tiek su šešių laipsnių mechanine pavarų dėže, tiek su septynių laipsnių EDC („Efficient Dual Clutch“), dviejų sankabų automatine transmisija, taip pat du benzinu varomi varikliai, kurie ratus suka per šešių laipsnių mechaninę pavarų dėžę.

Siūlomų variklių sąraše yra:

– Energy TCe 130 (benzininis) su turbokompresoriumi, suteikiantis puikias savybes. Jis stiprią trauką net esant žemų sūkių diapazonui derina su nedidelėmis degalų sąnaudomis ir įvertintu vairavimo malonumu.

– Energy dCi 160 EDC (dyzelinis). Šis greitai ir žvaliai reaguojantis, puikiai subalansuotas variklis apima „Twin Turbo“ technologiją, leidžiančią pasiekti 160 AG. Jis suderintas su 6 laipsnių, dviejų sankabų EDC automatine transmisija, taip dar labiau padidinant vairavimo malonumą. Tokios galios varikliui neginčijamai nedidelės degalų sąnaudos papildomos veikimo tolygumu, dinamiškumu ir efektyvumu.

– Energy dCi 130 (dyzelinis). Suderintas su šešių laipsnių mechanine pavarų dėže, šis 130 AG pasiekiantis variklis yra ypač gerai suderintas naudoti kasdien ir atitinka poreikius vairuotojų, kurie siekia ekonomiją suderinti su pirmos klasės vairavimo malonumu.

Naujoji „Renault Hybrid Assist“ technologija

„Hybrid Assist“ technologija remiasi „Renault“ žiniomis elektros automobilių kūrime, pateikdama technologijas, kurios tobulai dera prie kompanijos elektrifikacijos strategijos. Mes ir toliau automobilininkams tieksime plačiausią įmanomą pažangių sprendimų spektrą, leidžiantį akivaizdžiai sumažinti degalų sąnaudas, kartu išsaugant mažiausius papildomus kaštus. „Hybrid Assist“ suteikia pirmos klasės ekonominio vairavimo patirtį, nekeldamas kompromisų vairavimo malonumui.“

Philippas Cotté, „Hybrid Assist“ pritaikymo esamiems varikliams projekto vadovas

Naujasis SCENIC įžengia į naują teritoriją, pasiūlydamas pažangią „Renault“ variklio elektrifikavimo technologiją „Hybrid Assist“, kuri derinama su pagrindiniu modelio varikliu – dyzeliniu „dCi 110“ varikliu ir šešių laipsnių mechanine pavarų dėže.

Elektros motoras varomas 48 voltų akumuliatoriaus, kuris perima dalį vidaus degimo varikliui tenkančio krūvio, sumažindamas degalų sąnaudas ir CO2 taršą, nereikalaudamas kompromisų vairavimo malonume ir traukoje, kurią suteikia „dCi 110“ variklis.

Automobiliui lėtėjant, generatoriaus funkciją atliekantis elektros motoras regeneruoja kinetinę automobilio energiją, kuri kaupiama atskirame šios sistemos akumuliatoriuje. Kita šio mazgo funkcija – 10 kW pajėgumo motoras, kuris, automobiliui greitėjant, veikia kartu su vidaus degimo varikliu.

Esant tam tikroms situacijoms ši technologija suteikia papildomų 15 Nm trauką.

Palyginti su standartiniu „dCi110“ varikliu, „Hybrid Assist“ suteikia galimybę degalų sąnaudas ir CO2 taršą sumažinti maždaug 8–10 procentų.

Lyginant šiuos du naujojo SCENIC variklius, degalų sąnaudos sumažėja nuo 3,9 iki 3,5 l/100 km kelio, o CO2 tarša, vietoj 100 g/km, sumažėja iki 92 g/km.

„Hybrid Assist“ yra patogi naudotis sistema, nes nereikalauja priežiūros ir veikia nepriklausomai nuo kitų sistemų.

Ji perima technologines žinias, kurias „Renault“ sukaupė kurdami elektra varomus automobilius.

Šią naują technologiją pritaikius svarbiausiajam SCENIC varikliui ir pirmaujančiai hibridinei sistemai išlaikius prieinamą kainos lygmenį, „Renault“ sėkmingai pasiekė savo tikslą – „Hybrid Assist“ padaryti plačioms masėms prieinama naujove.

as