„Opel” pristato penktos kartos kompaktišką, daugiafunkcinį komercinį automobilį – „Combo”.

Naujas mažasis krovininis furgonas „Combo“ suprojektuotas remiantis visai nauja architektūra, siūlantis unikalias technologijas ir komplektaciją,  todėl užtikrins aukščiausią efektyvumą profesionalams mažiausiomis eksploatacinėmis  sąnaudomis šiame segmente.  Penktos kartos furgono debiutas numatytas tarptautinėje komercinių automobilių parodoje Hanoveryje, 2018 m. rugsėjo 19 dieną. Pirmąjį rudens mėnesį jau bus galima užsisakyti naująjį „Combo“, kurį galima rinktis iš skirtingų 4,40 m ar prailgintos 4,75 m versijų. Abejos turės patogų penkiems žmonėms skirtą dvigubą kabiną ir dviejų ar trijų eilių priekines sėdynes. „Opel“ naujas mažasis furgonas iš konkurentų išsiskiria iki 4,4 mkroviniams skirtu tūriu, gali vežti daugiau nei 1000 kg ir 3,44 m ilgio krovinį ar darbams skirtą įrangą. Profesionalai įvertins atstumą tarp dviejų ratų arkų, kuris yra pakankamai platus, kad krovinių skyriuje tilptų europadėklai. Du iš jų telpa ir trumpojoje „Combo“ furgono versijoje. Papildomai pasirenkamas stogo liukas, krovinių skyriuje leis vežti ilgus krovinius, pvz. lentas.

Su naujos kartos mažuoju krovininiu furgonu „Combo”, šiame segmente bus pristatyta unikali funkcija – perkrovos indikatorius[1] , o vairuotojas mygtuko paspaudimu galės nustatyti ar furgonas nėra pakrautas daugiau nei leistina. Naujas „Combo“ turės begalę inovatyvių technologijų ir iki 19 vairuotojo pagalbinių sistemų, kurios leis saugiau ir patogiau vairuoti ir gabenti krovinius. Papildomai užsakoma galinė vaizdo kamera[1] , veikia kaip ­„skaitmeninis“ galinio vaizdo veidrodis ir gerokai padidina matomumą pakrauto furgono gale. Dar viena kamera šoniniame veidrodėlyje keleivio pusėje, leis vairuotojui išvengti nematomos kliūties šone. Furgoną „Combo“ nuo įbrėžimų apsaugos „Flank Guard”[2] sistema, kuri vairuotoją manevruojant mažu greičiu, įspės apie kelyje pasitaikiusias kliūtis,  tokias kaip šaligatvio bortai, stulpeliai ar kiti automobiliai. 

Profesionalai, kurių darbai vykdomi sudėtingomis sąlygomis ir prireikia važiuoti purvu, sniegu ar smėliu, galės rinktis priekiniais ratais varomą „Combo” su elektronine „IntelliGrip” traukos kontrolės sistema, turinčia „worksite” nustatymą. Ši sistema turi 30 mm didesnę prošvaišą, stabilizatoriaus traukes priekyje ir gale, platesnes padangas.   Papildomai bus galima pasirinkti modernią informacijos ir pramogų sistemą suderinama su „Apple CarPlay” ir „Android”, todėl vairuotojui bus paprasta rasti net pačias atokiausias vietas.

„Naujas „Opel Combo“ yra patikimas partneris darbe, kuris su didžiausiu krovumu segmente, padės įveikti sudėtingiausias užduotis. Furgone montuojamos modernios  technologijos anksčiau buvo prieinamos tik lengvuosiuose keleiviniuose automobiliuose. Su saugumą, komfortą ir pagalbą vairuotojui užtikrinančiomis funkcijomis, mažasis krovinis furgonas „Combo“ taps dar universalesnis ir funkcionalesnis“, – sako pardavimų ir rinkodaros vadovas Peter Küspert.

Tai kas telpa dideliame furgone, tilps ir daugiafunciniame „Combo”

Nuo 1987 metų, visos keturios „Combo” kartos buvo siejamos su daugiafunkciniu furgonu skirtu profesionalams.  Pirmos kartos furgonas buvo paremtas „Opel Kadett“, antros – su tų metų „Corsa“ modeliu, o ketvirtasis sukurtas bendradarbiaujant su „Fiat“. Penktos kartos mažasis furgonas sukurtas pagal visai naują  „Groupe PSA“ architektūrą, nenuginčijamai užimančio lyderio poziciją komercinių transporto priemonių segmente Europoje. Todėl nestebina, kad šis nedidelio dydžio krovininis furgonas yra vienas reikšmingiausių savo segmente.

Siūlomi variantai:

  • 4,40 m ilgio trumpesnioji versija, kurioje telpa iki 3 090 mm ilgio daiktai: ratų bazė 2 785 mm, naudingoji apkrova iki 1 000 kg, o krovinių skyriaus tūris nuo 3,3 iki 3,8 m3. Norint transportuoti dar ilgesnius krovinius, galima užsisakyti „Combo“ su galinėmis varstomosiomis durimis ir stoge įrengtu liuku, kuris leis gabenti iki 100 kg sveriančius daiktus pasvirus, todėl nebūtina palikti atidarytų galinių durų.
  • 4,75 metrų ilgio XL variantas su 2 975 mm ratų baze ir iki 4,4 m3 talpos krovinių skyriumi, galintis gabenti net iki 3 440 mm ilgio krovinį ar darbo įrangą.

