Keliauti yra smagu. Keliauti su tikslu pamatyti vieną naujausių, mūsų rinkai skirtų, modelių – dar smagiau. Būtent taip ir nutiko prieš keletą dienų, kai prancūzų automobilių gamintojas Renault vaizdingoje Lenkijos vietovėje subūrė visus Baltijos šalių žurnalistus.
„Masinio susibėgimo“ „vinimi“ tapo naujausia modelio Renault Clio karta.
Mažų automobilių segmentas Lietuvoje yra perpildytas, tad norint prisivilioti jo pirkėjus, būtina pasiūlyti ne tik kažką naujo, bet ir ką nors įdomaus. Kita vertus, ypatingai naujų dalykų sugalvoti darosi vis sunkiau, tad belieka daryti tą patį, ką ir kiti, tik dar geriau. Panašu, kad būtent tokia filosofija vadovavosi prancūzai, kurdami naująją Clio kartą.
Pastaraisiais metais subtilus ir patraukiantis dėmesį Renault dizainas tapo viena iš įmonės „vizitinių kortelių“. Tai puikiai matoma ir naujajame Clio, kuris jau iš tolo patraukia dėmesį.
Galvodami apie išorę, gamintojai nepamiršo ir vidaus. Jame nuo šiol bus daugiau vietos, patogesnė tapo vairuotojo vieta, atsirado tam tikrų „prabangos“ akcentų, suteikiančių automobiliui papildomo žavesio.
Neatsiejama naujų automobilių dalimi tapo įvairūs, anksčiau tik Premium segmente sutinkami, elektroniniai pagalbininkai ir panašios sistemos. Clio pastarųjų irgi apstu, pradedant lietimui jautriu ekranėliu, baigiant juostų stebėjimo sistema. Nors pastarąją, galvojant apie modernius saugumo standartus ir nepaisant gautų 5 EuroNCAP bandymų žvaigždučių, dar reiktų tobulinti.
Bandymams buvo pasiūlyta net 18 modelių, tiek su dyzeliniais, tiek ir su benzininiais varikliais, veikusiais poroje ir su mechanine pavarų dėže, ir su APD.
Apie silpnesnius variklius teko išgirsti pastabų, kad jie „netraukia“, tačiau kai kalbama apie miesto automobilį, faktiškai naudojamą kelionei iš taško A į tašką B, mano nuomone, svarbiau yra degalų sąnaudos, transporto priemonės manevringumas ir talpa. Clio visus šiuos rodiklius atitinka, o naujoko bagažinė išvis yra didžiausia segmente. Tik, manyčiau, gamintojai kiek persistengė su jos atidarymu – dangčio atidarymo mygtukas, kažkodėl, „nukeliavo“ į galinį bamperį. Kiek teko atidarinėti bagažinę ar kalbėtis apie tai su kolegomis, visi sutiko, kad toks sprendimas nėra pats geriausias.
Beliek tikėtis, kad inžinieriai šį klausimą išspręs, nes daugiau akivaizdžių „trūkumų“ automobilyje pastebėti neteko. Aišku, kelių valandų kelionė nėra poros dienų pasivažinėjimai, tačiau manau, kad ir per juos (kai tokia proga pasitaikys), Renault Clio 5 stebins naujais, maloniais ir dar neatrastais dalykais, o ne tuo, ką, bent jau sąlyginai, būtų galima priskirti prie trūkumų.
Vidmantas Misevičius