Krosouverių populiarumui nenumaldomai augant, gamintojai stengiasi turėti pačių įvairiausių šių automobilių modifikacijų – nuo paties mažiausio iki didžiausio. Vienas automobilių pramonės lyderių – Volkswagen – ne išimtis, todėl ir taip gan plačią šio gamintojo modelių gamą neseniai papildė krosouveris T-Roc, kurį jau pakrikštijo „jaunesniuoju Tiguan broliu“, nes, lyginant su pastaruoju, 4,23 m naujovė yra gerokai trumpesnė. Ir pati T-Roc išvaizda labiau primena standartinį lengvąjį automobilį, o ne SUV klasės atstovus, pasižyminčius didesnėmis bagažinėmis.

Apžiūrėjus naujovę atidžiau, galima rasti nemažai panašumų su dar vienu VW atstovu – VW Golf. Abu automobiliai turi panašią ratų bazę – 2,59 m T-Roc ir 2,62 m Golf, bei tą pačią modulinę MQB platformą. Į akis krenta ir paskutines mados tendencijas atitinkantys įspūdingi priekiniai žibintai, taip pat „pasiskolinti“ iš naujojo VW Golf. Galinės dalies linijos ir tolygiai į galinį stiklą įsiliejantis stogas primena Arteon modelio dizainą.

Visgi T – Roc, nepaisant kai kurių išvaizdos niuansų, yra tikras SUV – aukštokas, turintis nemažą prošvaisą, keturių ratų varančią sistemą ir galintis pradžiuginti ypač galingu 2,0 l 190 AG varikliu. Tiesa, tokios versijos kaina smarkiai išauga, todėl, pasak VW atstovų, dažnas pirkėjas renkasi pigesnes, kiek silpnesnius, bet kasdienius poreikius puikiai tenkinančius, variklius turinčias versijas.

 Nepaisant to, kad išoriškai automobilis atrodo nedidelis, viduje vietos apstu. Ypatinga erdve gali džiaugtis vairuotojas ir priekinis keleivis, tačiau jos užtenka ir sėdintiems gale. Dėl plačiai atsidarančių durelių į automobilį patogu ir įlipti, ir išlipti, tad tiek sėdant patiems, tiek sodinant vaikus sunkumų kilti neturėtų.

Vairuotojo vieta, kaip ir kituose VW koncerno modeliuose, pragalvota iki smulkmenų ir „puikiai pažįstama“. Visi mygtukai ir svirtelės ten, kur jie turi būti, į vairuotoją kiek pasuktas lietimui jautrus centrinio panelio ekranas ir jo reguliavimo rankenėlės, suprantamas ir nesunkiai pasiekiamas. Vokiečiai konservatyvus, todėl persėdus iš vieno Volkswagen automobilio į kitą, visada jautiesi „kaip namie“, nes žinai, kur kas ir kokia tvarka „sudėta“, o aukšta sėdėsena užtikrina gera matomumą visomis kryptimis.

Oda aptrauktas multifunkcinis vairas maloniai gula į ranką ir pasižymi puikia atgaline reakciją, tad automobilis puikiai valdomas tiek asfaltuotuose keliuose, tiek ir žvyrkeliuose. Pastaruose ypač smagu maksimaliu leistinu greičiu įveikti posūkius aiškiai jaučiant, kad T-Roc tvirtai laikosi kelyje ir juda iš anksto numatyta trajektorija.

Visą bendrą teigiamą interjero įspūdį kiek gadina kietokas, blizgus plastikas. Turint omenyje tai, kad T Roc yra toli gražu ne pigiausias savo segmento modelis, plastikinių detalių taip pat norėtųsi minkštesnių ir ne tokių blizgių, nes bandytame modelyje nuolat teko markstytis dėl nuo panelio paviršiaus atsimušančių saulės spindulių.

Dėmesio verta, atrodytų, nedidelė automobilio bagažinė. Nepaisant modelio išmatavimų, inžinieriams pavyko „įsprausti“ 445 l. talpos bagažinę, kurios erdvė, sulanksčius antros eilės sėdynes, išauga iki 1 290 l. Papildomos erdvės daiktams suteikia „dviaukštės“ bagažinės grindys (bandytoje versijoje atsarginio rato nebuvo), maloniai nuteikia ir tai, kad naudingos erdvės nemažina ir keturių varančių ratų sistema.