Kitas svarbus privalumas – galimybė per galines duris su žemu, vos 557 mm pakrovimo slenksčiu, lengvai pakrauti stambius daiktus. Net trumpojoje „Combo“ versijoje, tarp ratų arkų yra pakankamai vietos, kad būti galima pakrauti du europadėklus. Krovinio saugumą gabenant užtikrina šeši krovinių tvirtinimo žiedai įrengti grindyse. Dar tvirčiau krovinį užfiksuos keturi papildomai pasirenkami tvirtinimo žiedai šonuose.

„Opel“ pirmą kartą pristato unikalią funkciją – perkrovos indikatorių[1] . Paleidus variklį, sistema automatiškai matuoja krovininiame furgone esantį svorį. Vairuotojas paspaudęs specialų mygtuką, sužinos ašių apkrovas. 80 proc. viršijus maksimalios leistinos naudingosios apkrovos, įsijungia balta LED signalinė lemputė, o oranžinė su šauktuku, įspės apie viršytą leistiną ribą.

Į naują „Combo“ variantą su dviguba kabina, komfortiškai tilps penki žmonės, įskaitant vairuotoją, o darbinės medžiagos ar įranga saugiai bus gabenami už pertvaros. Prireikus galinę vientisą sėdynę galima nulenkti žemyn, o pertvarą perkelti už priekinių sėdynių, be to, pertvaroje įrengta atidaroma anga leis gabenti  ypatingai ilgus daiktus.

Atpalaiduojantis vairavimas: pažangiausios technologijos ir keleivinio automobilio komfortas

Nors „Combo“ visais aspektais yra komercinis automobilis, tačiau jame įdiegtos moderniausios, šiam segmentui unikalios technologijos, užtikrina „Combo Life“ (prekyboje netrukus) keleivinio transporterio komforto lygį.

Modernios vairuotojo pagalbinės sistemos, tokios kaip galinio vaizdo kamera[2] , garantuoja puikų matomumą.  Profesionalai žino, kad vairuojant pakrautą furgoną ar variantą neturintį langų krovinių skyriuje, matomumas gale gana ribotas. Naujame „Combo“ įrengta galinio vaizdo kamera parodys tai, kas vyksta furgono gale informacijos-pramogų sistemos ekrane.  Orientacinės linijos palengvina manevravimą važiuojant atbuline eiga, o važiuojant į priekį, ekrane rodomas nuo 4 iki 30 metrų galinio vaizdo plotas. Antra kamera[1] , įmontuota išoriniame veidrodėlyje keleivio pusėje, dar labiau pagerina matomumą. Kai tik aktyvinamas veidrodėlyje įtaisytas indikatorius, ekrane rodomas keleivio pusės vaizdas, todėl „Combo“ vairuotojas išvengs į nematomą zoną patekusios kliūties.

Naujoke įrengta daugybė moderniausių vairuotojo pagalbinių sistemų, kurias galima rasti ir „Combo Life“ versijoje:

  • priekinio susidūrimo įspėjimo sistema su pėsčiųjų aptikimo ir automatinio avarinio stabdymo funkcijomis [3] ;
  • išvažiavimo iš eismo juostos įspėjimo sistema;
  • važiavimo nuokalnėn kontrolės sistema;
  • automatinė pastovaus greičio palaikymo sistema;  
  • išmani greičio pritaikymo sistema;
  • vairuotojo mieguistumo nustatymo ir įspėjimo sistema;
  • greičio ribojimo ženklų atpažinimo sistema.

Ir galiausiai, tačiau ne mažiau svarbu, naujos kartos informacijos-pramogų sistema užtikrina puikų ryšį. Su „Apple CarPlay“ ir „Android Auto“ derančias „Multimedia Radio“ ir „Multimedia Navi Pro“ sistemas galima lengvai valdyti 8 colių spalvotame, gerai įskaitomame ir lengvai pasiekiamame lietimui jautriame ekrane. Integruota aukščiausios klasės navigacijos sistema su Europos žemėlapiais ir 3D navigacija taip pat rodo TMC (eismo pranešimų kanalo) naujienas, taip užtikrinant, kad vairuotojai visada galėtų pasirinkti geriausią maršrutą ir išvengti eismo spūsčių.

Vairuotojai tikrai įvertins šildomo vairo ir šildomų priekinių sėdynių teikiamą komfortą, o keleiviai mėgausis dviejų zonų klimato kontrolės sistema ir patogia vientisa galine sėdyne. Visa tai unikalu šiame segmente. Su naujuoju „Combo“ furgonu bus galima rinktis efektyvius  variklius ir moderniausias transmisijas, tai kas siūloma ir su „Combo Life“. Su pirmaujančiu segmente krovinių skyriaus tūriu, lengviesiems automobiliams būdingu komforto lygiu, gausiomis informacijos-pramogų sistemos funkcijomis, naujasis „Opel Combo“ tampa idealiu komerciniu automobiliu pritaikomu ne tik darbui.

 

[1] Nuo 2019 m.

[2] Važiuojant mažiau nei 10 km/h.

[3] Veikia automatiškai esant nuo 5 km/h iki 85 km/h greičiui. Esant 0 iki 30 km/h greičiui, stabdymo pagreitis siekiant sumažinti susidūrimo greitį yra 0,9g. Nuo 30 iki 85 km/h ši sistema sulėtina daugiausia iki 22 km/h. Pasiekus šią ribą, kad dar labiau sumažintų greitį, vairuotojas turi stabdyti pats.