Dėl savo kampuotų formų T Roc atrodo galingas ir kiek brutualokas. Bandytas modelis, su 2,0 l 190 AG varikliu ir 7 pavarų DSG PD toks ir buvo, tik kiek nustebino pavarų dėžės veikimas. Esame įpratę, kad VW gamybos DSG tipo pavarų dėžės dirba tvarkingai ir pavaras perjunginėja nejuntamai. Pirmą bandymų dieną, lekiant žvyrkeliu ir įjungus „Sport“ režimą, pavarų perjungimas buvo aiškiai juntamas. Važiuojant „Eco“ ar „Bekelės“ režimu, PD dirbo kaip įprasta. Panašu, kad VW inžinieriams dar truputį teks paplušėti reguliuojant pavarų dėžės veikimą, nes panašią problemą – pavarų dėžės trūkčiojimus „Sport“ režime staigiai perjungiant pavaras – pastebėjau ne aš vienas.

Nors, kadangi tai – tik vienas iš dviejų aiškesnių „trūkumų“, išlindusių per kelias bandymų dienas, tad jo galima ir „nepastebėti“. Antras „trūkumas“ – juostas stebinčios sistemos veikimas. Kol ji veikė, juostas stebintys davikliai automobilį vis grąžindavo į kelio vidurį, tačiau kai aš ignoravau eilinį raginimą paimti vairą, sistema, užuot supurčiusi mane ar pradėjusi stabdyti automobilį, tiesiog išsijungė… Manyčiau, ne pats geriausias sprendimas, ypač įvertinus tai, kad, kai kuriais atvejais, žmogus vairą gali paleisti ne eksperimentuodamas, o dėl rimtų priežasčių. Šiuo klausimu VW galėtų padirbėti, nes kituose koncerno modeliuose sistemos į situaciją reaguoja adekvačiau. Kaip vėliau paaiškino VW atstovai, “emergency assist” sistemą, kuri pasirūpina, kad vairuotojui nelaikant vairo, automobilis tvarkingai sustoja dešinėje kelio pusėje, bazinėje sąrangoje turi tik T-Roc Sport” versija, kartu su “line assist” ir “blind spot rear view direct” sistemomis. Kitais atvejais ją reikia užsakinėti papildomai.

Visumoje T- Roc, sportiškai kietokas ir net keičiant režimus iš „Sport“ į „Eco“ ar „Normal“, tas kietumas niekur nedingsta. Visgi negalima sakyti, kad dėl to važiavimas tampa nepatogus ar nemalonus. Tiesiog reikia įprasti prieš „gulinčius policininkus“ ar panašias kliūtis kiek sumažinti greitį, taip saugant sėdinčiuosius gale nuo neplanuotų šokčiojimų.

Variklis, nepaisant savo galios ir tūrio, veikė palyginti tyliai ir užtikrintai – 100 km/val. greitį tikrai galima pasiekti per deklaruojamas 7,2 s., o vidutinės degalų sąnaudos po kelių dienų eksperimentų siekė tik 8 l/100 km kelio. Tokiais atvejais labai tinka pastebėjimas, kad visada gali rinktis – važiuoti smagiai ar taupiai. Kalbant apie T-Roc jis ypač tinka. Juolab, kad norint važinėti taupiau, galima rinktis silpnesnį benzininį ar dyzelinį agregatus.

Apibendrinant kelių dienų bandymus, galima drąsiai teigti, kad T-Roc ne tik išvaizda, bet ir charakteriu yra sportiškas automobilis. Be to, nepaisant išmatavimų, jis yra erdvus ir turi talpią bagažinę, todėl turėtų tikti ne tik į mokyklas vaikus vežiojančioms mamoms, bet ir aktyvaus poilsio ar kelionių mėgėjams. Papildomo žavesio suteikia modernios technologijos ir automobilio individualizacijos galimybės.

Galingas variklis, keturių varančių ratų sistema, puikiai į komandas klausantis vairas, stabilumas bet kokiame kelyje, modernios technologijos. Panašu, kad artėjančiai vasarai Volkswagen T-Roc puikiai pasirengęs, tad belieka tai išnaudoti.

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus